Toon posts:

Cooler voor Athlon XP-M?

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor in de eerder genoemde MIDI-tower ben ik op zoek naar een passende cooler voor een Athlon XP-M 2400-2600.
De cooler plus fan moeten niet te hoog zijn omdat anders de voeding in de weg zit.
(vrije ruimte is 8 cm of minder...!)
Verder moet de CPU natuurlijk binnen erg redelijke grenzen gekoeld worden.
Overklokken is initieel niet de bedoeling maar een beetje experimenteren is altijd leuk! :P

Zelf had ik bij b.v. Alternate gekeken en tot nu toe opgemerkt als wellicht bruikbaar:
Zalman CNPS 7000A-AlCu3200
Coppersilent 2

Heeft iemand van jullie _de_ tip?

TD

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 16:27 . Reden: afmetingen... ]

Verwijderd

Ow, cool, dit ga ik even in de gaten houden, ben ook al een tijdje op zoek naar een lage cooler (max 7 cm). Heb al wel een Coolermaster HSC-V62 (Link) in handen gedrukt gekregen. Die is ook niet erg hoog. Verder is die grote ronde Zalman ook nog een vrij lage cooler, erg stil en toch redelijke prestaties.

Edit: Ik kom net nog één tegen: klik

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 16:53 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al naar reviews gekeken? Die zijn er namelijk met bosjes te vinden op het internet...

En het is imo een beetje overkill, als je niet echt wil overclocken, om dan een Athlon XP-M te kopen, daar de gewone Athlon XP stukken goedkoper is :)

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
euhm ik zal je die zalman 7000 afraden. aangezien je een athlon mobile gaat halen ga ik ervan uit dat je hem gaat overklokken. en zalman koelers zijn niet gemaakt om over te klokken. deze 7000 is er eentje die vrij hoog komt. het zou wel handig zijn als we weten welk mobo je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat stukken valt mee. Scheelt een tientje of wat.
Ik heb een warme kast (klein, 5 HD's, etc) en wil dus bezuinigen op elke warmtebron maar toch vlot kunnen rekenen aan het e.e.a.
Vandaar de XP-M...

Verwijderd

Topicstarter
Digitizers schreef op 23 mei 2004 @ 16:58:
euhm ik zal je die zalman 7000 afraden. aangezien je een athlon mobile gaat halen ga ik ervan uit dat je hem gaat overklokken. en zalman koelers zijn niet gemaakt om over te klokken. deze 7000 is er eentje die vrij hoog komt. het zou wel handig zijn als we weten welk mobo je hebt.
Nu een Abit kd7- maar later wellicht een Abit KV7.
Dat overklokken valt mee. Hoogstens een beetje.
Voornaamste is dat het ding koel en stabiel draait!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 17:01:
[...]

Nu een Abit kd7- maar later wellicht een Abit KV7.
Dat overklokken valt mee. Hoogstens een beetje.
Voornaamste is dat het ding koel en stabiel draait!
Dan kan je ook een boxed koeler nemen, heb je nog langer garantie ook...

Verwijderd

maar Mobile heeft voordeel dat die minder warm wordt, en je koeler kan maar slecht lucht zuigen (ervaring mee) dus heb je aan minder koeling nodig.
De boxed koeler is vrij laag die past er goed onder maar beetje lawaierig :z

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op 23 mei 2004 @ 17:02:
[...]
Dan kan je ook een boxed koeler nemen, heb je nog langer garantie ook...
XP-M's komen niet met cooler zag ik bij Alternate?
Ook vind ik de eerder door jullie genoemde coolers daar niet terug.. :'(
Hmmmm. Wordt weer lastig dus! >:)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 19:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik kan m'n XP 2400+ anders behoorljik overklokken met een CNPS 6000 Cu. :)
Ik denk alleen dat die te hoog is voor de kast van de moderator.

Tesla Model Y RWD (2024)

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kan m'n XP 2400+ anders behoorljik overklokken met een CNPS 6000 Cu. :)
Ik denk alleen dat die te hoog is voor de kast van de moderator.
deze koeler had ik ook op mn 2800+ @ 11*200 maar dat vond maar een beetje te heet worden in mn midi kast. thedriver heeft echter een kleine kast als ik het plaatje mag geloven.
het is heel moeilijk om aan te wijzen welke cooler nou geschikt is voor zijn setup(+kast).
Misschien dat de aerocool HT-101 wat is?? die krijg ik btw morgen binnen.

Verwijderd

Of een koelblok voor een 1U server, maakt alleen beetje lawaai.
Die zijn 4cm hoog.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 17:17 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 17:04:
XP-M's komen niet met cooler zag ik bij Alternate?
Ook vind ik de eerder door jullie genoemde coolers daar niet terug.. :'(
Hmmmm. Wordt weer lastig dus! >:)
Je hoeft je koeler toch niet per se bij Alternate te kopen? :?

En inderdaad, in de pricewatch staan ze ook niet boxed...
Niet zo gek ook eigenlijk ;)

Maar waarom zou je een AMD Athlon XP Mobile willen kopen, als je toch niet zo veel gaat overclocken? :? De gewone Athlon XP's kunnen ook wel goed overclocken, nadeel is alleen dat die locked zijn, na week 39 van 2003...
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 17:22:
mobile's worden minder warm, en de koeler koelt slechter doordat die voeding ervoor zit, dus daarom denk ik.

heb er ervaring mee en die 2200+ zit ook in zo'n kast en die wordt 58 graden stressed met boxed 2800+ koeler erop fan op volle toeren en case fan.....
Mobile's worden inderdaad minder warm, maar om dan te overwegen om ongeveer 30 euro meer uit te geven vind ik wel een beetje erg ver gaan...

Ik heb een Coolermaster HHC-61 (Ja, zo'n straaljager...) koeler op mijn AMD Athlon XP 2500 @ 3200+ (verder kan wel, vindt de voeding minder fijn :()
Mijn CPU heb ik nog nooit 58 graden gezien, ja op 1,9V maar dat is dan ook wel een beetje aan de hoge kant voor een AMD-tje ;)

Er zijn ook van die smalle voedingen volgens mij, heb je al gekeken naar zoiets?
En volgens mij kan een voeding niet in de weg zitten imo... Anders is de kast namelijk niet ATX-compatible :)

Vind het trouwens wel erg slecht te zien op de foto, die de TS geeft...

[ Voor 72% gewijzigd door CH4OS op 23-05-2004 17:28 ]

Verwijderd

mobile's worden minder warm, en de koeler koelt slechter doordat die voeding ervoor zit, dus daarom denk ik.

heb er ervaring mee en die 2200+ zit ook in zo'n kast en die wordt 58 graden stressed met boxed 2800+ koeler erop fan op volle toeren en case fan.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 17:22:
Vanwege de mindere warmteproductie kies ik voor de XP-M.
Ik heb geen 'grotere' computerwinkel (behalve de casual dozenschuiver) in de buurt van Gorinchem dan Alternate. Of zijn er alternatieven die minder of even ver weg zijn?

Ter illustratie: Mijn surfpc heeft een Athlon op 1 GHZ, is lichtjes overklokt en wordt volgens Speedfan 53 graden in rust. Niet echt goed dus maar zelfs in deze half lege kast heb ik dus last van hetzelfde probleem als in die volle kast: weinig luchtstroom en veel warmte.
In de nabije toekomst gaik daarmee wat experimenteren (andere voeding, extra fan) en misschien post ik wel hoe het uitwerkt.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 17:31:
Vanwege de mindere warmteproductie kies ik voor de XP-M.
Vanwege het minder stroom gebruik, lijkt mij de hogere prijs niet op te kunnen boxen...
Ik heb geen 'grotere' computerwinkel (behalve de casual dozenschuiver) in de buurt van Gorinchem dan Alternate. Of zijn er alternatieven die minder of even ver weg zijn?
Je kan natuurlijk ook bij online shops winkelen... :/ Kost alleen wat meer, wegens verzenden... Of je moet vooruit betalen, dan doen de meeste de verzendkosten weglaten bij de klant
Ter illustratie: Mijn surfpc heeft een Athlon op 1 GHZ, is lichtjes overklokt en wordt volgens Speedfan 53 graden in rust. Niet echt goed dus maar zelfs in deze half lege kast heb ik dus last van hetzelfde probleem als in die volle kast: weinig luchtstroom en veel warmte.
In de nabije toekomst gaik daarmee wat experimenteren (andere voeding, extra fan) en misschien post ik wel hoe het uitwerkt.
Als je surf PC 53 graden wordt, dan is dat wel normaal voor een 1GHz Athlon PC, aangezien de Athlons in het begin een beetje heethoofden waren, en jij hebt er zo een... En als je het echt TE heet vind, dan kan je toch gewoon terugklokken? En misschien het voltage verlagen? :?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34
weinig van waar, de zalman 7000 is echt een verrekte goeie koeler die het een stuk beter doet dan zijn voorgangers. Met de 7000 kun je wel aardig overclocken, maar past lang niet op elk moederbord

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 01:32
Mijn mening: SP97 van Thermalright, niet groot, niet echt breed

het hangt dan alleen van je moederbord af of hij te monteren is.
kijk anders even op www.thermalright.com voor de Sp97 Moederbord montage info.

{edit}
Je hoeft ook niet alles bij 1 winkel te kopen. Ik zelf heb me cooling + lights bij eynstein besteld, ne CPU en keyb + muis bij Alternate ... etc .. etc
kijk gewoon even rond :)

[ Voor 31% gewijzigd door Silent Hunter op 23-05-2004 19:35 ]

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

TheDriver, lees eens verschillende koelertopics hier in DOC door, dan kan je echt wel een goeie luchtkoeler vinden. Eerst zoeken, lezen etcetera, en dan pas een topic openen als het nog niet voor mekaar is.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.