Toon posts:

[Win 98] installatie vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
me pa en ma hebben een computer met windows 98 met 2 harde schijfen erin op de c schijf staat windows 98 er is er nog maar 200 mb ruimte vrij, om noodzakelijke dingen op te slaan.
Omdat dit toch te weinig was heb ik een harde schijf geregeld van 5 gb (oke niet veel) maar je kan er toch wat mee, en omdat ze niet zo vaak op de computer zitten en nooit zoveel installeren is dat prima.
Maar het volgende probleempje kwam te voorschijn we wilden encarta encyclopedie installeren nu we die andere schijf moet dat kunnen, maar helaas hij installeert alles automatisch om de c schijf waar dus niet genoeg harde schijfruimte in zit.
Ik kan alles wel omgooien en windows 98 installeren op de grotere schijf en de kleine schijf eruit halen maar dat is weer zo´n gedoe
Is er geen andere mogelijkheid, dat je alles standaard op de andere schijf installeert

Verwijderd

Kan je tijdens de install niet kiezen waar je hem installed dan ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 17:15:
Kan je tijdens de install niet kiezen waar je hem installed dan ?
Anders zou hij het niet vragen 8)7
Maar mss heeft de installatie een "geavanceerd" mogelijkheid waar het wel veranderd kan worden?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:03
Encarta kan je gewoon op een andere harde schijf installeren hoor :).. Gewoon idd kijken bij geavanceerd oid :)

Verwijderd

Welke versie van Encarta hebben we het hier over? Het is iig. wel mogelijk encarta in een andere map/op een anders schijf te installeren, maar hoe dat hangt een beetje van de versie af.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 17:22:
Welke versie van Encarta hebben we het hier over? Het is iig. wel mogelijk encarta in een andere map/op een anders schijf te installeren, maar hoe dat hangt een beetje van de versie af.
Na wat ziiten zoeken, ben ik er achter komen dat ik het toch kan installeren in een andere map, het gaat over de basis editie 2002 van encarta
Maar het is gelukt bij deze. (bedankt voor de reacties)

ps.
Maar ik ken ook andere programma´s die wel gelijk alleen maar kunnen installeren op de c schijf en niet op de andere schijf maar hoe je dat kunt omzeilen en of dat mogelijk is weet ik niet

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe groot is de andere (C:) schijf nu dan?
Waarom ghost je anders de complete schijf niet op die nieuwe 5Gb schijf? en gebruik je je oude (c schijf) niet voor data opslag?

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

D3NN1S schreef op 23 mei 2004 @ 19:24:
Waarom ghost je anders de complete schijf niet op die nieuwe 5Gb schijf? en gebruik je je oude (c schijf) niet voor data opslag?
Misschien heeft de beste persoon geen Ghost? We hebben niet allemaal centjes genoeg om dat pakket aan te schaffen.

Volgens mij is het bijna onmogelijk om de default installatie directory aan te passen, zelfs als je Windows op een andere schijf (D: / E:) installeert, geven installaties meestal toch C:\Progra~1\ aan als installatiedirectory. Er zijn volgens mij ook programma's die niet werken als ze op een andere schijf staan.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• memphis
  • Laatst online: 23:50

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

raoulduke schreef op 23 mei 2004 @ 19:30:
[...]

Misschien heeft de beste persoon geen Ghost? We hebben niet allemaal centjes genoeg om dat pakket aan te schaffen.

Volgens mij is het bijna onmogelijk om de default installatie directory aan te passen, zelfs als je Windows op een andere schijf (D: / E:) installeert, geven installaties meestal toch C:\Progra~1\ aan als installatiedirectory. Er zijn volgens mij ook programma's die niet werken als ze op een andere schijf staan.
Ghost is niet nodig.....

vanuit een dosbox:
XCOPY32 C:\ d:\ /v/e/s/h/k/c

En hoppa, je hele schijf wordt van C naar D gekopieerd.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• D3NN1S
  • Niet online
Sinclair schreef op 23 mei 2004 @ 19:33:
[...]

Ghost is niet nodig.....

vanuit een dosbox:

Ja jammer dat alleen al je verwijzingen in het register en snelkoppelingen e.d. verkeerd staan dan he? ;)

• memphis
  • Laatst online: 23:50

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

D3NN1S schreef op 23 mei 2004 @ 22:16:
[...]

Ja jammer dat alleen al je verwijzingen in het register en snelkoppelingen e.d. verkeerd staan dan he? ;)
Niet als je de schijf wisseld zodat de D de C wordt ;)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
raoulduke schreef op 23 mei 2004 @ 19:30:

nou als je windows op d: zet staan de "program files" automatisch ook op d:

Verwijderd

Ojawel hoor...

%programfiles% is een systeemvariabele en is te vinden in het register als de volgende keys (even doorzoeken, staan misschien op verschillende plaatsen en hebben waarschijnlijk een reboot nodig na het wijzigen):

ProgramFilesDir en ProgramFilesPath

Gevonden in:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion

ProgramFilesDir is het pad naar de standaardlokatie voor programma's, ProgramFilesPath is de systeemvariabele %programfiles% en mag niet gewijzigd worden!

;)

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
Sinclair schreef op 23 mei 2004 @ 19:33:
[...]

Ghost is niet nodig.....

vanuit een dosbox:

volgens mij legt ie dan het bijltje er bij neer als hij win386.swp probeert te kopieren

ik doe als volgt: (win98)
ik hang de tweede schijf erbij
eerst sys d:
dan
selecteer de windows map -> selectie omkeren -> kopieren en plakken in d:
ik create nieuwe windows map in d:
ik open de windowsmap in c:
selecteer win386.swp -> selectie omkeren -> kopieren en plakken in d:\windows

oude c schijf eruit
en hoppa, booten
Pagina: 1