[Loewe tv] DR --> VHS ?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 13:47

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Weet iemand misschien heel toevallig hoe je van een opname die je hebt gemaakt op een Loewe tv met Digital Recording (DR) een VHS-kopie maakt? Oftewel: hoe krijg je beeld "uit" de tv? Kan er in de handleiding niets over vinden helaas...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:03
Er zit vast wel een scart-aansluiting op je tv. Plug daar een videorecorder in, zet die op extern oid.

Rec op video, play je DR. Klaar. Als er een beveiliging opzit zul je een los kastje moeten kopen, die dat eruit filtert.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 13:47

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Verdicampo schreef op 23 mei 2004 @ 17:01:
Er zit vast wel een scart-aansluiting op je tv. Plug daar een videorecorder in, zet die op extern oid.

Rec op video, play je DR. Klaar. Als er een beveiliging opzit zul je een los kastje moeten kopen, die dat eruit filtert.
Ja daar dacht ik ook al aan, maar ik kreeg het niet voor elkaar (heb maar 'n korte poging ondernomen, omdat ik er geen vertrouwen in had). Want bij mijn weten is SCART weliswaar "full duplex" twee kanten op, maar ik HEB normaal gesproken ook al een VCR aan m'n tv hangen (via SCART). Maar dan wordt dus gewoon de VCR als input voor de tv gebruikt. Zou ik dan ergens moeten aangeven dat de SCART als "output" voor de tv moet dienen? Of is het sowieso altijd full duplex? (mijn kennis van SCART schiet tekort)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:42
De scart aansluiting kan duplex zijn maar dit hoeft niet persé.
Bij philips tv's kun je meestal kiezen wat naar welke scart moet gaan bij opname instellingen.
kijk eens of er in het menu iets over opname mode staat.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.