Toon posts:

[XP] Icoontjes en vensters onscherp na eerste restart *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop (TravelMate) met XP Prof. (voorgeinstalleerd voor laptop), en bij de 1e installatie ziet de weergave van alles er goed, scherp uit (icoontjes taakbalk etc.).

Van zodra ik opnieuw opstart is dat niet meer. De icoontjes naast start zijn bijvoorbeeld té pixelig, en ik merk dat de vensters "vergroot" zijn. Ik het dat icoontjes-gebeuren op algelost door Bureaublad --> Eigenschappen --> Vormgeving --> Geavanceerd --> Actieve titelbalk. Font size aangepast en ze zijn weer scherp. Nu heb ik alleen nog dus de vensters die groter zijn dan normaal. Hierdoor krijg je dus dat plaatjes in setup's enzo niet goed worden weergegeven:

htp://maartenz.maartenz.org/Taakbalk.JPG
(is dus http eh!)

Zoals je kunt zien is Winbar ook totaal uit z'n fatsoen gerukt. Ik heb Winbar express geinstalleerd voordat ik de 1e x reboote nadat ik Windows had geinstalleerd. Toen zag hij er nog perfect uit.

Zou iemand me a.u.b. aan advies kunnen helpen? _/-\o_ bvd!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 16:36 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Fix je resolutie, windows theme, windows vormgeving en/of videokaart drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Resolutie staat goed, zoals de 1e keer na de installatie. Windows theme was standaard, en heb daar al volop mee liggen kloten. Aangezien het recovery cd's zijn waarvan geinstalleerd is, kan het niet liggen aan de drivers. Ook omdat ALLES goed stond direct na de installatie. Pas toen ik gereboot had was het "verprutst". ;(

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:31

Wimmel

Hello

Dit lijkt op "grote fonts"
Kijk eens bij beeldschermeigenschappen->instellingen->geavanceerd
algemeen\weergeven->dpi instelling.
Dit staat default op "normaal (96 dpi)"

Het lijkt ook te kloppen met jouw verhaal omdat font settings pas na een reboot actief worden.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Laat eerst eens even een screenshot zien van hoe het eruit ziet zonder dat je het lettertype groter zet? Misschien kunnen we je probleem dan wat beter inschatten :)

Weergave van vensters > [XP] Icoontjes en vensters onscherp na eerste restart *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Yep, het was de DPI. Stond op groot. Mensen, hartelijk bedankt! _/-\o_
Pagina: 1