[Proliant 800] 2e P-Pro 180 wil niet goed initializeren

Pagina: 1
Acties:

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 16:55
Laatst met iemand wat spulletjes voor een Proliant 800 met Dual Pentium-Pro 180mhz geruild. Hij had wel gezegd dat er wat was met de processor, maar vond het eiglk alsnog wel leuk, want 't is een blijf dual en als je het aan de praat krijgt is het nog veel leuker :)

Zoals de topic-titel al zegt. De tweede Pentium Pro 180mhz met 256kb cache wil niet goed initializeren. Hij herkend 'm wel als een Pentium Pro 180mhz, maar geeft toch een error 212, "Processor X failed". Even voordat men voorsteld de PPMs (Processor Power Module) en processors om te draaien, dat heb ik allemaal al geprobeerd :). Hoe dan ook, hij wil processor 2 niet initializeren. Nu heb ik van een andere GoT'er al een nieuwe Pentium Pro toegestuurd gekregen en ook die wil niet werken in het systeem.

Na de foutmelding checkt hij SCSI en krijg je het bericht van "Druk F1 om door te gaan, Of druk op F10 om naar System Partition Utilities (a.k.a. de tool voor system management) te gaan". Ik heb al F10 geprobeerd, maar dan krijg ik een melding dat de betreffende optie niet geïnstalleerd is en dat de server reboot. En ik kan 'm niet installeren omdat ik dus niet de CD die je bij de server kreeg heb.

Specificaties:
Proliant 800 Pentium Pro-edition
2x Pentium Pro 180mhz / 256kb cache (waarvan één dus maar werkzaam is)
128mb EDO ram
Intel Natoma-chipset (440FX)
4,3gb SCSI-drive van Seagate

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:06

DJ

http://h18023.www1.hp.com...er/us/locate/20_1131.html
Check bovenstaande link eens. Daar vindt je alle software die er voor deze Compaq gemaakt is destijds.

Als je bij de melding om F10 in te drukken een reboot krijgt moet je volgens mij de Utilities opnieuw installeren. Hij zal dan op de eerste HDD een partitie willen maken waarop hij dat zet.

Verder moet je er voor zorgen dat beide proc's dezelfde Stepping hebben. Verschil in Stepping kan een groot probleem zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door DJ op 24-05-2004 15:09 ]

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Die proc modules zijn heel gevoelig qua plaatsing in hun slots, dus als er eentje een beetje gebogen is, hoeft maar een graad ofzo te zijn, dan geven ze vaak al errors, heb zelf maanden met een intel dual p166 zitten kloten, simpelweg omdat de tweede proc module 2 graden scheef zat(luciferdoosje deed wonderen).

/edit mocht je nou twee procs op 1 insteekkaart hebben...sla mijn bijdrage dan meer over :)
/edit

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 10:17 ]

• DanielB
Zo... de System Management Interface ff gerunned... kijken wat eruit komt :)

Maar stomme vraag... een socket-processor kan toch niet anders zitten?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

KewlKiddo schreef op 29 mei 2004 @ 21:19:
Maar stomme vraag... een socket-processor kan toch niet anders zitten?
Sommige PPro borden, voornamelijk de Quad en Hexa borden, zijn voorzien van speciale insteeksloten, waarop je een insteekkaart kunt prikken waarop weer de CPU's zitten :) Als je gewoon twee sockets op het mobo hebt zitten, dan kun je deze suggestie wel overslaan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 29-05-2004 21:23 ]

• DanielB
BalusC schreef op 29 mei 2004 @ 21:22:
[...]
Sommige PPro borden, voornamelijk de Quad en Hexa borden, zijn voorzien van speciale insteeksloten, waarop je een insteekkaart kunt prikken waarop weer de CPU's zitten :) Als je gewoon twee sockets op het mobo hebt zitten, dan kun je deze suggestie wel overslaan ;)
Ah dankje...

Heb de System Management Utility geladen, bleek aan te geven dat 'r mogelijk één defectief was en dat het mogelijk via de interface weer gemaakt kon worden... Duimen dus :P

• DanielB
*doet een blijdschapsdansje* Hij doet het! :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Koel, het is een leuke hobbybak :)

• DanielB
BalusC schreef op 29 mei 2004 @ 21:57:
Koel, het is een leuke hobbybak :)
Ik had 'm in gedachte voor RC5 eigenlijk... 't Is wel niet veel, maar het is er toch denk ik wel weer een leuke bak voor... Voor serveren kan ik denk ik beter mijn Celly 466 gebruiken :)... Tenzij ik met de dual pentium pro snelheidwinst kan behalen tegenover de Celeron 466... Dan switch ik gewoon :)

Nu isset wachten tot ik 's een dual slot1 mobo met 100/133mhz binnenkrijg... Dan ga ik 't pas echt heel leuk vinden :D

offtopic:
Zometeen maar 's bij mijn "Ik wil"-lijst in de ruiltopic zetten dat ik graag 2x Pentium Pro 200 1mb cache wil ;)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Pentium Pro 200MHz met 1MB cache :? Ik heb zelf een Dual bak, 2x Pentium Pro 200MHz met 256K aan cache, maar ik heb nog nooit eentje gezien met 1MB :o

Maargoed, Pentium Pro is gewoon geil :9

C:\>_

• DanielB
Staat hier onderaan de pagina... Met enige dank aan BalusC ;)

Verwijderd

Die PPro's met 1MB cache waren al onbetaalbaar toen ze nog gefabriceerd werden, denk dat je nu ook aardig wat cash mag neerleggen voor een 2ehands exemplaar, als je die uberhaupt kan vinden. en wat dan nog, een celly 500 van 1/10e van de prijs trekt dat kreng d'ruit :)

maar blijven geile dingen die Ppro's, zeker.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De introductieprijs van de PPro 200MHz 1MB was $2650. Daar koop je tegenwoordig makkelijk een complete Dual Xeon bak voor :o

• DanielB
BalusC schreef op 30 mei 2004 @ 08:30:
De introductieprijs van de PPro 200MHz 1MB was $2650. Daar koop je tegenwoordig makkelijk een complete Dual Xeon bak voor :o
Best wel veel eigenlijk... Geef mij maar een dual socket 370, 478 of SocketA-mobo :p

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Psst .. http://cgi.ebay.com/ws/eB...2657&rd=1&ssPageName=WDVW

Da's wel heel erg cheap .. :o

• DanielB
komt uit Amerika... dan kost dat ding straks nog 60€ met alle bijkomende kosten:P
Bovendien wil ik van me troep af ik die ik hier nog heb, dus ik ruil liever ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DanielB op 30-05-2004 10:23 ]

• DanielB
F*ck it... ik krijg alweer't bericht dat de tweede proc het weer niet doet... even fixen :r

[update]
Hij doet het weer! 8)7
Best wel vaag... kijken of ik een oplossing kan vinden... :)

Tips voor andere mensen met Linux en een Compaq Proliant met dual processor -> http://www.ibiblio.org/pu...tml_single/SMP-HOWTO.html

[ Voor 72% gewijzigd door DanielB op 30-05-2004 11:07 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 13:44

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk even bij www.abgcomputers.nl Deze hebben regelmatig nog van dit 'oude' spul liggen...

Nu ook voor 69 euri per stuk:

Intel Pentium PRO Processor
200 MHz, 1024 KB Cache in de CPU
Hiervoor heeft u een Socket 8 mainboard nodig.

Ook leverbaar per 2 of per 4 identieke cpu (dezelfde steppings)

[ Voor 7% gewijzigd door Question Mark op 30-05-2004 11:35 . Reden: typo ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• DanielB
Question Mark schreef op 30 mei 2004 @ 11:34:
Kijk even bij www.abgcomputers.nl Deze hebben regelmatig nog van dit 'oude' spul liggen...

Nu ook voor 69 euri per stuk:

Intel Pentium PRO Processor
200 MHz, 1024 KB Cache in de CPU
Hiervoor heeft u een Socket 8 mainboard nodig.

Ook leverbaar per 2 of per 4 identieke cpu (dezelfde steppings)
Euh... je kan bijna twee AMD Duron 1600's (Applebred)'s voor dat bedrag kopen... En dan spreek ik nog maar over één Pentium Pro 200 1mb-proc :P

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als het om de snelheid zou moeten gaan dan kun je de Pentium Pro allang bij het grofvuil zetten. Het gaat mij iig meer om het speciale van de Pentium Pro.

Niet iedereen heeft zo'n ding en het ziet er gewoon lekker lomp en bruut uit :9

€69.- voor een Pentium Pro CPU is eigelijk niet zo heel veel, valt mij erg mee :) Voor andere semi-exotische hardware betaal je ook redelijk wat.

edit: In hoeverre is het nou waar dat de Pentium Pro erg slecht zou zijn in 8-bit/16-bit taken :?

[ Voor 13% gewijzigd door Vinnie op 30-05-2004 13:36 ]

C:\>_

Pagina: 1