Toon posts:

[XP] Hoe kan ik een certificaat verwijderen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Werk met Xp-Home. Sinds een Norton Live update (januari)heb ik het vervelende probleem dat bij een rechtermuisklik in de verkenner de comp contact wil leggen met crl.verisign.com. Nu blijkt dat het om een verlopen certificaat gaat van verisign, wat het probleem veroorzaakt.
Op microsoft.com wordt deze issue besproken: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;834438

Ze zeggen dat ik het cerificaat moet updaten..maar het gaat om iets wat ik niet meer gebruik en wil van dit probleem (en certificaat) af.

Hoe krijg ik die verisign certificaat uit mijn systeem?

Heb alles doorgelezen en kom tot de module certificaten..(daar zit overigens nog een probleem in xp...kan niet tot onderaan scrollen waar wellicht die www.verisign.com zooi zit. Kan niet maximaliseren. Scrollbar valt daar gewoon een stuk weg..nouja...)

Iemand een idee hoe ik van dit probleem/certificaat kan afkomen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het beste is om gewoon je certificaten te updaten - verisign is een van de meest bekende SSL certificaten leveranciers en deze volledig verwijderen van je systeem ga je op de langere termijn niet vrolijk van worden.

Echter - start -> run -> mmc -> file ->add remove snap in -> add -> Certificaten -> net zolang op 'OK' rammen en dan daar verwijderen is de oplossing.

Verder pas ik je topic titel nog even aan zodat het OS er in staat - probeer daar zelf even op te letten voortaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Thx.
Euh.... certificaat van verisign heet toch www.versign.com ?
Als dat zo is kan ik er niet bij....zie screen: http://img17.imageshack.us/img17/7629/module.jpg

Las nu ook een topic op tweakers hierover .Dom van me om niet search te gebruiken..had al een keer topic geopend hierover maar geen oplossing gezien..
De symantec oplossing (link in die topic) werkt dus niet meer.

Heeft het verwijderen van versign gevolgen voor zaken als telebankieren e.d.?
Zoja..kan ik het beter idd niet doen en op zoek gaan naar een andere oplossing..