Overclocken met een Asus P2B???

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
Wie heeft er goede ervaringen met het overclocken van de cpu op een Asus P2B mobo??? Ik heb tot nu toe nog geen enkele proc. goed kunnen oc'en....heb al diverse celly's getest en nu kom ik met mijn PIII 550Mhz niet verder dan 566Mhz...(5,5x103FSB)
Wie heeft er betere ervaringen mee, dus wie krijgt zijn fsb hoger dan 103??? btw, mijn PIII is nog zo'n katmail geval!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 01:30
heb zelf de p2b f, en die loopt op 124mhz bus en 30 pci.... heb daarop een p3 katmai 450@558 loopt als een trein, geen problemen:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• MinddiggerNL
wat is het verschil met de gewone P2B?? Ik kan zover ik weet nl. die FSB niet kiezen die jij noemt.

Verwijderd

ik had een p2b met een celly 333 overclocked tot 416.5 mhz, nooit problemen mee gehad :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
is een goed bordje. nadeel is alleen dat het voltage niet aangepast kan worden (kan wel, maar dan moet je bepaalde connectors van de cpu afplakken) mijn PII-450 loopt trouwens op 515 op een P2b Ik denk dat met voltage mod hij de 600 wel moet kunnen halen (133 Mhz FSB) maar heb het lef nog niet die mod uit te voeren :)

Verwijderd

uhu, b21 pin afplakke of zo? onee, dat was 100 FSb.. nou ja, bij tomshardware stond toe (lang geleden :) ) een post daarover, kweet de url niet meer.. sorry

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Ik heb ergens een cd'tje liggen waar dat van Tom's afplakhandleiding :) op staat (in een textdocument ja) kan alleen dat cd'tje niet meer vinden.

• CORVETTE
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik heb nog 2 pcŽs met een p2b en p2b-f mobo bij bijde heb ik de bus op 120 lopen. En nog nooit problemen mee gehad.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• MinddiggerNL
waar kan het dan aan liggen dat ik geen enkele proc. ver kan overclocken op mijn P2B???? Mijn celly 300a liep wel op een abit bordje op 450 maar niet op mijn asus en mijn celly 366 wilde ook niet naar 550 (lag aan de cpu zelf) en nu wil mijn PIII niet hoger dan 103FSB...hoe kan dit?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Uit welke week komt jouw P III
Wat voor koeler gebruik je?
Welke schijven hangen er verder nog in?
Geef eens wat meer config info!!!

Wat gebeurd er als je m hoger dan 103 zet?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• CORVETTE
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

aan het mobo zal het wel niet liggen, de p2b is een van de meest stabiele en overclockbare bordjes ooit gemaakt. Ik heb hem met een pIII650 erop op 975 gekregen ( meer volt door de cpu dus ook ) en ook een pII350 op 525 dat is de bus op 150.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• MinddiggerNL
uit welke week mijn PIII komt doet er ff niet toe....ik kan alleen kiezen uit 100, 103 en 112mhz FSB!!!! Dat ligt dus gewoon aan het type p2b dat ik heb. Het is inderdaad een stabiel bord, maar ongeschikt voor overclockers.....dan moet je op zijn minst de p2b-f hebben en die heb ik dus niet!

Verwijderd

Schakel de L2 cache eens uit op een PII of PII in het BIOS. En moet je de mobo speed niet jumperen op de P2B, bij de mijne wel!
Pas vanaf mobo revisie 1.12 (staat onder het Asus logo op het mobo tussen de ISA slots (rev 1.04 bv)) kun je coppermines draaien.
Maar dat waren wel de latere p2b's.
Het verschile met de p2bf is dat die dus bv. een pci slot meer heeft dan de p2b en een isa slot minder.

Vecter
Pagina: 1