Toon posts:

[xp] varierende netwerksnelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor het eerst een vreemd probleempje. Ik heb op een wlan router een workstation en een laptop aangesloten. Op de workstation draaien iis en applicatieservers, en vanaf de laptop wordt er met de bestanden op het workstation gewerkt, en wordt er gebrowsed (webpagina's) op de workstation.

De ene keer is het browsen zo ontzettend traag en dan andere keer weer niet, er valt geen touw aan vast te knopen. De routers vreten uit hun neus, en ik vermoed dat ik ergens met een simpele setting iets moet aanpassen.

Herkent iemand mijn probleem. Dus de ene keer is er niets aan de hand en is het retesnel, en de andere keer lijkt het alsof het hele netwerk dichtzit. Het zijn beide XP machines.

Verwijderd

staat full duplex aan ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dit kan niet ingesteld worden, beide stations gebruiken een wlan receiver :) De laptop een ingebouwde (Centrino) en het werkstation een SMC Wlan receiver

Verwijderd

Dat zag ik niet meteen aan je eerste post...
Zit er misschien een signaal in de weg ( een magnetron kan bijvoorbeeld storend werken )
Je zou netstumbler kunnen downloaden, daarmee kun je een mooie grafische grafiek van je signaal zien...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 15:03:
Dat zag ik niet meteen aan je eerste post...
Zit er misschien een signaal in de weg ( een magnetron kan bijvoorbeeld storend werken )
Je zou netstumbler kunnen downloaden, daarmee kun je een mooie grafische grafiek van je signaal zien...
Kwaliteit van het signaal op beide stations is excellent. Browsen over het internet gaat ook uitstekend. Het is alleen dikke stront door een rietje bij communicatie tussen de 2 machines. :)

Verwijderd

Heb je de firewall van XP aanstaan ? Authentication wil ook nog wel eens voor problemen zorgen...

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-04 16:59
Staan de instellingen voor je LAN in je router goed ingesteld ?
Voor zover ik weet loopt het verkeer tussen 2 WLAN machines altijd via de AP.. Misschien dat daar iets verkeerds / of niet ingesteld...

Verwijderd

Topicstarter
firewall staat uit, instellingen in de router staan ok :) Het is ook echt vaak na een tijdje dat de boel dichtslibt. Alles is gepatched, ook alle service packs voor SQL Server etc (ivm Slammer).

Verwijderd

Toevallig QoS optie bij NIC's :?

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem hier, met 5 centrino laptops (2 verschillende merken), we hebben tot nu toe getest: 5 basis stations:

- USR 8054 (2 verschillende)
- Belkin
- Sitecom (oud kreng, 11Mbit only)
- Linksys WAP54G (met 80mW zendsterkte patch)

MiniPCI netwerk adapters getest:
- Intel 2200BG
- Senao 3054MP+ (200mW)
- Acer oem 11Mbit

Geen enkele combinatie werkt...

Echter een Acer Travelmate met een P4-2.4GHz werkt vlekkeloos met de zelfde adapters.

We hebben de instellingen van de netwerk kaartjes al op alle mogelijke combinaties gehad, de beveiligingen van de access points er af gehaald, niets lijkt te helpen...

*edit* best wel een oud topic zie ik nu...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 17:41 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Laten we het wel even over dezelfde soort dingen hebben.
internetten is wat anders als Browsen over je Network Neighborhood, en al helemaal met de factor wlan erbij.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Inderdaad best een oud topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.