[Linux/Slackware] Verbinding met MSN faalt altijd

Pagina: 1
Acties:

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Topicstarter
Gisteren Slackware 9.1 geinstalleerd, netjes ingesteld en nieuwe kernel (2.6.6) gebakken, werkt allemaal perfect, er is slechts 1 probleem..

Ik heb erg veel verschillende MSN Messenger clients geprobeerd (dMSN, Gaim, Kopete, KMerlin, amsn) maar de verbinding met MSN failed altijd.. Gaim crashte zelfs tijdens het connecten (Segmentation fault), bij clients die de voortgang lieten zien stopte het connecten meestal na "Password sent", bij anderen moest ik erg lang wachten waarna ik alleen Connection failed te zien kreeg..
Er is geen firewall, router oid dat de connectie blokkeerd, gewoon connecten werkt dan ook gewoon:

$ telnet login.passport.com https
Trying 65.54.179.198...
Connected to login.passport.com.

Op andere (windows) pc's op dezelfde internet verbinding werkt messenger gewoon.
Ik heb al gegoogled en gezocht op GOT, niks bruikbaars gevonden.

Ik sta voor een raadsel.. Heeft iemand dit probleem wel eens eerder gehad/gezien en/of weet iemand hoe dit op te lossen is?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:45

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Welke versie's van die msn programma's gebruik je?

Er is namelijk recentelijk wat veranderd met de root-certificates en clients met te oude msn-protocollen worden geweerd! Dus meer info

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Topicstarter
Gaim en dMSN weet ik zeker van dat ze MSNP10 en die SSL zooi ondersteunen, dMSN werkt namelijk wel goed op windows en Gaim gaf zelfs nog een foutmelding dat het niet gecompiled was met SSL support toen ik mn eerste build probeerde (heb nu een slackware package van gaim 0.77 geinstalleerd). Dezelfde versie van Gaim werkt wel goed (zelfde package als ik gebruik) bij anderen.

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 22:59
Volgens mij moet je voor Gaim om beveiligd te kunnen inloggen op MSN ook het package mozilla-plugins geinstalleerd hebben staan. Misschien ontbreekt deze? Ik heb zelf ook een keer problemen gehad met inloggen op MSN met Gaim, en toen was dit package de boosdoener.