[wireless] PC Card ziet router niet

Pagina: 1
Acties:

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 10:41

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Ik heb vrijdag een Edimax Router (6104WG) en een Edimax PC Card (802.11g) gekocht. Thuis geinstalleerd en het leek te werken. Maar sinds gisteren heb ik alleen maar problemen gehad. Na veel gehannes heb ik de firmware opgewaardeert en het probleem scheen te zijn verdwenen, maar vandaag is het probleem weer aanwezig.

Probleem:
Ben ik lekker via mijn lappie aan het internetten, valt opeens de verbinding weg. In de utility tool zie ik na vele rescans mijn verbinding niet meer staan. Wel zie ik een andere verbinding staan die waarschijnlijk van de buren (fluctueerd tussen 0 en 10 procent) is. Deze staat op channel 11. Aanvankelijk dacht ik dus dat dat de boosdoener was en heb ik mijn router ingesteld op kanaal 8 maar geen resultaat (PC Card ook op 8 ).

De setup is als volgt:

-Zero configuration service staat uit (gebruik bijgeleverde utility van InProComm)
- Alles staat op DCHP (andere comp met UTP werkt prima)
- WEP staat op 64 bit
- ssid ingesteld op zurich (bij andere verbinding staat geen ssid vermeld)

Wie weet hoe zo'n verbinding in een keer weg kan vallen en hoe kan ik dit weer fixen?

[ Voor 5% gewijzigd door StefSOFT op 23-05-2004 14:14 ]

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• StefSOFT

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Nog ff een update:

Ik heb de router weer een harde reset gegeven, en daarna maakt hij gewoon weer verbinding. Nu vraag ik mij af of het ligt aan die WEP inscriptie doe ik daar misschien iets fout waardoor hij denkt dat mijn de laptop een ongewenste gebruiker is of zo. (door reset staat WEP uit, alles ssid op default etc.)
Ik lees in de topics soms wel eens verhalen over het toevoegen van een MAC-adres.
Ik ben het spoor helemaal bijster want ik heb nu een onbeveiligd draadloos netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door StefSOFT op 23-05-2004 14:58 ]

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• StefSOFT

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
^^SCHOP^^

Ik weet nu bijna zeker dat het iets te maken heeft met die WEP key (heb zonder key nog steeds verbinding).
Hier zal ik even uitleggen hoe ik de key heb ingesteld:

-Ben naar instellingen van router gegaan
- Daar geklikt op Encryption
-Gekozen voor 64 Bit WEP
-Zie 4 vakjes gevuld met sterretjes
-Bij eerste key haal ik sterretjes weg en vul in: 12af42d56e
-Rest van de keys haal ik sterretjes weg, als ik opsla staan de sterretjes erweer.

Zie dan dat ik geen verbinding meer heb (logisch want geen juiste WEPkey)

-In utility van PC Card vul ik voor key 1 de dezelfde key in.
-Verbinding reconnect weer, maar naar bepaalde tijd vliegt hij eruit en kan hij hem ook niet meer zien. Wat doe ik fout?

[ Voor 98% gewijzigd door StefSOFT op 24-05-2004 17:08 ]

• StefSOFT

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
^^SCHOP^^

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De 4 keys zijn doorgaans 4 hashes van een sleutelwoord. Dus er staan er altijd 4 en vandaar dat de sterretjes terugkomen.

Je gebruikt nu de tool van Edimax op je laptop? Wat gebeurt er er als je via de normale opties van XP (gokje, je zegt nergens je OS) je wifi instelt?

{signature}

• StefSOFT

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Zal het morgen even proberen (gebruik idd XP), heb nu geen tijd ivm huiswerk.

Wat houden hashes eigenlijk in dan?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
StefSOFT schreef op 25 mei 2004 @ 20:35:
Zal het morgen even proberen (gebruik idd XP), heb nu geen tijd ivm huiswerk.

Wat houden hashes eigenlijk in dan?
In het kort: de uitkomst van een coderingsfunctie. Maakt niet echt uit voor je probleem, het is gewoon een manier om aan 4 keys te komen. Als je de sleutel weet en de manier van hashen, heb je een makkelijk ezelsbruggetje voor de key.

{signature}

• StefSOFT

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Het heeft even geduurt, maar hier een update van de situatie.

-Ik heb zero configuration service weer aangezet.
-Heb InproComm utility uitgezet en XP de wireless settings laten beheren.
-Heb router gereset en opnieuw ingesteld.
-Heb een update van Microsoft opgehaald i.v.m. traag opstarten draadloze verbinding.
-Heb in router in plaats van 1 key 4 keys ingevuld
-Heb in XP eerste key in gebruik

Alles leek perfect te werken. Ik heb vanaf vanochtend tot nu geen hinder ondervonden, maar nu ik net op internet wil kan hij de pagina niet weergeven. Windows geeft weer aan dat hij geen netwerk kan vinden (hij ziet die van mij niet en die van de buren ook niet).

Heb via andere computer in de router de WEP inscriptie uitgeschakeld. PC Card van laptop eruit gehaald en er weer opnieuw ingedaan en ik kan weer op internet.

Wat gaat er in hemelsnaam fout? :?

Pagina: 1