Decoden Ogg Vorbis voor audio CD

Pagina: 1
Acties:

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Sinds enige tijd maak ik gebruik van Ogg Vorbis om mijn CD's op te slaan op de computer. Daarvoor gebruikte ik altijd MP3.

Ik gebruik voor MP3 een decoder genaamd MAD, die mij bestanden laat checken op clipping en wanneer dit teveel aanwezig is kan ik 'attenuate' toepassen om het te voorkomen.

Nu probeer ik voor het eerst een CDtje te maken van Ogg files, maar ik vroeg mij af of voor Ogg Vorbis ook een dergelijke decoder bestaat, waarbij ik overzicht heb over clipping, of gain. Ik heb in WinVorbis een checkbox ReplayGain gevonden, maar dat kan ik verder niet instellen. Kan iemand mij meer hierover vertellen? want als ik de files gewoon decode naar WAV en open in Cooledit zie ik duidelijk dat de amplitudes veel te hoog zijn (buiten beeld, that is).

Heb gezocht, maar niks kunnen vinden betreffende dit onderwerp.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
In OggDropXPd kun je een hard limiter instellen, gebruik maken van vorbisgain, of de preamp verlagen.
Rapportage van geclipte samples is helaas niet geïmplementeerd.
Ook in Foobar2000 bestaan diverse mogelijkheden voor clipping protectie.

[ Voor 23% gewijzigd door Henk007 op 23-05-2004 14:15 ]

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
De dropper crasht aan het einde van het decoden van een file op deze computer. Erg vervelend. Dus het gebruik van dat programma is op dit moment uitgesloten (gebruik die dropper altijd).

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Die crash bug in OggdropXPd is inderdaad vervelend. Zelf heb ik er geen last van, maar op HydrogenAudio loopt er momenteel een topic over.