hulp gevraagd met verwijderen reclame philips dvdr70

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hai,
Ik heb genoemde dvdrecorder (philips DVDR70) en ik heb via topics hier gelezen dat er een editor in zit.
Nu heb ik begrepen dat je reclames die in een opgenomen film zitten, kunt verwijderen maar ik kom er met de gebruiksaanwijzing gewoon niet uit.
Ook google, dvdr70 remove commercials en zo kom ik geen steek verder,vraag me af of ie in amerika wel is uitgebracht en zo ja met dat type nummer..
Wie kan me helpen,en als het mogelijk is stap voor stap uitleggen wat te doen ?

Stel ik neem startrek op van V9 en er zit 4 keer reclame in.
Iedere keer op het juiste moment stoppen gaat niet lukken.
Ik laat de recorder dus doorlopen en wil achteraf (vanaf rewritable) de reclame blokken verwijderen.
Iemand met de genoemde recorder die me kan vertellen wat ik nu moet doen ?

Alvast bedankt, Nick

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:53

Wildfire

Joy to the world!

Als ik het me goed herinner wordt de reclame niet verwijderd maar alleen gemarkeerd zodat de recorder het kan skippen tijdens het afspelen.

PS: Wij tweakers groeten elkaar al continu door het plaatsen van berichtjes op zich, je hoeft dus echt geen groetjes te doen in een bericht

[ Voor 36% gewijzigd door Wildfire op 23-05-2004 23:58 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 09:16

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Zoals gezegd kun je de reclames tussendoor alleen "onzichtbaar" maken en niet verwijderen. Dit moet ook nog eens volledig handmatig gebeuren, je kunt het niet automatisch laten doen.

Hoe ik het doe is als volgt: Aangezien de meeste reclameblokken 6 à 7 minuten duren en de DVDR-70 om de 5 minuten een hoofdstukmarkering(chapter marker) zet bij een opname in M2-kwaliteit, ga ik alle hoofdstukken een voor een af. Kom ik bij een hoofdstuk dat met reclame begint, dan spoel ik terug naar het begin van de reclame en voer daar een hoofdstukmarkering toe. Daarna kun je vooruitspoelen naar het einde van de reclame en daar weer een hoofdstuksmarkering toevoegen. Dan moet je alle hoofdstuksmarkeringen tussen die aan het begin en het einde van de reclame weghalen, meestal is dat er maar eentje. Je hebt dan de reclame in 1 enkel hoofdstuk gezet. Je moet dan in het FSS-menu terwijl je dat hoofdstuk bekijkt deze van "visible" naar "invisible" veranderen bij een menu optie waar ik de naam van vergeten ben. Als je de opname daarna afspeelt wordt dat hoofdstuk dat onzichtbaar is gemaakt overgeslagen. Het is ongeveer 10-15 minuten werk om dit te doen, maar doordat je je niet gaat irriteren aan de reclames is het zeker de moeite waard om te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 24-05-2004 01:49 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
MetroidPrime schreef op 24 mei 2004 @ 01:42:
Zoals gezegd kun je de reclames tussendoor alleen "onzichtbaar" maken en niet verwijderen. Dit moet ook nog eens volledig handmatig gebeuren, je kunt het niet automatisch laten doen.

Hoe ik het doe is als volgt: Aangezien de meeste reclameblokken 6 à 7 minuten duren en de DVDR-70 om de 5 minuten een hoofdstukmarkering(chapter marker) zet bij een opname in M2-kwaliteit, ga ik alle hoofdstukken een voor een af. Kom ik bij een hoofdstuk dat met reclame begint, dan spoel ik terug naar het begin van de reclame en voer daar een hoofdstukmarkering toe. Daarna kun je vooruitspoelen naar het einde van de reclame en daar weer een hoofdstuksmarkering toevoegen. Dan moet je alle hoofdstuksmarkeringen tussen die aan het begin en het einde van de reclame weghalen, meestal is dat er maar eentje. Je hebt dan de reclame in 1 enkel hoofdstuk gezet. Je moet dan in het FSS-menu terwijl je dat hoofdstuk bekijkt deze van "visible" naar "invisible" veranderen bij een menu optie waar ik de naam van vergeten ben. Als je de opname daarna afspeelt wordt dat hoofdstuk dat onzichtbaar is gemaakt overgeslagen. Het is ongeveer 10-15 minuten werk om dit te doen, maar doordat je je niet gaat irriteren aan de reclames is het zeker de moeite waard om te doen.
Okay, ik ben nu een stuk verder, alleen,wat ik me wel afvraag is,als ik daarna van de master waarbij alle reclame dus is weg gehaald, een nieuwe dvd maak met bv dvdshrink,of dan de reclame echt weg is, of nog steeds onzichtbaar.
Het is zo moeilijk een programma te vinden waarin ik blokken kan markeren,weg kan laten en dan van het resultaat een nieuwe dvd te maken zonder reclame :(