DMZ host openstellen met 7204BRA SMCrouter

Pagina: 1
Acties:

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:29
Waar kan dit? Het staat in de FAQ van SMC, heb mn provider en smc al gebeld, ben ten einde raad :(

Zelfs ranges openen kan dat ding niet, of toch wel?

[ Voor 3% gewijzigd door BHQ op 29-05-2004 19:46 ]

• BHQ
Echt helemaal niemand? *Trapt router*

Verwijderd

Ik heb precies de zelfde router en ik heb precies het zelfde probleem.
Ik kan niet op kazaa omdat poort 1214 open moet. Ik zou niet weten hoe dat moet. :(

• BHQ
Ik kan gewoon op KaZaA Lite, datsoort dingetjes regelt ie automatisch via NAT. Tenzij je een erg oude versie van KaZaA Lite gebruikt, die connnecten gewoon niet meer :)

Ik ben er inmiddels achter hoe je een DMZ open zet!

1. Log in je router's interface

2. Ga naar het tabblad Services

3. NAT Options: en ga dan naar NAT Rule entry

4.Maak Rule 2 aan, die identiek is aan Rule 1 (NAPT, ALL, 192.168.1.1 tot 255.255.255.255, Global From en To 0.0.0.0.).

5.Nu heb je 2 identieke rules. Delete de eerste.

6.Maak weer een nieuwe rule aan,

Rule Flavor BIMAP,
Rule ID 1
IF Name ALL
Local adress 192.168.1.20*
Global Adress: 0.0.0.0

Sla dit nu op.

7. Ga onder Services naar IP Filter, zet het Security Level op None.

8.Ga naar het tabblad Admin,Ga naar 'Commit & Reboot, selecteer daar Reboot From Last Configuration en ram op commit.

Met dank aan Lord Of Ironhand die dit gisteravond met me uitgegoocheld heeft :)

Zorg wel dat er een firewall op de host staat waar alle poortjes naartoe moeten.

Oh en harmvdd, ik zag je n00btopics ;),een poortje openen is vrij simpel hoor ;) Ga naar Services, dan naar NAT Options: en ga dan naar NAT Rule entry, Add, bij Rule ID een volgnummer opgeven (Meestal 2 als je geen andere instellingen hebt gemaakt), IF Name en Protocol kan je leeg maken, Local adress From én To je eigen interne IPadres, Global From en To zo laten.

Dan moet je bij Destination from, to en Local allemaal dezelfde poort invullen.

(Je IP zie je in windows 98 door 'Winipcfg' en in XP door op start te rammen, uitvoeren, dan cmd te typen, dan 'ipconfig /all' typen, de ethernetkaart die met 192.168.1. begint is meestal de kaart die aan je SMC hangt.

Als er meerdere pc's aan het netwerk hangen kan het zijn dat een andere PC jouw IP krijgt (bijv. 192.168.1.5), dat kan je oplossen door je PC een vast IP te geven (Gateway 192.168.1.1, DNS 192.168.1.1)

[ Voor 35% gewijzigd door BHQ op 30-05-2004 09:53 ]