Toon posts:

[XP] Computertijd per gebruiker limiteren *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het computergebruik van m'n kids beter regelen en ben daarvoor op zoek naar een prog dat bijhoudt hoelang je computert, zulk soort progs zijn er legio, maar die na de toegestane tijd ook de computer afsluit (of de gebruiker verplicht uit te loggen of zo en zulk soort progs kan ikniet zo gauw vinden...

Wat het meest in de buurt komt is AccountView (http://www.nativecs.com/index.en.php) maar daar moet je exacte tijden opgeven wannéér iemand achter d computer mag. Ik wil het dus zo regelen dat je als bepaalde gebruiker bijvoorbeeld maximaal 2 uur op de computer mag, waarna de computer er mee nokt (en dat moet dan ook vanuit games kunnen...). Fijnst zou zijn als dat prog de gebruikers regelde, want ik heb nu geen gebruikersprofielen aangemaakt, omdat ik daar geen ervaring mee heb (lijkt me nogal een edoe hier en daar met software die wel of niet werkt en zo...)

Tips anyone...?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En wat mis je aan deze lijst met applicaties: [google=restrict computer usage time] :?
Zou je verder in het vervolg iets meer aandacht aan je Nederlands kunnen besteden? :)

Prog gezocht dat XP afslit na bepaalde tijd > [XP] Computertijd per gebruiker limiteren *

[ Voor 24% gewijzigd door Spider.007 op 23-05-2004 13:21 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip... ;) Ja, 't is ook maar net welke termen je gebruikt: da's altijd het nadeel van serach engines... Ik had gezocht op o.a. 'log time computer freeware lock', dus.. Jouw woorden zijn inderdaad extacter en precies wat ik zocht.
En nog bedankt voor het fatsoeneren van de topic titel: ook zo'n geval van wel weten wat je wilt maar niet exact weten hoe je het moet benoemen... :)

Nu nog ff zoeken of er ook nog freeware tussen zit, want het moet natuurlijk als het ff kan ook nog gratis zijn... ;)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:00

tweakerbee

dus..?

Zou dit niet kunnen met een 'gewone' policy in Windows XP (Pro)? Je kunt wel tijden aangeven waartussen de gebruiker in mag loggen, maar tussen 9:00 en 18:00 of zo zelf twee uren computer ben ik nog niet tegengekomen.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
De meest interessantste (en simpelste) die ik tot nu toe ben tegengekomen is Aye Parental Control: precies bedoelt voor het doel waarvoor ik het wil gebruiken ook nog! ;)
Je kan per gebruiker instellen op welke tijden iemand de computer kan gebruiken maar ook hoe lang! En dat kan je dan apart doen voor internet en de hele computer.
Je hoeft bovendien geen gebruikersprofielen in XP aan te maken: je kunt inloggen via dit programma. Ziet er heel simpel maar ook heel goed uit. De gebruiker kan zelf instellen hoe lang hij of zij van tevoren gewaarschuwd wilt worden als 'ie automatisch uitgelogd gaat worden. Simpel maar goed over nagedacht. De gebruiker kan zelfs het gebruik even pauzeren, zonder uit te hoeven loggen! Handig als ze ff naar de plee moeten! En dat voorkomt gezeur van 'Ja, maar toen moest ik de hond uit laten dus mag ik nog ff...?' ;)
Alleen kost het 39,95 dollar... Ik zoek dus nog even verder, maar als ik niets meer kan vinden lijkt dit me toch echt wel een topper.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 13:52 ]

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Kijk zoiets heb ik nou al een paar weken gezocht !! *bookmarkt*

Deze plek is te koop.

Pagina: 1