[LAN] Kan opgegeven bestand niet vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 13:46
Ik heb hier een pc staan, met volgende inhoud:

Fic-SD11
Athlon 800 Classic
256MB SD-RAM
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Windows XP SP1 incl alle updates.

De pc kan op de een of andere manier geen IP adres krijgen, staat (en blijft) op 0.0.0.0. Bij het vernieuwen van 't IP adres met ipconfig /renew krijg ik de volgende foutmelding:

code:
1
2
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: 
LAN-verbinding 3 (Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.).

Ik heb de drivers van de kaart ververst, heb er ook een andere kaart ingehad, krijg dezelfde melding, ik verwacht dat er ergens iets in Windows zelf om zeep is.

Iemand ? :?

Verwijderd

Huurmoordenaars schreef op 23 mei 2004 @ 13:05:
De pc kan op de een of andere manier geen IP adres krijgen, staat (en blijft) op 0.0.0.0.
Waarvan moet de computer een IP adres krijgen? Zelf invoeren? DHCP Server of DHCP Router? Welke netwerkonderdelen / protocollen zijn geinstalleerd op de cliënt?

• VonAalscht
Moet het IP adres van dezelfde (DHCP) router krijgen als waarmee ik nu internet, daar hangen altijd meerdere pc's aan.

Protocollen:
Client voor Microsoft Netwerken
Internet protocol (TCP/IP)

[ Voor 4% gewijzigd door VonAalscht op 23-05-2004 13:28 ]

• VonAalscht
Heeft iemand enig idee hoe je het netwerk "onderdeel" van Windows XP opnieuw zou kunnen installeren ?

Ik geloof namelijk niet dat het een hardware probleem is in dit geval: netwerkkaart werkt normaal in andere pc's, bekabeling (+ netwerkvoorziening) is niks mee aan de hand :?

• VonAalscht
* Schop * :X

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:08

ImPrEzA

</breezah> Impreza

toch nog even een schop... ZO oud is t topic nou ook weer niet

Huurmoordenaars is het jou gelukt?

ik heb hier namelijk exact hetzelfde probleem op de huiskamerpc... De verbinding heet toevallig ook Lanverbinding 3, maar dat terzijde

Sja verdere uitleg is geloof ik niet nodig? Het staat hierboven, maar ik kom er maar niet achter wat het is. Ook als ik een static IP gebruik pakt Windows dat niet en blijft hij bij een ipconfig-aanvraag 0.0.0.0 tonen

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Verwijderd

ImPrEzA schreef op 10 juni 2004 @ 16:40:
toch nog even een schop... ZO oud is t topic nou ook weer niet

Huurmoordenaars is het jou gelukt?

ik heb hier namelijk exact hetzelfde probleem op de huiskamerpc... De verbinding heet toevallig ook Lanverbinding 3, maar dat terzijde

Sja verdere uitleg is geloof ik niet nodig? Het staat hierboven, maar ik kom er maar niet achter wat het is. Ook als ik een static IP gebruik pakt Windows dat niet en blijft hij bij een ipconfig-aanvraag 0.0.0.0 tonen
Weet je zeker dat de kabel goed is? Mocht de kabel + netwerkkaart in een andere pc wel werken dan moet je eens de driver GOED verwijderen, maar omdat niet alles perfect te verwijderen is van windows denk ik dat je sneller af bent met een reinstall van je pc.
Pagina: 1