Toon posts:

[NAV] Download.Trojan komt steeds terug *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg vanaf vanmorgen steeds de melding van NAV 2003 dat er eem trojan op m'n pc zit..
Nu verwijdert NAV hem wel maar hij komt steeds terug.
Hier een plaatje. Wat kan ik nu doen?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/nuiltje/GoT/Got.JPG
Ik krijg een paar van die schermpjes achter elkaar |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 13:01 ]

Verwijderd

Mijn ervaring is dat The Cleaner 8 van de 10 Trojan's verwijderd, het proberen waard dus.
Verder staan hier nog meer removal programma's te vinden voor als het niet lukt :)

edit: Op deze pagina staat zelfs de removal tool voor WinFavorites.exe. Eerste hit met Google.
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 13:07:Dit is(meer in de richting van) AdvWare, geloof niet dat The Cleaner daar zo sterk in is.
TS kan beter een anti-ad/spyware prog draaien.
Je hebt gelijk. Ik zie nu ook dat WinFavorites gerelateerd is aan bridge.exe, bridge.dll en bridge.inf staan, wat meer de kant van Spyware op gaat.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 13:51 ]

Verwijderd

Lees Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten eerst eens door. :)
Ik krijg een paar van die schermpjes achter elkaar
Elke keer met dezelfde info?

Iirc wordt winfavorites weer door iets anders gedropt/gedownload, NAV zal de malware die dat op z'n geweten heeft wel niet herkennen.

Titel wat aangepast. :)

Edit: Dit is(meer in de richting van) AdvWare, geloof niet dat The Cleaner daar zo sterk in is.
TS kan beter een anti-ad/spyware prog draaien.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 13:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Schouw: heb spybot al gedraaid zonder succes :(
Of het elke keer met dezelfde info komt? Daar heb ik eigenlijk niet opgelet "oops" :).

Verwijderd

1 ) Open "Windows Task Manager" en sluit winfavorites[1].exe af.

2 ) Zoek de string "HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ explorer" ( Nee niet de string van je zus, anders krijg je ruzie )

3 ) Delete de value "{9C691A33-7DDA-4C2F-BE4C-C176083F35CF}"

4 ) Zoek de string "HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Run"

5 ) Delete de value "'Systray'=''

6 ) Delete de string "HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Uninstall \ bridge"

Delete de bestanden :

winfavorites[1].exe, WinFavorites.exe, bridge.exe, bridge.dll, bridge.inf

Succes