[draadloos netwerk] Kan server niet bereiken

Pagina: 1
Acties:

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Topicstarter
Ik heb al ongeveer n jaartje onderstaande situatie liggen:

Draadloos netwerk via Accespoint (waarvan 1 PC gebruik maakt). Dit accespont is gekoppeld aan een hub. Deze hub is via utp bekabeling gekoppeld aan twee pc's, waarvan er een de server is.

Deze server verzorgt het internetverkeer (delen van Inet) en deelt via DHCP server IP adressen uit (op de server draait overigen Win2K server).

Nu krijgt de "draadloze' PC geen IP adres meer van de server. Ik kan de server vanaf deze PC ook niet meer bereiken (niet via netwerkomgeving, niet via PING).

Op mijn eigen PC (die via een utp kabel op de hub is aangesloten) werkt alles wel gewoon. Krijg keurig een IP adres en kan gewoon internetten.

De PC die draadloos is is een Win ME machine. Verder is de server sinds ongeveer een week uitgerust met W2k Server, voor het delen van het Inet maak ik gebruik van Winroute Pro 4.2.5. Ook de DHCP server van Wiunroute gebruik ik.

Wat gaat er fout.

Mijn weblog

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Kan je die AP configureren(router) of is het een pure no nonsens switch?
kan je overigens wel pingen naar 127.0.0.1 ?
Wat als je alles static insteld? Op de server en op de pc?

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 23:53
Je zegt dat je OOK de dhcp van winroute gebruikt.

In je lan kan je maar voor zover ik weet slechts één dhcp gebruiken (of mischien meerdere indien je er meerdere ip-ranges mee "bedekt").

Dus slechts één dhcp server heb je nodig.

Over welke ap gaat het? Normaal staat die als dhcp client, dus kijk eens of die een ip krijgt. Als je win2k server zelf als dhcp server gebruikt, kan je makkelijk zien welke clients wel ip krijgen (ap zal er in dat geval ook bijstaan).

• MRED

MRED

Carpe diem...

Topicstarter
De AP krijgt wel n IP adres. Ik kan ook via welke PC dan ook in het netwerk via de browser de configurtation utillity bereiken. Echter telkens na een minuut of 10-15 is het apparaat niet meer te bereiken. (hardware probleem??)

De AP krijgt overigens n IP adres van de DHCP server die op de server draait. Ik heb onder tussen de DHCP van Winroute disabled en die van W2K gebruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door MRED op 23-05-2004 19:10 ]

Mijn weblog

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:48
staat de dhcp van de router/accespoiont nou aan (zo ja doe hem uit)
en ik zou even flashen naar een nieuwe firmware want dat uitvallen klinkt niet echt goed :Y)

• MRED

MRED

Carpe diem...

Topicstarter
DHCP uitzetten heb ik geprobeerd... Blijft hetzelfde.. Ik zal m es flashen... Laat nog weten of ut werkt.

Mijn weblog

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 06:55
SSH schreef op 23 mei 2004 @ 17:02:
Wat als je alles static insteld? Op de server en op de pc?
Heb je dat al geprobeerd?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

MRED schreef op 23 mei 2004 @ 19:09:

De AP krijgt overigens n IP adres van de DHCP server die op de server draait. Ik heb onder tussen de DHCP van Winroute disabled en die van W2K gebruikt.
Verstandiger is het om je AP een fixed ip adres tegen.

En staat de AP wel in de bridge mode (niet adhoc ofzo) :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1