PC vat vlam? Brand door?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 07:02
Ik heb binnenkort een P3 over en daar wil ik een server en of download server van maken. Nu ben ik alleen bang dat het lieve beestje gaat doorbranden als ie 80 uur per week staat de loeien. }:O
Ik ga er een andere voeding inzetten en wil een extra koeler er in hangen.

Is er een kans dat ie vlam vat want dat zou ik niet zo veilig vinden! 8)7

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
eehm nee dat lijkt me niet waarschijnlijk. Als je voeding doorbrand dan ploft ie en is ie gewoon dood, als je cpu opfikt dan heb je een zwart vlekje op je core meer niet.

Ik zou er voor de zekerheid een branddeken en een brandblusser naast hangen. En misschien een EHBO kit. Je kan nooit voorzichtig genoeg zijn :D

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

nou, vlam vatten doet een PC niet zo gauw :)
maar hij kan wel doorbranden jah :)
installeer eens MBM5 of een ander temperatuur bekijk programma en laat de computer eens een lange tijd draaien en houd de temperaturen bij :)
alssie na een dagje stevig werken niet te warm is, kan je em gewoon aan laten voor langere tijd :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• AlterEgo
  • Niet online
Ik heb wel eens een PC zien uitbranden na een voedings-defect.
Kabels gesmolten, aansluitingen gesmolten, moederbord zwart, en overal een vette zwarte aanslag.
Maar geen open vuur gezien, en de kans dat dat uit je case zou kunnen komen is m.i. zeer klein.

Bovendien: temp-sensors zijn prima om lang voordat het "zo ver is" de computer zichzelf te laten uitschakelen.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:05
Domus schreef op 23 mei 2004 @ 12:38:
eehm nee dat lijkt me niet waarschijnlijk. Als je voeding doorbrand dan ploft ie en is ie gewoon dood, als je cpu opfikt dan heb je een zwart vlekje op je core meer niet.
Ik zou dat niet te hard roepen, bij een kennis van me is laatst z'n kamer uitgebrand en volgens de brandweer was het begonnen bij z'n pc..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Heb laatst zelf met Nesto een moederbord (MSI KT6 delta) in dehens gestoken met veel terpetine etc. :D . In het ebgin zie je het alleen gloeien maar na ene paar keer dit te hebben herhaald gaat de pcb ook even vlam vatten :*) . Alleen dat zal neem ik aan nou niet echt gebeuren in je kast tenzij het ook direct je BBQ is :+

• MacDokie
  • Laatst online: 23-12-2025
JdeBruijn schreef op 23 mei 2004 @ 12:43:
[...]

Ik zou dat niet te hard roepen, bij een kennis van me is laatst z'n kamer uitgebrand en volgens de brandweer was het begonnen bij z'n pc..
Daarom...heb je de laatste regels in mijnpost niet gelezen (8>

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 07:02
Ja kijk daar ben ik nou ook bang voor stel dat iedereen thuis weg is en de pc gaat op x-files manier in rook op O-) , dan ligt het huis plat voor een paar downloadjes.

Mijn Pentium 4 staat ook veel aan maar die maakt niet zo eng geluid als de P3 en die durf ik wel aan te laten staan. Misschien als ik de P3 zorgvuldig schoonmaak en de nieuwe voeding er in plaats dat ik het dan wel aandurf.

Ben blij dat me vermoeden toch een beetje is bevestigd dat je pc uit kan branden.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:46
maak je je kast lucht dicht, stikstof erin laten lopen, waterkoeling, en dan kan dr toch niks meer gebeuren??

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zolang je alles in goede staat houdt zou ik er niet van uit gaan dat je PC snel doorbrandt. Zorg ervoor dat de koelers niet vol met stof zit en maak ook eens in de zoveel tijd het systeem een beetje schoon. Je geeft aan dat de koeler een raar geluid maakt. Als je even zoekt kom je er achter dat koelers na een tijd wel het geluid maken en dit wel te verhelpen is.

Wil je precies weten wat veilig is voor je PC, kan je altijd wel contact op nemen met de brandweer. Ik denk wel dat die er prima advies over kunnen geven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.