Toon posts:

Een vraag over router een switch

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag , ik heb een router (en daarmee heel veel probleemen) . En ik hoorde van een vriend in duitsland dat hij zijn eigen router uit het raam gegooit heeft een gewoon een nu gewoon een switch gebruikt als een router . Hij zegt dat hij ook geen probleemen meer heeft omdat een router firewall en allemaal zulk spul heeft een een switch niet . Is dit alles waar ??? Loss ik hier mee het probleem op ??? Ik kan aan men eigen router niks veranderen , geen gebruiksaanwijzing meer en fabrikant falliet . Alstublieft heplt mij !!!

Alvast bedankt

E.L.Wekker

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26

Duinkonijn

Huh?

als je ene topic gesloten word moet je hem niet ergens anders opnieuw starten...

dit is niet gewenst

round 2

[ Voor 9% gewijzigd door Duinkonijn op 23-05-2004 12:17 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
oke , gaa ik niet meer doen . Maar weeten julie mss hoe ik het probleem met men router kan oplossen , of beter gezegd welke router kan ik koopen waar ik niks moet configureeren ? Of wat kan ik alles als router gebruiken ?

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

deze topic start is meer voor NT bedoelt..

verders hebben we informatie nodig kwa wat voor connectie je heb...

een switch kan je alleen gebruiken als je meerdere ip adressen krijgt van je provider (b.v. kennisnet)

de standaard gebruiker in nederland krijgt maar 1 ip adres.

wil je met meerdere pc`s op internet over 1 ip adres dan heb je een router nodig..
omdat een switch niet kan routeren / natten...

[ Voor 35% gewijzigd door Duinkonijn op 23-05-2004 12:20 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 12:15:
oke , gaa ik niet meer doen
Probeer eens correct Nederlands te typen.
Maar weeten julie mss hoe ik het probleem met men router kan oplossen
Je hebt nog nergens uitgelegd wat je probleem precies is.
of beter gezegd welke router kan ik koopen waar ik niks moet configureeren
Die bestaan niet, een router werkt niet als je niets instelt.
Of wat kan ik alles als router gebruiken ?
Een router, een ADSL modem met ingebouwde router of een PC met software routing.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag nu wat ik alles als router kan gebruiken ? meer niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb adsl van 1024 download en 512 upload

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 12:20:
dsl basic.. dan kan je denk het beste voor jou een sitecom router nemen
die hebben een vrijduidelijke handleiding ook
spuit 11 :+

[ Voor 28% gewijzigd door Duinkonijn op 23-05-2004 12:24 ]

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Als je van je provider meerdere IP-adressen kunt krijgen, kan je een switch gebruiken als router, en anders niet.

Sommige "netwerkmodems" van providers, zijn eigenlijk gewoon 1-poort routers. Dan kan je natuurlijk met een switch werken.

Geef eens wat meer details over je verbinding en modem, want zo hebben we te weinig info om je verder te helpen.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 12:20:
En welke router/modem heb je nu?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een alcatel speedtouh , en Wanadoo adsl lite , ik heb een kobishi router (maar das hoopelooz , ziet u aan men vorige topics )

Verwijderd

Topicstarter
Wanadoo vroeg me nog of men vader een 4 poort modem wou , maar we dachten dat de router goed genoeg was . En we dachten dat hij het goed zou doen .

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:08

Fuelke

Forza Ferrari

>> NT

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook dit topic gaat worden gesloten :o

Je kunt je speedtouch omvormen tot een router, zie FAQ Network Troubleshooting + de GoT-search.

Daar kan je een switch achter zetten als je dat wilt, of gebruik maar 1 PC in je netwerk en zet die rechtstreeks op de Alcatel :P

Ook is er op en buiten GoT al heel erg veel gezegd over de mogelijkheden en onmogelijkheden van de verschillende routers op de markt. Lees het door, kijk welke het beter doet i.c.m. games en/of P2P gebeuren. Kijk of het daar wel aan ligt, of dat je gewoon een te langzame verbinding hebt. Doe eens een traceroute of wat en kijk of en wat er waar fout gaat.

Hoe dan ook, is ook dit topic erg wazig en ga ik dit sluiten. Het heeft in deze vorm niets te maken met Spielerij en zoals Verwijderd in "Een vraagje over switch een routers" al zei, is het toch echt nodig om duidelijker te maken wat je nu wilt, wat je al weet, wat je al hebt gelezen (er is al heel erg veel te lezen over de verschillen en relatie tussen tussen switch, router, hub, etc etc. Op en buiten GoT, de NT FAQ is een goed begin maar iets als dit kan ook helpen). Zoals al genoemd: lees FAQ Forumgedrag nog eens door.

Op zich kan je nog een poging wagen in Network Troubleshooting, maar lees dan eerst even wat tips door en zet er een duidelijk(er) verhaal neer en geef genoeg info zodat we (dus ook jij) er wat aan hebben; GoT is geen plaats om in hapklare brokken Het Antwoord te krijgen zonder zelf een handleiding of wat te lezen en genoeg info te geven. Lees om wat meer inzicht te krijgen in het hoe en wat van GoT ook even wat andere topics. Succes :)

edit:
Oeh, ik ben te laat, het staat nu al in NT en daar heb ik geen rechten :P

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 23-05-2004 13:22 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 12:10:
Ik heb een vraag , ik heb een router (en daarmee heel veel probleemen) . En ik hoorde van een vriend in duitsland dat hij zijn eigen router uit het raam gegooit heeft een gewoon een nu gewoon een switch gebruikt als een router . Hij zegt dat hij ook geen probleemen meer heeft omdat een router firewall en allemaal zulk spul heeft een een switch niet . Is dit alles waar ??? Loss ik hier mee het probleem op ??? Ik kan aan men eigen router niks veranderen , geen gebruiksaanwijzing meer en fabrikant falliet . Alstublieft heplt mij !!!

Alvast bedankt

E.L.Wekker
Volgens mij heeft die vriend geen enkel flauw benul wat een router is :X :X
Een router en een switch kun je niet met elkaar vergelijk. Punt.

Dit is hetzelfde als dat je zegt "Ik heb mijn auto de deur uit gedaan, en ga nu met de step, wantr een auto heeft allemaal electronica, LEDjes en andere software. Dat heeft mijn step niet".
Verder sluit ik me bij F_J_K aan.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Nee, ik ben er voor dat je het nogmaals probeert volgens wat F_J_K en Koffie zeggen. Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.