Toon posts:

Voeding Beveiliging?

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren eindelijk mijn nieuwe pc gekocht, alleen was er geen diskette station in. Afijn, even een diskette station inbouwen. Ik had softwarematig wat probleempjes, maar dat doet er nu niet terzake.

Het diskette station was waarschijnlijk niet goed vast gemaakt en sprong los. Kabel los en vonk erbij, en pc sprong uit. Opzich niks ernstigs, maar hij gaat ook niet meer aan. Diskette station is verbrand (who cares zo'n ding van 2 euro), maar voeding is niet verbrand (ik rook in ieder geval niks).

Ik heb al ergens gelezen over dat hij het na 5 minuten weer doet, maar hij staat al de hele nacht uit, en hij doet nog niets. Kan er niet een schakelaartje zijn of zo wat ik moet omzetten of moet het stekkertje er uit of zo?

Specificaties:
Mobo: Asus A7N8X-E Deluxe
Diskette: vaag ding
Voeding: 12v 350watt zat bij een QTec kast.
Model: HPC-340-201 REV: C0

Hopelijk kunnen jullie helpen.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

als je het kan (of durft) voeding open maken en kijke of er een zekering stuk is en evt nieuwe bij de elektro boer halen

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

de stekker er even uithalen (paar minuten ofzo) en da zou ie het weer moeten doen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vonk erbij is slecht teken :)

Wat doet de pc precies als je hem aanzet? Draaien er fans? Hoor je piepjes? Zou zomaar kunnen dat er meer stuk is dan het diskettestation..

• WiseGuy_NL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 07:29
Heb je al geprobeerd je voeding te resetten?

dit kan je doen door de aan en uitschakelaar van je kast ingedrukt te houden en vervolgens de power switch op je voeding aan en weer uit te zetten. Als dit niet helpt kan je beter een nieuwe voeding proberen

I stuck my head out of the window and got arrested for mooning

Verwijderd

Topicstarter
ROFLASTIC: Dat is het eerste waar we naar willen gaan kijken.
Real_FireFly: Hij heeft de hele nacht uitgestaan
Pollewob: Hij doet helemaal niets dus hij gaat ook niet aan...
WiseGuy_NL: Dat is het 2e wat we gaan proberen :D...

Maar ik ga eerst eten. Voeding zou opzich nog moeten werken... Hij is niet doorgebrand o.i.d. (we roken niks) Diskette station is er meteen uitgehaald. alles zou gewoon nog moeten werken voor de rest. Anders stop ik er een andere voeding on om te testen. Het was maar een klein vonkje van hoogstends een halve tel.

Bedankt in ieder geval. Alle hulp is welkom!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan even de voeding los testen: even met een draadje tussen de groene en een zwarte houden, kijken of de ventilator in de voeding gaat draaien, en even de voltages meten met een multimeter.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
We hebben geprobeert hem eerst te resetten, maar dat heeft niet gewerkt. We gaan nu zekering checken...

Edit: Gecheckt en er is niets te zien... Iemand nog een ID? Een andere reset manier?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 15:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 12:09:
Diskette station is verbrand (who cares zo'n ding van 2 euro), .
nieuwe voeding kost ook maar 15eutjes

ik zou anders is proberen als je nog een andere psu heb om die aan te sluite op je pc
kan je zo zien of het aan je voeding ligt of dat er weetik het wat allemaal kapot is

Verwijderd

Topicstarter
We hebben alles bekeken, maar het lijkt niet aan de voeding te liggen. We hebben niets vreemds geroken o.i.d., maar kan er geen schakelaartje of zo zijn wat we moeten veranderen?

Mijn paps zegt dat misschien iets mis is met moederbord, maar dat lijkt mij niet, want dan zou er ventilatoren moeten gaan draaien. Op het moederbord brandt wel een ledje als ik stroom aanzet (nog niet de computer). Daarom is het ook erg onlogisch als dat zo is.

Misschien is er iets met de stroomtoevoer o.i.d. Het lijkt wel of we hem helemaal niet eens aanzetten... Misschien dat jullie daarmee iets kunnen?

Verwijderd

als het ledje brand lijkt het mij dat de voeding werkt, dus misschien is er wel wat gefried in je mobo

Verwijderd

Topicstarter
Het ledje zit op het mobo, dus lijkt mij dat mobo ook goed is...

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

The mystery deepens

ben jij of je paps een beetje handig met elektriek?? meet alles ff door met een multi meter e.d. kijk waar wel en waar niet stroom op komt (wees hier wel heel voorzichtig mee).

een voeding geeft sowieso 2 keer spanning 5 en 12 volt andere voltages worden door je mobo gemaakt. ik denk dat daar ook iets stuk is want dat een ledje brand betekent helaas niet dat je mobo nog leeft.

wat mij betreft zijn je opties 1 alles doormeten of 2 nieuwe psu regelen en hopen dat je niet een nieuwe mobo nodig hebt.

edit:misschien dat een "elco" van je voeding dood is (maar dit zou te zien zijn denk ik)

elco= electronic condensator

[ Voor 11% gewijzigd door ROFLASTC op 23-05-2004 17:04 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Heb je geen andere voeding die je even kan proberen? Voor hetzelfde geld ligt het aan het moederbord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 16:20:
Het ledje zit op het mobo, dus lijkt mij dat mobo ook goed is...
hij kan ook deels kapot zijn

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 09:46

w0w

Haal gewoon de voeding eruit, stok een paperclipje tussen een zwart pinnetje en het groene pinnetje en meet de 12V en de 5V, weet je gelijk of het aan je voeding ligt of aan je mobo.
Heb je er btw ook al aangedacht dat de floppy in haar val iets van het mobo heeft afgesloopt?

[ Voor 21% gewijzigd door w0w op 23-05-2004 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is waarschijnlijk toch de voeding die kasjewijlen is. We meten 1 keer 3,5 volt en 1 keer 5 volt. Als we groen en zwart met elkaar verbinding (4 en 6 iig) dan gebeurt er niets...

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 09:46

w0w

Het is waarschijnlijk toch de voeding die kasjewijlen is. We meten 1 keer 3,5 volt en 1 keer 5 volt. Als we groen en zwart met elkaar verbinding (4 en 6 iig) dan gebeurt er niets...
Als je goed de groene en de zwarte verbind met elkaar, en de voeding doet niks geloof ik no-way dat jij een waarde krijgt gemeten uit een van de voltlijnen..
Pagina: 1