[DCC] Send met IRC blocked door waarschijnlijk router

Pagina: 1
Acties:

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:13
Ik zit met een interessant probleem. Met de search en google kon ik geen antwoorden vinden die werkten, dus probeer ik het maar met een topique.

Probleem:

Sweex router 4 poorts met hardware firewall (staat bij mij uit!!) blocked uitgaande DCC's met mIRC. Ik heb zelf al beprobeerd om poorten te verbinen met ip reeksen en mIRC heb ik ook al "gedwongen" om een bepaalde poort te gebruiken! En nog gebeurt er niets. de meest voorkomende foutmelding die ik dan krijg is: Unable to connect to local host. Als het wel lukt om voorbij die foutmelding te komen krijgt de ontvanger de melding: Connection timed out.

Graag uw hulp

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Bij mij is de oplossing (Sweex router/ap) om de firewall juist wél aan te zetten en dan een DMZ naar je PC open te zetten, maybe dat dat gaat werken :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• TNO
Ok thnx het werkt perfect nu :D

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

TNO schreef op 23 mei 2004 @ 12:09:
Ok thnx het werkt perfect nu :D
Ik wist niet dat ik zo goed was :D

Maareh, let er wel op dat je nu dus naar je pc unrestricted access hebt! Dus eigenlijk mag je dit alleen maar gebruiken als je een file verstuurt en daarna moet je het eigenlijk weer uitzetten of op je pc zelf nog een firewall gaan draaien en dié wel goed instellen ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• TNO
Ik heb ook nog een software firewall aanstaan :) (Norton internet security 2k4)