Gisteren was ik van plan om Mandrake 10 te installeren op een hardeschijf met 5 partities:
1ste met windows 2000 (ntfs)
2de met windows xp (ntfs)
3de met data (ntfs)
en een vierde die bedoelt was om linux op te installeren (ext2)
en dan nog een vijfde: linux-swapfile. (Dit werd door pm8 aangeraden)
Het begin van de installatie gaat goed, maar vanaf dat hij echt de pakketten begint te installeren, krijg ik de volgende errors:
Op een gegeven moment hoor ik de cd-rom gewoon stoppen met draaien en:
Kan het volgende pakket niet installeren:
- gnome-desktop-2.4.1.1-2mdk.i586 ; of
- guik-1.6.4-3mdk.i586 ; of ...
Je kan klikken op doorgaan, maar na enkele foutmeldingen loopt hij helemaal vast.
Hierna wilde ik echter windows terug in, maar dit bleek onmogelijk. (ook geprobeerd te herstellen met windows-cd..)
Nu heb ik dus mijn gegevens backupt, en met PM8 alles heringedeeld op de volgende manier:
1) WIN XP (PRIMARY, ntfs)
2) LINUX (PRIMARY, Linux Ext2)
3) DATA (LOGICAL, ntfs)
Ik heb nu twee vragen:
- Hoe vermijd ik de errors die ik krijg tijdens het installeren?
- Als ik nu opnieuw opstart met de Mandrake CD, en ik krijg toch de errors, kan ik dan gewoon terug opstarten in win xp?
1ste met windows 2000 (ntfs)
2de met windows xp (ntfs)
3de met data (ntfs)
en een vierde die bedoelt was om linux op te installeren (ext2)
en dan nog een vijfde: linux-swapfile. (Dit werd door pm8 aangeraden)
Het begin van de installatie gaat goed, maar vanaf dat hij echt de pakketten begint te installeren, krijg ik de volgende errors:
Op een gegeven moment hoor ik de cd-rom gewoon stoppen met draaien en:
Kan het volgende pakket niet installeren:
- gnome-desktop-2.4.1.1-2mdk.i586 ; of
- guik-1.6.4-3mdk.i586 ; of ...
Je kan klikken op doorgaan, maar na enkele foutmeldingen loopt hij helemaal vast.
Hierna wilde ik echter windows terug in, maar dit bleek onmogelijk. (ook geprobeerd te herstellen met windows-cd..)
Nu heb ik dus mijn gegevens backupt, en met PM8 alles heringedeeld op de volgende manier:
1) WIN XP (PRIMARY, ntfs)
2) LINUX (PRIMARY, Linux Ext2)
3) DATA (LOGICAL, ntfs)
Ik heb nu twee vragen:
- Hoe vermijd ik de errors die ik krijg tijdens het installeren?
- Als ik nu opnieuw opstart met de Mandrake CD, en ik krijg toch de errors, kan ik dan gewoon terug opstarten in win xp?