Ik sta op het punt om een Asus MyPal A620 aan te schaffen, waar standaard 64MB in zit. Nu wil ik nog even wachten met het aanschaffen van extra CF-geheugen, daar ik dit nog niet nodig heb de komende tijd. Echter, ik wil wel gebruik gaan maken van TomTom Navigator 3 en nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om dit programma + de kaart van Nederland op die 64MB intern te installeren of dat hier echt een extra CF-kaart voor nodig is..
Volgens de site van TomTom is de totale kaart van Nederland 33 MB groot.
Dan ligt het er aan hoeveel standaard gebruikt wordt door de software,
maar het lijkt me dat het wel gaat lukken.
Dan ligt het er aan hoeveel standaard gebruikt wordt door de software,
maar het lijkt me dat het wel gaat lukken.
een cf kaartje kost toch niks meer tegenwoordig ?
ik heb zelf een dell axim met 32MB en dat is echt ontzettend weinig, zit continu met geheugen problemen en ik heb de kaarten van tomtom wel op een geheugen kaartje staan.
Benelux is iets van 50MB dus dat gaat niet echt lukken, nederland alleen is geloof ik een stuk kleiner maar toch ook wel 30+ MB en dan wordt het allemaal vrij krap.
Zolang je alleen tomtom gebruikt en de kaart van nederland zal het iig wel werken maar dan moet je niet meerdere programma's willen installeren.
Je kan toch gewoon een 64MB cf kaartje kopen, kost zelfs bij mycom nog maar zo'n 20,-
het wordt alleen lastig als je je cf slot voor iets anders (wifi,gps) gebruikt.
ik heb zelf een dell axim met 32MB en dat is echt ontzettend weinig, zit continu met geheugen problemen en ik heb de kaarten van tomtom wel op een geheugen kaartje staan.
Benelux is iets van 50MB dus dat gaat niet echt lukken, nederland alleen is geloof ik een stuk kleiner maar toch ook wel 30+ MB en dan wordt het allemaal vrij krap.
Zolang je alleen tomtom gebruikt en de kaart van nederland zal het iig wel werken maar dan moet je niet meerdere programma's willen installeren.
Je kan toch gewoon een 64MB cf kaartje kopen, kost zelfs bij mycom nog maar zo'n 20,-
het wordt alleen lastig als je je cf slot voor iets anders (wifi,gps) gebruikt.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Dat CF-slotje wilde ik idd ook gaan gebruiken voor WLAN ofzoiets.. GPS komt er extern aan (via carkit). Benelux is niet nodig, Nederland is voorlopig voldoende. De reden dat ik nog geen CF wil aanschaffen is trouwens ook omdat ik liever direct een 1GB koop ofzoiets en die zijn in verhouding tot de kleinere formaten belachelijk duur. Daarom wil ik nog ff wachten!
Nederland zou in principe er net op kunnen passen (rond de 29 a 31 mb groot) alleen dien je dan zelf niets extra's erop te gooien. Een kleine CF is altijd handig en kun je ook weer doorverkopen later toch? Je zegt dat je WLAN wilt gebruiken, prima, maar als je routes gaat rijden dan heb je die WLAN toch niet nodig
Even je CF erin, en klaar, u bent klaar voor de routes!
Trouwens, het is niet echt zonde van de geld, je kan die kleine CF altijd gebruiken als BACKUP kaartje (om een image van je PDA op te zetten) of voor in de Digicam? Die kun je altijd bij je houden mocht je pda spontaan hard resetten
Trouwens, het is niet echt zonde van de geld, je kan die kleine CF altijd gebruiken als BACKUP kaartje (om een image van je PDA op te zetten) of voor in de Digicam? Die kun je altijd bij je houden mocht je pda spontaan hard resetten
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
Ik heb nu de Mitac 168 met TomTom3 werkend en die heeft eveneens 64MB aan boord. Nederland past er inderdaad wel in, maar als ik jou was zou ik dat geheugen helemaal vrij houden en meteen een kaartje kopen. Laadt je daar Benelux + hoofdnetwerk Europa in, dan kost dat 140MB. Dat zou passen op een CF van 256MB. Kost echt de kop niet. Ikzelf het 512MB SD ingeprikt zodat ik evt ook nog een grote kaart van Duitsland of Frankrijk of een aantal deelkaarten kan laden.
Pagina: 1