Toon posts:

Edo-Ram geplaatst!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na mijn antwoorden op mijn vorige topic over het plaatsen van Edo-ram twee banken leeggehaald en daar de twee nieuwe edootjes ingeplaatst! Na geeft het pc'tje bij het booten dit
bank 0: fp
bank 1: edo
Nou denk ik dat er iets niet helemaal fris is? Hij geeft ook aan dat er minder geheugen inzit dan eerst dus eigenlijk doet ie 't niet goed! Wat is er mis?

• Paulum
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 12:25
Heb je het EDO geplaatst in paren van 2, en zijn die 2 ook precies hetzelfde?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik er zitten 4 banken op 't mobo. Ik heb twee gelijke simmen eruit gehaald en er twee andere voor in de plaats gedaan. In 't bios kon ik niets vinden over geheugen toestanden.

Verwijderd

Er was eens:
FP RAM; Fast Page Ram. Dat was nog van voor het tijdperk EDO. Ik dacht dat dit ram was met ECC, maar dat weet ik niet zeker meer, is al een tijdje geleden. Wat ik wel weet was dat dat RAM best wel duur was. Ik heb eens 16MB voor 300 dollar besteld in de States. YIKES!
EDO RAM moet sowieso in paren erin. In principe heb je het naar ik me meen te herinneren er goed inzitten. Eerst de langzamere ram in de lagere (nummers) banken, dan het snellere in de hogere banken. Tjee, tis wel een tijdje geleden. Ik had een Pentium90 met NT toen draaien. Dat duurde 3 uur vanaf een 2x CD ROM. Zucht...

Vecter

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

EDO heeft niets met paren te maken
je hebt namelijk ook EDO DIMM en dat gaat echt per reepje er in en niet per 2.

en ik denk dat een van je reepjes niet edo is dus zal die wisselen met een reepje wat wel edo is. en dan zal het moeten werken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp zijn er 2 reepjes FastPage RAM en 2 reepjes standaard EDO. En die willen niet samen in een moederbord?

Verwijderd

Zou moeten werken, je ram werkt dan gewoon op de snelheid van het langzaamste ram,
Maar op sommige mobo's moeten er 2 reepjes inzitten voordat ie werkt :(

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:21

winnie

de poes...

FP en EDO KAN samen werken. Maar dat hoeft niet en is volledig afhankelijk van je mobo. Zo te zien kan jouw mobo niet tegen de combi FP en EDO.
Overigens is FP niet altijd ECC (ik had 2*16 FP zonder ECC) en nu net zo duur als EDO. Dat EDO of FP in paren moet, heeft niets te maken met het geheugen, maar met de processor. Een pentium heeft een 64 bits datapad, een EDO-sim kan 32bit in één keer leveren. Oplossing: monteer er twee in één keer, dan krijg je 2*32 = 64 bit. Zelfde geldt voor FP. Een 486 heeft een 32 bits datapad, vandaar dat je bij een 486 wel simmen in enkelvoud kan monteren.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx guys, al is dit wel klote! (Ook al is het niet voor m'n eigen pc'tje, Sdram is gelukkig wat makkelijker te monteren!)

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Wat je nog kan proberen is: Het EDO geheugen in de eerste bank plaatsen en het fp geheugen in de tweede bank. Je moet er wel op letten dat het geen ecc geheugen is. Dan neem ik wel aan de je mainboard geen ecc geheugen ondersteund. (Als het geen A-merk is)

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Pagina: 1