beste mensen
Ik heb voor een kennis een systeem in elkaar gezet:
intell celeron 2.6
256 ddr 400 mhz
asus P4S800 mobo
asus gfx5200 128 ddr
40 gig hd WD
dvdrom
brander
Windows XP Prof met SP1
Het probleem is dat het systeem heeel erg langzaam loopt, te vergelijken met een p3 op 500 mhz. Ik vind dat zelf niet normaal. Ik heb al een aantal ding geprobeerd maar het wil maar niet lukken om het systeem snel te laten lopen, want zelfs bij het opstarten gaat het al traag.
Ik heb het volgende al gedaan:
overgeklockt naar 2900 mhz
gecheckt naar DMA op hd
geheugen op een ander systeem gezet.
vga ook
Alle windows update.
Ik denk zelf dat het de voeding is , maar weet het niet zeker. Computer staat nu niet hier.
de Windows bootup logo blijft circa 2 a 3 seconden eerst hangen, daarna start hij wel verder op, Bij een clean install van windows blijft het het zelfde. Dus ik neem aan dat het aan de hardware ligt.
Alles nagekeken, en kom nu uit op de voeding. Kan dit het probleem zijn ?
Ik durf het nog niet tegen mijn kennis te zeggen, want ik schaam me dan een beetje. Want ik had hem een snel systeem beloofd. en nu is hij super traag
wie kan mij hier bij helpen ?
bvd voor de antwoorden
supermingwoe
Ik heb voor een kennis een systeem in elkaar gezet:
intell celeron 2.6
256 ddr 400 mhz
asus P4S800 mobo
asus gfx5200 128 ddr
40 gig hd WD
dvdrom
brander
Windows XP Prof met SP1
Het probleem is dat het systeem heeel erg langzaam loopt, te vergelijken met een p3 op 500 mhz. Ik vind dat zelf niet normaal. Ik heb al een aantal ding geprobeerd maar het wil maar niet lukken om het systeem snel te laten lopen, want zelfs bij het opstarten gaat het al traag.
Ik heb het volgende al gedaan:
overgeklockt naar 2900 mhz
gecheckt naar DMA op hd
geheugen op een ander systeem gezet.
vga ook
Alle windows update.
Ik denk zelf dat het de voeding is , maar weet het niet zeker. Computer staat nu niet hier.
de Windows bootup logo blijft circa 2 a 3 seconden eerst hangen, daarna start hij wel verder op, Bij een clean install van windows blijft het het zelfde. Dus ik neem aan dat het aan de hardware ligt.
Alles nagekeken, en kom nu uit op de voeding. Kan dit het probleem zijn ?
Ik durf het nog niet tegen mijn kennis te zeggen, want ik schaam me dan een beetje. Want ik had hem een snel systeem beloofd. en nu is hij super traag
wie kan mij hier bij helpen ?
bvd voor de antwoorden
supermingwoe