Toon posts:

Intel celeron 2.6 erg langzaam, voeding oorzaak ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen

Ik heb voor een kennis een systeem in elkaar gezet:

intell celeron 2.6
256 ddr 400 mhz
asus P4S800 mobo
asus gfx5200 128 ddr
40 gig hd WD
dvdrom
brander
Windows XP Prof met SP1

Het probleem is dat het systeem heeel erg langzaam loopt, te vergelijken met een p3 op 500 mhz. Ik vind dat zelf niet normaal. Ik heb al een aantal ding geprobeerd maar het wil maar niet lukken om het systeem snel te laten lopen, want zelfs bij het opstarten gaat het al traag.
Ik heb het volgende al gedaan:

overgeklockt naar 2900 mhz
gecheckt naar DMA op hd
geheugen op een ander systeem gezet.
vga ook
Alle windows update.

Ik denk zelf dat het de voeding is , maar weet het niet zeker. Computer staat nu niet hier.
de Windows bootup logo blijft circa 2 a 3 seconden eerst hangen, daarna start hij wel verder op, Bij een clean install van windows blijft het het zelfde. Dus ik neem aan dat het aan de hardware ligt.
Alles nagekeken, en kom nu uit op de voeding. Kan dit het probleem zijn ?

Ik durf het nog niet tegen mijn kennis te zeggen, want ik schaam me dan een beetje. Want ik had hem een snel systeem beloofd. en nu is hij super traag :(

wie kan mij hier bij helpen ?

bvd voor de antwoorden

supermingwoe

Verwijderd

kijk eens je jumperinstellingen na;
als een master ingestelde hd/cdrom op een verkeerde connector zit van een ide kabel die kabelselect ondersteunt kan dat vreemde gevolgen hebben.

dus alles op cable select eens proberen,

verder: een celeron is nooit loeiend snel; dat zal je zo ook wel weten en een p3 is zowiso verwonderlijk snel. dus mispak je daar niet aan

voorbeeldje: je 500 mhz p3 kan je van snelheid vergelijken met een p4 @650 +/- , je celeron kanje vergelijken met een p4 @ 1800 mhz. ik weet natuurlijk de exacte cijfers niet maar het zou interessant kunnen zijn dit via de FP uit te zoeken

edit: dma altijd aanschakelen, ook als hij zegt dat het mogelijk niet ondersteund wordt
edit: een voeding die je computer traag maakt, is vrij onwaarschijnlijk maar in combinatie met vastlopers en andere vreemde dingen etc kan het wel natuurlijk, , als het nu een mobile was zou ik het onmogelijke voor waar houden :+ ,

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 09:18 ]

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Heb je de chipset drivers wel geinstalleerd ?
Verder cableselectkabels kan ik me nauwelijks voorstellen, die zijn heel zeldzaam. Wel is het zo dat je de drives wel op de goede connector moet zetten. Op een aantal kabels staat dat er ook op.
Vaak zit er een blauwe connector op die moet op het moederbord. De master drive moet aan de master of primary connector, en een evt slave aan de slave of secundary.
In het bios van het moederbord moet je zorgen dat busmaster ide aanstaat.

[ Voor 90% gewijzigd door Bart-01 op 23-05-2004 09:11 ]

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Ik gok ook de chipset drivers(?) .. Dit is een SIS bord, dus check even of je de laatste IDE/AGP drivers hebt geladen:

SIS IDE driver (2.04a)
SIS AGP(GART) Driver (1.17E)

http://www.sis.com/support/index.htm

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bart-01 schreef op 23 mei 2004 @ 09:06:
Verder cableselectkabels kan ik me nauwelijks voorstellen, die zijn heel zeldzaam.
Alle tegenwoordig gebruikte IDE kabels zijn geschikt voor cable select. Of je cable select of master/slave jumpert, is echter je eigen keuze. Zelf jumper ik altijd master/slave, omdat dan de positie van de drives op de kabel niet uitmaakt (slave kan dan gewoon aan de grijze conncector zitten en de blauwe hoeft niet per se op het mobo maar kan ook aan een drive).
Wel is het zo dat je de drives wel op de goede connector moet zetten. Op een aantal kabels staat dat er ook op.
Vaak zit er een blauwe connector op die moet op het moederbord. De master drive moet aan de master of primary connector, en een evt slave aan de slave of secundary.
Dit geldt dus alleen voor cable select. Master/slave trekt zich, zoals gezegd, niets aan van de positie op de kabel.

@TS: Kun je wat beter omschrijven wat je met 'traag' bedoelt? Die 2 à 3 seconden opstart'pauze' in WinXP is IME normaal en duidt niet op een hardwaredefect. Hoe lang duurt het starten van een vers geïnstalleerde WinXP op dat systeem? Heb je benchmarks gedraaid?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:33
Hoe lang doet hij erover om windows in te komen dan??

45 seconden zou normaal moeten zijn.

Check de temperatuur eens, zit de koeler er wel goed op. Want pentiums clocken zichzelf terug als ze te heet worden.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Bart-01
  • Laatst online: 16-07 20:25
koraks schreef op 23 mei 2004 @ 09:35:
[...]

Alle tegenwoordig gebruikte IDE kabels zijn geschikt voor cable select. Of je cable select of master/slave jumpert, is echter je eigen keuze. Zelf jumper ik altijd master/slave, omdat dan de positie van de drives op de kabel niet uitmaakt (slave kan dan gewoon aan de grijze conncector zitten en de blauwe hoeft niet per se op het mobo maar kan ook aan een drive).

[...]

Dit geldt dus alleen voor cable select. Master/slave trekt zich, zoals gezegd, niets aan van de positie op de kabel.
is niet helemaal correct, uit de faq:

Kabels
Gebruik je 80 polige kabels bij ATA66 apparaten en sneller? Bij 40 polige kabels is de snelheid gelimiteerd op UDMA33. Verder moet je bij 80 conductor kabels opletten of de connectoren op de juiste plaatsen zijn aangesloten: blauw op moederbord, grijs op slave en zwart op master. En bij 40 polige kabels: midden op slave, de daarvanuit dichtstbijzijnde uiteinde op master en de verste uiteinde op moederbord.
Ook kan het voorkomen dat de performance omlaag gaat en/of er veel schrijf/lees fouten optreden wanneer de kabels rot cq van lage kwaliteit zijn.
Jumpers
Al geprobeerd om bij 80 conductor kabels de Cable Select jumper instelling te gebruiken i.p.v. Master/Slave/Stand Alone? Er zijn gevallen waarbij de Cable Select jumperinstelling sneller is. Verder hebben sommige harddisks twéé Master jumperinstellingen, zoals Western Digital schijven. De ene indiceert dat er geen slave aanwezig is (Single/Stand Alone) en de andere (Master) moet in combinatie met een slave worden gebruikt. Let daar dus ook goed op!

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
tnx for replay

ik zit even aan de kabels te denken.
want ik heb de kabels gebruikt van een asrock mobo. ik weet niet of dat veel uit maakt. over de 80 of 40 polige kabels zou ik echt niet weten.
maar het ging om een el cheapo mobo die op 266 liep voor een AMD.

ik ga vandaag maar even langs en neem jullie replays mee, even nog eens om controleren. Want ik vind het niet leuk voor hem en voor mij.

ik heb trouwens maar het cd tje gebruikt voor de drivers.

updaten was ik nog niet zo ver

tnx nogmaals, ik ga kijken wat ik er mee kan doen.

• Azer
  • Niet online
Dekaasboer schreef op 23 mei 2004 @ 09:42:
Hoe lang doet hij erover om windows in te komen dan??

45 seconden zou normaal moeten zijn.

Check de temperatuur eens, zit de koeler er wel goed op. Want pentiums clocken zichzelf terug als ze te heet worden.
45 seconden is wel erg lang hoor. Mijn oude bak:

Pentium 4 1600MHz
256MB DDR PC2100
Ati radeon 9200 128MB

Deze machine doet er 21 seconden over om bij het inlogscherm te komen.

• koraks
  • Niet online
Bart-01 schreef op 23 mei 2004 @ 09:47:
[...]

is niet helemaal correct, uit de faq:

[...stukje uit de FAQ...]
Leuk en aardig, maar probeer het gewoon eens uit. Ik heb mijn info niet uit de FAQ, maar gewoon uit eigen ervaring. Ik garandeer je dat de positie op de kabel alleen van belang is bij CS. In alle manuals staat echter de info die je ook in de FAQ staat om e.e.a. voor de consument niet te ingewikkeld te maken.

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 23 mei 2004 @ 09:35:
[...]

[...]

@TS: Kun je wat beter omschrijven wat je met 'traag' bedoelt? Die 2 à 3 seconden opstart'pauze' in WinXP is IME normaal en duidt niet op een hardwaredefect. Hoe lang duurt het starten van een vers geïnstalleerde WinXP op dat systeem? Heb je benchmarks gedraaid?
uh met het opstarten zit ik ongeveer 30 sec , maar windows zelf loopt heel erg langzaam.
ik zit nu acht een p4 2.6 @ 3.12
maar ik merk duidelijke verschil, het als ik op het systeem 4 of 5 IE opend dan begint hij te zeuren, of te wel heel langzaam doen. En als ik webcam in msn aanzet dan word het nog gekker.

Ik zelf denk niet echt dat het aan de jumper settings zit van de HD.
Ik heb hem zo gekocht en geinstalleerd. Dus alles is gewoon standaard.
Met mijn evaringen heb ik daar nooit problemen mee, behalve dan deze keer

Ik heb 3dmark2001 gedraait en ik kom maar op 3500 punten
frames per sec is echt een drama.

Verwijderd

Ik zit eerder te denken aan het geheugen als je het zo zegt.. Check je status is in "Windows Task Manager".

Verwijderd

koraks schreef op 23 mei 2004 @ 12:42:
[...]

Leuk en aardig, maar probeer het gewoon eens uit. Ik heb mijn info niet uit de FAQ, maar gewoon uit eigen ervaring. Ik garandeer je dat de positie op de kabel alleen van belang is bij CS. In alle manuals staat echter de info die je ook in de FAQ staat om e.e.a. voor de consument niet te ingewikkeld te maken.
ja, dat werkt ook, inderdaad, dat ik daar niet aan gedacht heb O-) (edit: ironie dus)

je moet gewoon beseffen dat het ook werkt als het op de verkeerde connector zit, maar dat het niet goed werkt! ; zo kon mijn computer geen dvd schrijven zonder zijn buffer volledig leeg te maken en dan op bufferunderrun protectie voort te schrijven aan minder dan 1x. dit was opgelost door mijn master/slave drive te verwisselen van plaats. dus maakt wel een snelheidsfactor 10 uit ongeveer
en ik zou mij maar niet minachtend uitlaten over onze faq; die is opgesteld door (en voor) mensen die er echt wel meer van weten dan jij en ik.

edit: als je je afvraagt waarom ik snelle kabels gebruik voor mijn optische stations: die zijn rounded en zaten bij mijn chaintech zenith

edit:
>>Ik zelf denk niet echt dat het aan de jumper settings zit van de HD.
>>Ik heb hem zo gekocht en geinstalleerd. Dus alles is gewoon standaard.
lijkt mij niet echt een argument om te bewijzen dat het goed werkt.
om te kunnen controleren of het daar aan ligt:
steek gewoon voor de lol eens de blauwe op het moederbord en master op de grijze.
(en ik heb je nog nergens zien zeggen dat je wel degelijk 80 aderige kabels gebruikt, is echt wel belangerijk; dit kan je uiteraard gewoon zien aan de buitenkant (fijne draadjes/ iets groffere draadjes; maar meestal zegt je mobo wel als je trage kabels gebruikt voor je systemdisk)
of test de doorvoer snelheid van de harddisk eens (ik doe dat altijd met neroburning>cache instelling>test drive speed: als het meer dan 45 MB/sec is dan is het wel ok)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 13:59 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:37

strandbal

Was het maar zo'n feest.

256MB geheugen in zo'n systeem is wat weinig...

Hier stond een dode link.

• Libido
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 12:56:
[...]

Ik snap niet waarom je om hulp komt vragen als je niet de aan gedragen tips wilt uitvoeren... Gewoon ff jumpersetting checken. Kan veel uitmaken.

WinXP. 256MB is dan erg weinig! Kan het erg traag gaan, zeker als de HD niet goed kan functioneren.

3500 punten is niet echt veel, maar je hebt niet echt veel geheugen en die 2600 celeron is gewoon traag (Laat je niet door de Hz'jes voor de gek houden.) Net zoals de VGA kaart.

Sluit alles goed aan
Install de juiste drivers (allemaal!!)
install updates
Draai testen (controle geen defect in hardware)
Draai benchmarks (veel verschillende) en vergelijk deze met vergelijkbare systemen (dus niet met overclockte P4!!).

suc6

[ Voor 7% gewijzigd door Libido op 23-05-2004 20:26 ]

Verwijderd

[...]

uh met het opstarten zit ik ongeveer 30 sec , maar windows zelf loopt heel erg langzaam.
maar ik merk duidelijke verschil, het als ik op het systeem 4 of 5 IE opend dan begint hij te zeuren, of te wel heel langzaam doen. En als ik webcam in msn aanzet dan word het nog gekker.

je begint een topic over en trage pc (celeron 8)7 ) dan wordt het al snel een P4 en dan ga je de videokaart testen. :?
waarom ga je niet gelijk de cpu en het mem testen want dat zijn de dingen die uitmaken, en niet een voeding.
dus doe de kabels in de goede volgorde, zet de jumpers ook goed.
en blijf in je hoofd houden dat het een CELERON is.

• koraks
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 13:44:
[...]
je moet gewoon beseffen dat het ook werkt als het op de verkeerde connector zit, maar dat het niet goed werkt! ; zo kon mijn computer geen dvd schrijven zonder zijn buffer volledig leeg te maken en dan op bufferunderrun protectie voort te schrijven aan minder dan 1x. dit was opgelost door mijn master/slave drive te verwisselen van plaats. dus maakt wel een snelheidsfactor 10 uit ongeveer
Jouw ervaring komt op dit punt blijkbaar niet overeen met de mijne. Ik ben (en blijf) skeptisch over dit fenomeen, temeer omdat ik in de 10 jaar praktijkervaring die ik heb met PC-hardware nog nooit zoiets heb geconstateerd. In mijn eigen pc's zitten de drives ook niet altijd op de 'juiste' connector, maar alles werkt prima en de performance is precies hetzelfde als bij andere aansluitvolgorden. De verschijnselen die jij beschrijft kan ik ook niet verklaren vanuit de theorie, maar als je me daarmee kan helpen (en overtuigen): graag.
Ik heb trouwens even wat uitgezocht; doe er je voordeel mee:
Als je kijkt naar de ATA specs zie je dat een ATA kabel 40 pins is (40 danwel 80 aderig), met 1-op-1 doorverbonden pins. Het verschil tussen de 'master-connector' en de 'slave-connector' is dat pin #28 bij de 'master-connector' aan aarde hangt, terwijl dezelfde pin aan de 'slave-connector' niet verbonden is. Dit is echter alleen zo bij 40-aderige kabels die specifiek geschikt zijn voor CS (de meeste 40-aderige kabels waren dit niet) en bij (bijna) alle 80-aderige kabels. Bij power-up zal de drive aan de 'master-connector' zien dat 'zijn' pin #28 aan aarde hangt en zichzelf instellen als master. Het device aan de andere connector ziet 'niks' op pin #28, waardoor het device zichzelf als slave instelt. Volgens de ATA-spec hoort een drive, indien gejumpered als master/slave (dus géén cable select), pin #28 te negeren en gewoon de jumperinstelling te volgen. Problemen met de aansluitpositie van master/slave-gejumperde devices op de kabel móeten dus voortkomen uit het feit dat ofwel het device (hdd of optical), ofwel de controller de specificatie niet juist interpreteert en onvoorspelbaar gedrag gaat vertonen. Zoals gezegd: ík heb dit nog nooit meegemaakt en het lijkt me persoonlijk sterk dat een fabrikant niet met deze (stokoude) specificatie rekening houdt. Maar alles is natuurlijk mogelijk!
Als je meer wil lezen over het ATA-verhaal, kijk dan hier eens.

offtopic:
[quote] en ik zou mij maar niet minachtend uitlaten over onze faq; die is opgesteld door (en voor) mensen die er echt wel meer van weten dan jij en ik.[/quote]
Als jij de indruk hebt dat ik minachtend doe over de FAQ's van dit forum, dan heb ik blijkbaar iets gezegd dat verkeerd geïnterpreteerd kan worden. Ik vind de informatie in de FAQs over het algemeen van prima kwaliteit, maar ik zal die informatie wel kritisch blijven bekijken en toetsen aan mijn eigen ervaring en de theorie van het betreffende vakgebied. Het is helemaal niet ondenkbaar dat zelfs de beste FAQs soms verbeterd kunnen worden. Zonder een kritische kijk zal dit echter nooit gebeuren.

Verwijderd

koraks schreef op 23 mei 2004 @ 20:33:
[...]

Jouw ervaring komt ...
[/offtopic]
ok, duidelijke uitleg, wist ik wel al op het feit dat het een oude standaard is na,
veranderd niets aan mijn ervaring, maar goed, laten we er gewoon over ophouden.

het zal wel erg merkgebonden zijn... misschien dat je een fan bent van een bepaald merk dat hiermee geen problemen heeft.

moraliseer modus en offtopic
@ topicstarter: ik stel mij een beetje vragen bij je kennis/leeftijd. hoewel je genoeg kennis hebt om het juiste apparaat aan de juiste kabel te hangen zou ik mij iets meer verdiepen in de achtergrond die je kan vinden in de Faqs : die zijn heel interessant om gewoon eens te lezen zonder een secifiek probleem voor ogen te hebben.

iig: (iets waar ik zelf ook al last van heb gehad) verschijnselen die je meemaakt, en waarvan je nog geen tegenbewijs hebt , zijn nog geen wet

ervaring druk je niet uit in jaren! als je het zo bekijkt zou ik dus met mijn 15 jaar computer ervaring een superhero moeten zijn, hoewel ik pas de laatste 4 jaar computers uitkies/bouw/installeer. en nog steeds ontdek ik dingen op hardware gebied die ik niet echt weet (ik heb het dan vooral over die conficten tussen chipsets en andere hardware)

end moraliseer modus en offtopic

iig ga ik niet meer posten in dit topic; wegens te veel offtopic mijnerzijds

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
wat duurt lang om precies te zijn, het opstarten vanaf het inlogscherm? of is het iets anders....staan er veel sources open, check ctrl alt del.....
kijk wat er open staat, wat je pc vertraagd,missschien dat er veel spyware opzit (weet natuurlijk niet watje heb gedaan) en misschien start hij wel heel veel op. daarom zou ik even regcleanber installeren, en kijken wat hij allemaal opstart, want wat ie opstart, staat niet altijd in de map''opstarten'' bij start->programma's...

even beetje offtopic,

als ik mijn pc

p3 866
1024 mbram
40 gb 7200 rpm
ati 7500 128 mb

naast ie van mijn maat zet...

p4 3 ghz
512 mbram
160 gb 7200 rpm zet,
gefrorce 4 256 mb (5600)

dan scheelt dat bijna niks.....en natuurlijk hiervoor geldt hetzelfde...ik weet niet wat hij met dat systeem heb gedaan..

allebei windows XP

[ Voor 9% gewijzigd door CarJunkyXL op 24-05-2004 10:24 ]

Verwijderd

Windows XP is gewoon een ziek besturingssysteem. Bijna iedereen die ik ken heeft er problemen mee (virussen, spyware, trojans, worms, noem maar op).
Als je per sé windows XP wilt gebruiken, is de makkelijkste oplossing gewoon elke maand formatteren en herinstalleren, want als je Windows gebruikt is het gewoon niet proper te houden :)

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-07 17:23
(jarig!)
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 11:47:
Windows XP is gewoon een ziek besturingssysteem. Bijna iedereen die ik ken heeft er problemen mee (virussen, spyware, trojans, worms, noem maar op).
Als je per sé windows XP wilt gebruiken, is de makkelijkste oplossing gewoon elke maand formatteren en herinstalleren, want als je Windows gebruikt is het gewoon niet proper te houden :)
Hoe windows draaid hangt ook grotendeels met de omgang met de computer door de gebruiker af; door regelmatig op spyware en virussen te controleren en een firewall in te stellen, kan ik zeggen dat ik windows xp een prima besturingssysteem vind, beter dan zijn voorgangers. De voorgangers moest ik ook regelmatig formateren. Linux is vaak geen optie, vanwege compatibiliteit met de files die je van vrienden/mede-studenten/collega's krijgt, dus alleen te gebruiken op een tweede pc.

@topicstarter: je zegt dat je denkt dat het aan je voeding ligt, maar post in het vervolg geen info over wat voor voeding het is.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:23

Lief Adje

Love is in the air

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 11:47:
no flame, maar als jij je XP elke maand opnieuw moet installeren ben je of een slechte tweaker of een uber n00b, ik draai hier met een XP installatie van al 6maand oud op een pc waarbij ik al 2x van moederbord ben geswitcht en 1x van videokaart... het draait nog als een tiet, tis gewoon een kwestie van onderhoud!

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
daar stem ik helemaal mee op in, onderhoud van je os, dus hou het schoon, en ben gewoon goed bezig met je systeem....niet alles klakkeloos installeren en op ja drukken bij een pop-up....die van mij draait ook nog super snel, en dan heb ik nog niet eens een denderend systeem ;)

zelfs win98 is trager op mijn systeem dan XP....

XP --> heerst

[ Voor 12% gewijzigd door CarJunkyXL op 24-05-2004 15:26 ]

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

[...]

je hebt ook een celeron cpu en een van de meest brakke videokaarten,
ik zou gewoon geen superprestaties verwachten,
andere dingen die ik kan bedenken, zijn drivers, die je eventueel nog kan installeren.
een vriend van mij heeft ook een celeron (1,8), met een 'superbudgetkaart' , die pc heeft al moeite met de sims :'( , laat je niet gek maken door de gigahertzen, celeron is gewoon bedoelt voor office zaken (typen etc) je had misschien beter een 'echte' p4 kunnen kopen als je vriend games wil spelen (ik maak dit op uit het feit dat je met 3dmark 2001 test), en een beetje videokaart bv een 9600 pro

no offence btw, :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Behalve eventuele jumpersettings, sloweron CPU's en/of drivers, kun je ook eens kijken naar de status van je HDD (of hij defect begint te raken oid).

Test je HDD met de testsoftware van de fabrikant want het zou kunnen zijn dat je HDD defect begint te raken. Dit kan je overigens ook controleren van uit de Eventviewer/Logboek van je Windows XP installatie onder System/Systeem.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

OLA:::

C E L E R O N..... (duh)

Niet vreemd dat alles zo traag loopt. Celerons zijn alleen goed voor office toepassingen ed. Het zal nooit een gameprocessor worden dus verwachte er niet veel van. Het probleem bij celereons is dat ze een enorm kleine L2 cache hebben en dus zeer weinig prestaties kunnen leveren alvorens ze aanspraak gaan maken op je verdere geheugen. Gezien je maar 256 ddr hebt zal de totale snelheid van je systeem laag zijn. Zoals we allemaal weten zeggen die 2.6Hz van jouw proc weinig. Kijk eens naar AMD / Intel 2000 vs 3000. Met hetzelfde performance. Waarschijnlijk ligt jouw celeron vergeleken met deze twee op 1600 of iets dergelijks. Mijn advies gewoon een intel processor halen. waarschijnlijk zal een intel 2000 al vele male beter lopen dan jouw huidige celereon voor maar een paar tientjes meer.

Suc6.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Let wel! Cellys zijn echt brak!

ze zijn rap te overclocken maar helaas komt het er (omgeveer) op neer dat je 700 tot 1000mhz moet terug rekenen als je hem qua snelheid wil vergelijken met een P4 Nortwood.

Ik heb een 2.6 in mijn server zitten omdat ik niet dacht dat hij zo zou druk belast zou gaan worden, maar naarmaten ik er meer mee doe (en andere ook) is zelfs een normale terminal service sessie al sloom :/

ik wil cellys niet afkraken want ik heb er 99 euro voor betaalt en hij is stabiel als een baksteen, maar de snelheid zit er gewoon niet in. vooral als je meer dingen doet dan een beetje office enzo :)

succes iig

Verwijderd

Volgens mij ligt het aan de interface van de HDD, of een chipset conflict met de interfase van de HDD.
Ik heb al meer van dit soort ongein gezien

Waarom INTEL (CELERON) als het AMD kan ??

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:23

Lief Adje

Love is in the air

Hij heeft nou eenmaal een cellie, daar doe je nu niks meer aan, maar 256mb inc een cellie is niet echt wat, probeer er eens 512mb van te maken, de nieuwste chipset/ide drivers te installeren en test dan nog eens wat.
Ikzelf heb hier ook een cellie 2ghz @ 2,66 met 512mb (sdram :|) en een Asus plank (P4S533) en dat draait nog wel aardig, gebruik iig niet de onboard vga dat vertraagt je systeem nog meer. Stel windows XP zo in dat je al die grafische meuk niet meer hebt (scheeld geheugen) en dan zul je zien dat het al een stuk sneller loopt. (dit bericht is getypt op me stagebak cellie 2,4 256mb onboard vga en loopt lekker) :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Verwijderd

Ja dat snap ik wel, maar DDR RAM is !@#$%^ duur op het moment dus dat kan dan later.

Zo moet het ook wel lukken.

Verwijderd

iep.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 09:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tnx mensen voor de reactie,

Ik begrijp nu wel dat een cellie niet de beste processoren zijn, heb eigenlijk wel spijt dat ik die voor mijn kennis heb gekocht, want hij zit er nu mee op gescheept.

het systeem heeft intotaal + monitor ongveer 650 euro gekost. Achteraf gezien echt dom geweest van mij . Want hij kon net zo goed een DELL kopen, dan is hij misschien nog wel beter af geweest.

Ik heb gisteren nog een derde systeempje voor mijn vrouw gebouwd een AMD 2200 daar in zitten oude meuk die ik nog over had. bijv 256 ddr op 266mhz en een 10 gig hd 5400 toeren. het is een micro systeempje gewoorden voor de rest is het allemaal onboard op een msi board. Systeem loop Perfect.

Pffff ik heb voor me zelf voor genomen noooit meer voor mensen aan systemen te sleutelen of te bouwen. Daar krijg ik alleen maar ellende mee. ( volgens mij lopen hier volop topics over :D )

Ik heb er nog niks overgehoord, maar eerst volgende keer als ik achter die pc zit zal ik eerst naar de kabels en jumper settings kijken. en daarna nog maar eens alles updaten.

mvg

Supermingwoe

Verwijderd

Joh,

Gewoon blijven bouwen... Nu heb je weer wat geleerd. Ik ben ook net begonnen met bouwen en heb vorige week mijn eerste AMD220 xp+ verbrand. Dacht hem wel even aan te kunnen zetten met een passieve koeling zonder fan 8)7
Kon mijn cpu niet echt waarderen. Maarja weer wat geleerd.

En over die vriend, Je hebt hem toch niet gedwongen om een systeem voor hem te bouwen? Was zijn eigen keus om het door jouw te laten doen!.

Gewoon blijven bouwen!!

Greetz B O+ T-Wang

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 15:13:
Joh,

. Ik ben ook net begonnen met bouwen en heb vorige week mijn eerste AMD220 xp+ verbrand. Dacht hem wel even aan te kunnen zetten met een passieve koeling zonder fan 8)7
Kon mijn cpu niet echt waarderen. Maarja weer wat geleerd.
haha bij mij was zoiets 2 jaar geleden gebeurt met een 1700+ , en het was nog voor iemand anders ook, ik had hem toen zelf moeten dokken, want ik durfde het niet tegen hem te vertellen. Toen zei ik ook al dat ik nooit meer voor iemand iets ga bouwen , maar doe het nog steeds. Heb in de tussen tijd veel systemen gebouwd , maar dit slaat echt nergens op. PFfffff ik heb wel wat van mijn kennis gehoord over die computer. Nog niet dat hij te langzaam gaat , maar wel dat muis en keyboard aan blijven staan , ook wanneer computer uitstaat, Ze zijn gewoon met ps2 aansluitingen :S , dus wat er nu weer aan de hand is :S

tja ik hou jullie wel op de hoogte ....... pffffffffff

supermingwoe
Pagina: 1