Toon posts:

[koelblok] hele grote gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor mijn volgende projectje een ultra silent server gaan maken. Ik wil hier een heel groot koelblok voor gebruiken (600mmx600mm ongeveer).

Nu zit ik al een tijdje te googlen maar kan er niet iets tussen vinden wat ik kan gebruiken, ja zat van het kleinere spul. Maar ik ben meer op zoek naar wat er gebruikt is voor de Zalman TNN500A

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/pics/tnn_y.jpg

Ik ben heel wat electronica zaken ed afgeweest, maar of ze hebben het niet of het is schreeuwend duur.

Nu vraag ik mij af of hier mischien iemand iets weet of dat er mischien iemand zo'n koelblok heeft zonder echt er een bestemming voor te hebben.

Verwijderd

Ga eens langs bij de (oud)metaalhandel. Daar kun je aan oude blokken komen voor een schappelijke prijs. Let niet teveel op de butsen (als het gegoten aluminium is maakt dat toch weinig uit) en gebruik dat eerder als argument om het goedkoop mee te kunnen slepen (daar heeft een ijzerboer toch geen verstand van :P)

Verwijderd

Topicstarter
Heeej, daar had ik idd nog niet aan gedacht. maare gaaaap ik ga naar mijn bedje toe :O

Verwijderd

60cmx60cm is best groot voor een koelblok.. gewoon een blok alu zitten natuurlijk geen ribben in.

Met zoeken op 'koelproefielen' kwam ik uit op deze:

http://www.clofis.nl/nl/seifert/seifert.htm
Alle produkten uit de catalogus met een stock nummer zijn standaard produkten. Het is ook mogelijk koelprofielen naar uw specificaties te fabriceren (bijv. met diverse boorgaten). Geëxtrudeerde koelprofielen zijn verkrijgbaar in elke gewenste lengte en met diverse afwerkingen.
in de tabel met standaardcomponenten staan profielen tot een meter..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 03:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn helaas alleen maar profielen. met een max breette van 350mm geloof ik, Ik was m ook al tegengekomen met googlen.

En ik neem aan dat een custom vrij duur is en ik was eigenlijk niet echt van plan om zoveel uit te geven.. Maar ik had ze al een mailtje gestuurd over de eventuele kosten.

Ik heb namelijk bijna alle spulletjes (behalve de peltiers en het koelblok).

Als de warmtedissipatie hoog genoeg is hoeft ie niet zoals bij een volalublok 600 bij 600 te zijn. (lieft 380 bij 380 namelijk)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 04:11 ]