Toon posts:

Hulp bij besturing choppers BF Vietnam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,
Nu ik een paar weken bezig ben geweest met Battlefield Vietnam, heb ik de besturing van de helikopters nog steeds niet onder de knie. Zo’n kist kan nog van de ene naar de andere vlag worden geloodst, maar echt met scherp schieten is er niet bij dus ben ik in feite een sitting duck voor F-4’s en VC met SAM-raketten :/ .

Ik wilde vragen of iemand op Internet misschien al een FAQ heeft kunnen vinden voor de besturing van een heli.

Kennelijk moeten die dingen goed te besturen zijn, want ik zie geregeld spelers in zo’n moordmachine rustig rond een vlag cirkelen om iedere soldaat die verrijst een raketsalvo in zijn zitvlak te duwen }) . Misschien gebruik ik ook wel de verkeerde besturing, en dan zou een tip daarover meer behulpzaam zijn.

Ik bestuur die dingen met toetsenbord en muis, is deze methode bruikbaar of is er een specifieke pad voor nodig? Kantelen gebeurt met WASD en zijwaarts draaien met E en Q. Of zou mouselook beter zijn voor kantelen en het toetsenbord voor draaien?

Alvast bedankt :)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:00
Veel van de mensen die zo goed kunnen vliegen met een helicopter gebruiken waarschijnlijk een joystick of gamepad. Natuurlijk zijn er ook mensen die goed kunnen vliegen dmv toetsenbord + muis.
Ik denk dat het hoe dan ook een kwestie van veel oefenen is :)
Ikzelf heb ooit met vrienden gewoon een servertje gestart en dan gingen we gewoon voornamelijk oefenen met helicopters en ander vliegmateriaal. Ondertussen wat idiote stunts uithalen en het is èn leerzaam èn leuk :P

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

Duinkonijn

Huh?

ik gebruik voor menouvres awsd en om te sturen en te planken de peiltjes toetsen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
de E en Q? wat kan je daarmee wat je met WASD en de muis niet kan?
Ik heb leren vliegen in een heli in DesertCombat, en hoewel het daar wel sneller fout gaat (je houdt m als leek geen 30 seconden in de lucht) vind ik het vliegen daarin stukken accurater en realistischer. je gaat dus helemaal op je gevoel vliegen.
In 'nam is het minder realistisch (laat alle knoppen los en hij gaat stil hangen) waardoor n00bs makkelijker kunnen vliegen, maar de moeilijke manoeuvres worden "belemmerd" en daardoor lastiger. Het gaat ieg minder op het gevoel. Dat ervaar ik dus als een belemmering van 'nam.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

Duinkonijn

Huh?

bigfoot1942 schreef op 23 mei 2004 @ 00:24:
de E en Q? wat kan je daarmee wat je met WASD en de muis niet kan?
Ik heb leren vliegen in een heli in DesertCombat, en hoewel het daar wel sneller fout gaat (je houdt m als leek geen 30 seconden in de lucht) vind ik het vliegen daarin stukken accurater en realistischer. je gaat dus helemaal op je gevoel vliegen.
In 'nam is het minder realistisch (laat alle knoppen los en hij gaat stil hangen) waardoor n00bs makkelijker kunnen vliegen, maar de moeilijke manoeuvres worden "belemmerd" en daardoor lastiger. Het gaat ieg minder op het gevoel. Dat ervaar ik dus als een belemmering van 'nam.
ik vind de muis wat te snel reageren voor manuvres...

met het keybord gaat dit makkerlijker

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?