Toon posts:

Transferproblemen met Edimax 6104 router*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

ik ben al een aantal weekjes de trotse eigenaar van een EDIMAX 6104 router \ 4 ports switch.

Afbeeldingslocatie: http://www.kellytech.hu/image/networking/edimax/br6104.gif

hij werkt perfect, hij deelt internet goed en ik kan van boven naar onderen en omgekeerd bestanden zenden ( computer onder en computer boven )

gebeurtenis:
nu heb ik echter wel één klein probleempje soms als ik mijn stream ( mp3 van www.di.fm ) draai dan kapt ie er na 10 seconden mee en ben ik geforceerd om hem weer te starten. Dit flikt ie dan wel 20 of meer keer.
als ik dan eventjes w8 ( even gewone mp3s draaie van harde schijf ) en probeer dan later de stream weer dan werkt ie weer perfect. maar als hij 1 x begint te haken dan is het goed mis.

Wat heb ik er zelf aan gedaan:
ik heb in de router de firewall uitgezet, dit heeft niet veel geholpen.
ik heb in NAT de poorten: 192.168.1.2 TCP 78-85 open gezet ( hier draait de stream op )
dit heeft ook niet veel geholpen.

ik heb ook ALLE poorten open gezet ( dit holp ook helemaal niets )

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

ik heb dit probleem niet alleen met de stream.
ik heb het soms ook wel eens gewoon bij het downloaden, ineens slaat de download vast op bijvoorbeeld 24 % en blijft dan hangen. soms duurt het dan wel 10 minuten voordat ie verder gaat.

hetzelfde geldt voor de internet pagina's, als ik een betreffende link wil openen, dan laadt de site niet compleet, ik moet dan op "refresh" klikken om opnieuw te proberen, meestal werkt het dan wel.

nu is mijn vraag:
wat kan ik hier aan doen en is er misschien ook een programma die alle poorten weergeeft die mijn applicaties gebruiken?

ik heb de searchengine al tig keer geprobeerd

De router is gewoonweg perfect ( op deze dingetjes na dan ), edimax ga zo door!

greetz
Hewo

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 22:14 ]

Verwijderd

De titel is bedoeld om het probleem te omschrijven; maak daar dan ook gebruik van.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:03

The Third Man

The Third Jellyfish

Wat jij poorten 'openzetten' noemt is het doorsturen van binnenkomende verbindingen naar jou toe naar poort 75-85 naar jouw pc, wat niks te maken heeft met de stream want dat is een uitgaande verbinding naar de server naar poort 75-85. Openzetten betekent het toestaan van de poort in de firewall, dat is wat anders en ook niet nodig want dat geldt ook alleen voor binnenkomende verbindingen.

Welnu, wat zijn de adviezen die je krijgt bij deze test http://www.dslreports.com/tweaks ?

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
http://ttester.broadbandreports.com/tweak/block:248cafd?service=cable&speed=1500&os=winXP&via=normal

tis nu weer een beetje goed, ik zal het eens proberen als mijn internet gebrekkig is

bvd
Hewo

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 22:18 ]