Toon posts:

[exchange/outlook/pocketpc] Synchronisatie centrale agenda

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Korte beschrijving van probleem:
Het synchroniseren van pocketPC met een centrale agenda van exchange (synchronisatie met activesync) wil niet lukken.

Beschrijving situatie:
- bedrijfsnetwerk (+/- 25 man) waarin gebruik gemaakt wordt van centrale agenda van exchange
- elke pc in netwerk werkt in deze agenda mbv outlook
- persoonlijke (dus lokale) agenda's worden niet gebruikt
- 3 PDA's, iPAQs, waarop de agenda ook bijgehouden moet kunnen worden, kunnen wel synchroniseren met lokale agenda's van pc's, maar niet met centrale agenda.

Concrete vraag:
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik de synchronisatie van de pda's met de centrale agenda wel uit kan voeren?

Mogelijke oplossingsrichting
Het is ons eenmaal gelukt om een deel van de centrale agenda te synchroniseren door in activesync zelf aan te geven wat er gesynct moest worden (3 keuzes, 1. alles, 2. afgelopen X dagen, 3. anders). Met de 3e keuze hebben we het voor elkaar gekregen om de centrale agenda te syncen. Maar ->
Probleem waar we toen op stuitten was dat de centrale agenda maar t/m januari 2004 gesynchroniseerd werd :? (entry's voor feb-mei stonden dus niet op de PDA, alles daarvoor wel). En bij aanpassen van deze agenda op de PDA en opnieuw synchroniseren werd de lokale agenda van de PC gebruikt, en niet de centrale agenda (wat er dus voor zorgde dat de lokale agenda van de PC vol geschreven werd met alle gegevens uit de centrale agenda, zoals aanwezig op de PDA). In de centrale agenda van de PC was niets veranderd.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft? Of misschien iemand die weet waarom ik wel een gedeelte van de centrale agenda kon syncen? Kan dit met scripten in outlook?

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 14:14

MrDry

Desperados!

Het is maar een idee maaru....

Volgens mijn kan active sync maar 1 agenda synchroniseren. Als je de persoonlijke agenda's niet gebruikt kan je toch de persoonljike agenda's synchroseren met de centrale agenda en vervolgens de pda's met active sync up to date houden....

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou inderdaad een oplossing zijn... Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat outlook zijn persoonlijke agenda synchroniseert met de centrale agenda? Is dat in outlook zelf in te stellen?

Edit:
En, hoe krijg ik het dan voor elkaar dat als er in de PDA's iets veranderd wordt, dit ook in de centrale agenda veranderd wordt?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oplossing gevonden! :)

Het is een plugin voor outlook. Je installeert dit programmatje en dat zorgt ervoor dat de lokale agenda gesynchroniseerd wordt met de algemene agenda. Je kan zelf instellen op welk tijdsinterval dit gebeurd etc. Enige wat het programmatje niet doet is het aanpassen van de centrale agenda als er in de lokale agenda een aanpassing gemaakt is (wat een ander progje eventueel voor je kan doen, calendware, zie de site)

De PDA syncen is dan simpel, gewoon met de lokale agenda.

Het programmatje (public2private), en nog andere handige programma's voor dergelijke zaken, kunnen gevonden worden op http://www.diditbetter.com. Enige nadeel is dat het 250 euro kost...

Verwijderd

Ik ga een stomme vraag stellen, denk ik, maar eh...

Er zitten hier een aantal peoples met IPAQs. Als je me vetelt met welke software je werkt kan ik wel eens kijken of ik er hier of anders bij vrienden uit kan komen hoe je dat ding normaal syncht met je Exchange agenda. Dat moet volgens mij namelijk wel op de normale manier kunnen: Je kiest gewoon welke outlook agenda je pakken moet. Zo werkt het met alle PDAs die ik tot nu toe gehad heb, en omdat ik bij een reparatiebedrijf voor GSMs werk en de blijvende schadegevalletjes of betalingsprobleem gevalletjes steeds gebruik als telefoon/pda heb ik er al heel wat beet gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou zeggen give it a try... ons is het niet gelukt. De software:

Exchange 2000
Outlook 2002
PocketPC 2003
activesync nieuwste versie (dacht 3.7.1)

Ik ben benieuwd!

• ajhvdb
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 14:14
Ik denk toch dat je http://www.intellisync.com/is_desktop_main.html nodig hebt.

Een vraag op het forum - is vragen aan mensen die al gezocht hebben - dus sneller en beter dan google

Pagina: 1