Ruis op koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-01 20:11
Uit mijn (nieuwe) koptelefoon komt naast geluid ook heel veel bijgeluid (ruis), ook als de volume slider van de geluidskaart dicht staat.

Mijn vorige koptelefoon had daar geen last van. Komt dit door een betere gevoeligheid ?
Kan de koptelefoon er van stuk gaan?

• TB
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Het is geen draadloze???

• metalant
Het is geen draadloze koptelefoon.
Op de stereotoren heb ik geen last van ruis.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 11:39

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Misschien is het gewoon een probleem van je geluidskaart en niet van je koptelefoon.

Verwijderd

Het is een probleem van je geluidskaart. Een hoofdtelefoon of luidsprekers kunnen NOOIT van zichzelf ruis toevoegen aan het originele signaal, TENZIJ het actieve luidsprekers zijn (want daar zit immers een versterker ingebouwd). Is dit gecoverd in de FAQ? Want deze vraag word zoveel gesteld...het kán te maken hebben met hogere gevoeligheid van je hoofdtelefoon. Maar nogmaals, een luidspreker/hoofdtelefoon veroorzaakt nooit uit zichzelf ruis.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:14

Jag

Nee, staat nog niet in de FAQ, maar ik ga nog een keer updaten, dus ik hoop dat ik er aan denk.

Jag

Verwijderd

Wat je ook kan proberen is je nic een paar sloten verplaatsen, die kan ook ruis veroorzaken

• metalant
Ik denk dat het inderdaad de geluidskaart is die de ruis veroorzaakt. Dit is een Soundblaster AWE64 (isa). Ik kan hem wel verzetten, want ik heb de volgende sloten config:
AGP ----> Asus V3800 Ultra
PCI
PCI ----> Realtec NIC
PCI
PCI/ISA-> Soundblaster AWE64
ISA ----> 3Com 3c509
ISA

Ik heb daar een topic van gezien, even de searchengine raadplegen.

Weet iemand of een Terratec DMX minder ruis veroorzaakt?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 15:51
Als ik mij niet vergis heeft de SB-AWE64 ook twee uitgangen, een versterkte en een onversterkte. Aleens geprobeerd of dat helpt? Lijkt me dat een passieve koptelefoon in de versterkte uitgang moet...

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:14

Jag

Die oude SB's hadden idd speaker uitgangen, er zat gewoon een klein power ampje op de sb. Maar die uitgang zou ik absoluut niet gebruiken, kan een veels te hoge spanningen opleveren. Ik denk niet dat je koptelefoon dat gaat waarderen.

Jag

• metalant
Hardware Specifications van de SB AWE64
Frequency Response: 20Hz - 20KHz (Line-out)

Signal to Noise Ratio: 80 db (Amp out)
Output Power (Max.): 4 Watts @ 4 Ohms PMPO (Amp out)

De max power input van de koptelefoon is 500 mW, de impendantie is 32 Ohm.

Ik moet de koptelefoon in de onversterkte (line out) stoppen? Het lijkt mij dat er dan helemaal geen geluid uitkomt, maar ik ga dat eens proberen.

• metalant
Iedereen hartelijk dan voor de follow up.

De koptelefoon zit in de line out en hij geeft nu perfect geluid. Geen ruis of wat dan ook.

Wordt het toch een fijne kerst.
Pagina: 1