P4C800 Deluxe Dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• PKeuter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-01 19:14
Ik heb hier een P4C800 Deluxe met een P43.0HT processor met 2x 512MB Kingston RAM (PC3200) en een Asus GFFX5200 Videokaart.

Als ik hem opstart gaan de fans draaien en het ledje op het moederbord gaat ook branden, de harde schijven lijken geluid te maken maar er gebeurt niks.

Ik heb alles al losgekoppeld maar niks mocht werken, heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter lees deze eens door en post eens wat je zelf allemaal al gedaan hebt.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Heb je je latencys van je memory te laag staan???? Ik heb de P4C800-E deluxe. Als ik hem uitzet en weer aan krijg ik dan de melding dat het "overklokken failde" kan ik op f1 drukken en settings veranderen of op f2 om defaults te loaden. Mischien is het dat?????

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• PKeuter
Ik krijg uberhaupt helemaal geen meldingen of beeld of WAT dan ook. Het beeldscherm knippert maar een beetje.

Ik heb alles al losgehaald en 1 voor 1 aangesloten en weer losgemaakt, en helemaal niks mocht werken, CMOS battery er 10 minuten uitgehad, stroomkabels er een tijd afgehad enzo.

Het werkt niet.

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Kun je testen met spare parts zoals andere cpu, mem????
Als je je memory eruit haald, opstart en geen gepyp hoort dan is je cpu in 90% van de gevallen dood. Als je je mem erin doet en hij piept dan niet is je mem noch je cpu dood. Mischien je videokaaart?

Update: Dan bedoel ik dus testen met alleen psu, mobo, cpu, ram
Geen ram: Gepiep = cpu goed; geen gepiep = cpu dood
Wel ram: gepiep = cpu goed, ram dood ; geen gepiep = cpu goed, ram goed

Kijken naar videokaart

[ Voor 30% gewijzigd door jealma op 22-05-2004 21:50 ]

C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB

• PKeuter
Videokaart heb ik omgewisseld met een andere, dit hielp ook niet.

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Als EN je agp videokaart EN een pci videokaart geen van beide beeld geeft en je mem en cpu goed zijn dan is je P4C800 deluxe dood denk ik. Of mischien een draadje van je voeding die geen contact maakt met je ATX connector op het mobo??

• PKeuter
Maar alle koelers gaan gewoon draaien, een PCI videokaart heb ik hier zo niet.

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Gaat je mobo piepen als je er geen geheugen in doet (moet je wel speaker erachter hebben)???? De koelers gaan inderdaad wel draaien als je cpu of geheugen kapot zouden zijn.

• PKeuter
Uhm, als ik het geheugen eruithaal gaat ie wel piepen.

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Je cpu is dus goed als ie gaat piepen! Als je je geheugen erin propt en je pc gaat dan niet piepen is je geheugen ook goed! Als je pc dan geen beeld geeft (met agp) is je agp slot waarschijnlijk niet helemaal 100%. Als een pci videokaart geen beeld geeft is er iets vreemds aan de hand.

• PKeuter
Is het misschien een Jumper die je om moet zetten om je AGP slot aan te zetten ofzo?

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Is je FX5200 dan geen agp videokaart????
Of heb je het systeem nog nooit werkend gehad????
Ik weet 100% zeker dat de Asus P4C800 Deluxe GEEN jumper ofzo nodig heeft op het agp slot aan te zetten. Dat moet altijd werken als er een goede videokaart in zit!a

• PKeuter
Is een losse videokaart en het systeem heeft dus nog nooit (ik heb het pas sinds vandaag) beeld gegeven.

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ow zoo. Moet je toch eens zien of je een werkend pci videokaartje kunt bemachtigen voor het testen. Als de pci videokaart wel beeld geeft moet je het zoeken bij je agp slot of je agp videokaart.

Verwijderd

sluit speakers aan op de line out en luister naar de asus post report

die vertelt je meer

(het zou kunnen dat je system check, cpu test failed hoort... , dit is inmiddels wel een vrij bekend probleem... waarschijnlijk is dan je mainboard niet helemaal lekker en zou ik hem omruilen..., in eerste instantie zou je door die error denken dat het je cpu is...maar waarschijnlijk niet, er is een bekend probleem met solderpunten onder de socket)

good luck, ik had een asus p4p800e deluxe die kuren gaf... en niets meer wilde..nieuw bordje en probleem was gefixed..

• PKeuter
Hmm, als je videokaart het niet doet moet ie toch alsnog een piepsignaal geven? Tenminste; Dit lijkt me logisch.

• PKeuter
Heb zojuist speakers aangesloten maar ik hoor helemaal niets, al heel de tijd niet.

• PKeuter
Iemand enig idee?

• PKeuter
Niet?

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Als het gewoon een compleet systeem is die je zo in de winkel gekocht heb waarom breng je hem dan niet gewoon terug?

(een P4 3GHz + een FX5200 is wel zonde trouwens)

• PKeuter
Het hoeft niet meteen een gamepc te zijn? En nee het is geen kant en klare Easy-As-Dell kutbak.

Uhh, wisselen van Mobo, geheugen en CPU lijkt me een zeer goede optie.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55
Easy-as-dell zijn geen kutbakken, het zijn geen tweaker's-choice bakken das iets anders.

Probeer even een andere videokaart erin te proberen en je FX5200 in een ander systeem te proberen. Je mobo, cpu en geheugen lijken tot nu toe nog ok.
Waarom heb je zelf niet geprobeerd je videokaart te wisselen, want als je in die dag tijd dat je hier ingeschreven bent de FAQ had gelezen / de search had gebruikt had je dit vast al als testmethode kunnen proberen. Geen beeld lijkt me dat je toch ook naar je videokaart kijkt... Nou we horen wel hoe het af is gelopen / verder gaat.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Flamen richting Dell, drie maal kicken binnen 24 uur, niet de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop gebruiken om je post te editten.. Lekker bezig hoor.

Zoals al zovaak gezegd; probeer eens een andere videokaart die in een ander systeem prima werkt.
Doet de pc dan nog niets dan ligt het aan het mobo.
Verhalen op de garantie en klaar is kees (of PKeuter).

[ Voor 4% gewijzigd door Rone op 23-05-2004 02:58 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is echt niet de manier om een start te maken op GoT. Een beetje inzet, zelfwerkzaamheid en respect van jouw kant wordt hier echt ook wel verwacht.

In de "Let op" tekst bovenaan in New Topic staat een beknopte samenvatting van hetgeen je zou moeten kennen/doen voor het openen van een topic. Daartussen staat ook duidelijk omschreven hoe je zo'n "Help, mijn PC doet het niet!" topic moet openen. En herlees eens het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten. Daaronder valt zeker niet het meermaals omhoogkicken van een topic binnen 24 uur en het trollen op een merk.

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 23-05-2004 10:48 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.