Toon posts:

[ROUTED] Edimax 6104 slomer in de DMZ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

5PC's

2 beneden aan Edimax BR-6104(G) router
1 kabel naar boven naar Switch met nog 3 PC's eraan (eentje 2x aangesloten, mijne).

1 PC boven (de mijne :)) staat met één netwerkkaart in de DMZ, vast IP. Die netwerkkaart staat aan. De andere staat uit, en als hij aangezet zou worden kreeg hij z'n IP via DHCP.

Probleem:

M'n PC download via @home met de DMZ netwerkkaart met slechts 160KB/sec max (en dat is een keiharde limiet, hoger komt hij niet). Zet ik die netwerkkaart op DHCP (3com onboard A7N8X Deluxe), gaat hij naar zo'n 450 KB/sec. Zelfde als ik de nVidia onboard NIC op het DMZ IP zet, de 3com uit.

Conclusie:

als een willekeurige netwerkkaart in de DMZ zit, met een vast IP, download hij veel trager. Ik switch in windows nu wel steeds tussen netwerkkaarten (snelle, maar buiten DMZ als ik wil downen/surfen. Langzamer maar in DMZ als ik wil gamen/filesharen).

Waarom heeft die DMZ zo'n impact op m'n snelheid?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Wellicht omdat die Edimax gewoon een brak product is. Die van mij werkte eerst met maximaal 2 pc's aangesloten. Na firmware upgrade met alle 4 de poorten, maar liep vaak vast (P2P?).

Heb nu een 3Com switch aan mijn modem in router-mode en dat werkt stukken beter perfect.

offtopic:
Ik heb er een te koop staan.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 22-05-2004 21:37 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Nonsens. Al 3 jaar geen problemen met deze router. Sterker nog: ik verkoop edimax producten, en er komt er eigenlijk nooit een terug. Hooguit af en toe een W-Lan routertje, maar goed, elk merk heeft wel eens een mindere reeks.

Deze router is hooguit wat veroudert (geen UPNP support), maar hij doet het goed voor mij. Het zou hooguit kunnen dat het een gril is van deze router, maar deze specifieke chip is in zoveel routers gebruikt dat het me sterk lijkt.