Toon posts:

P.c. samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.. kben een hard-core gamer die wat jaartjes achterloopt
op het grafische geweld van de laatste 2 jaren..

Dus het is nu tijd geworden voor nieuwe p.c.
Mijn budget is niet enorm groot maar dat hoeft
in deze tijd geen probleem te zijn (ondanks de reccesie)

Ik wil daar dus graag wat meer info..
(ik hoef niet het aller-nieuwste.. gewoon een goed systeem)

Ik wil iig een AMD Athlon 64 :*)
maar welke mobo is er betaalbaar en levert goede prestaties?
En als grafische kaart een :
-
AOpen FX5700/TD *162 euro (dat leek mij een aardig pixel-stampertje)

En wat is nou eigenlijk een goede voeding :?

Als behuizing gekozen voor :
-
Casetek CS-1018 *74 Euro (ziet er wel vet uit 8) )

Kan iemand mij ff uit de duisternis slepen..
Ik zie door de bomen het bos niet meer.. !!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09

n00bs

Het is weer Zomer!

een betaalbaar mobo :? hoe kunnen wij weten wat betaalbaar is voor jou... in ieder geval zou mijn keuze op een Asus mobo vallen.
En die videokaart "als die-hard gamer" zou ik never nooit niet nemen... voor iets meer geld heb je een Saphire 9800 pro die 2 keer zo snel is.
En ja casing tja... vet :? ik zou gaan voor een kast met een stabiele voeding
Daarnaast genoeg intern geheugen, 2 * 512MB van een A merk

[ Voor 23% gewijzigd door n00bs op 22-05-2004 20:38 ]

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

ik kan je wel een bijl geven, maar lees reviews en maak een overzichtelijk lijstje voor jezelf.......
tis hier geen persoonlijk adviesbureau met offertes en al....

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Heb je deze al gekeken? reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2004? en de vidkaart FX5700 is bagger, koop Radeon 9600XT dan kun je heel wat jaartjes mee...

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-08 13:22
Ik ga in de zomer ook een eigen computertje bouwen met een amd athlon 64 3200+ en dan met een msi neo moederbord zitten mooi wat dingen op dus die hoef je er ook niet meer bij te kopen

de specs die hij nu heeft
http://members.home.nl/ttw2004/AMD_3400.xls

gegevens over leveranciers erbij

[ Voor 25% gewijzigd door xtrme op 22-05-2004 20:53 ]

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:26
Ik denk dat je eerst wat review's moet gaan lezen, zeker over de verschillende moederborden en chipset's nu zijn dat er bij de athlon 64 nog niet zoveel 2 dacht ik. Dus kijk naar een paar moederborden die binnen jou budget passen en ga dan zoeken op moederbord naam + review in google je zal genoeg vinden lees er een stuk of 4 of 5 dan weet je genoeg om een keuze te maken. Eventueel kan je hier op got ook zoeken naar ervaringen.

Verder zou ik als diehard gamer geen geforce fx kopen zeker niet de 5700 als je met ati sneller bent. Aangezien je budget niet groot is valt de 6800 ultra of non-ultra buiten de boot evenals de nieuwe ati's.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Op dit moment zou ik ook een 9800Pro nemen en naar XT flashen bijvoorbeeld, erg aantrekkelijk op dit moment en dat voor 200 euri's. :)

Ik weet niet hoe het zit met je budget, maar als je 'hardcore-gamer' bent, zou ik niet besparen op de basis van je systeem.
• Voeding
• Mobo
• Videokaart
• Geheugen
• CPU

Suc6 met kiezen, ik weet dat het moeilijk is :P

Toen waren beige computers heel gewoon.

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-08 13:22
[quote]roodhoedje schreef op 22 mei 2004 @ 20:42:
Ik denk dat je eerst wat review's moet gaan lezen, zeker over de verschillende moederborden en chipset's nu zijn dat er bij de athlon 64 nog niet zoveel 2 dacht ...[quote]

Msi heeft er al 3

[ Voor 3% gewijzigd door xtrme op 22-05-2004 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry dat van die grafische kaart was niet zo'n slim idee van mij :D
Mijn budget ligt rond de 600\800 euro exc. monitor

Inplaats daarvan een Saphire 9800 pro op een
Athlon XP 2700+ (2.17 GHz)
(OPGA, "Thoroughbred", Boxed) 333 MHz EUR 125,00 en welke mobo past hier goed bij ?

of is het tog verstandiger een 64 te nemen ?
(aangezien ik tog wel wat jaartjes ermee vooruit wil)

Die behuizing is tog nix mismee.. ?

Maar zou iemand mij teminste een goede voeding willen aanwijzen ,
aangezien ik niet weet wat er bij zou passen..

iedereen tog bedankt voor de snelle response !! _/-\o_

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Een XP, dan zou ik een mobile nemen (wel dan flink overclocken), maar wil je echt nog vele jaren vooruit kan je beter investeren in de toekomst... en dan voor een AMD64 gaan. Een XP is zeker niet slecht en een goede gamers CPU, maar toch zal je zien dat een P4 en een AMD64 bijna in elke game voorbij stoomt...

maarja ligt eraan hoeveel geld je te verdelen hebt. Maak even een mooi lijstje voor jezelf met de prijzen ernaast...

XP: goede performance voor nu, snel outdated en niet meer upgradebaar
P4-C: goede performance, kan nog redelijk mee komende jaar, nog upgradebaar komend jaar.
AMD 64: zeer goede performance, kan voorlopig nog mee (zeker met de nieuwe mobos die eraan komen).

Goede voeding, vind ik zelf en was ook op THG ooit getest die in mijn Sig. staat... Chieftec. En ja Antec is beter ik weet het, maar je betaald ook 2 maal zoveel voor het zelfde vermogen. Enermax wordt altijd zwaar overschat. Alleen een losse voeding en losse kast is altijd duurder dan een combi.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb je al eens wat reviews bekeken?

Ik wil niet onbeleefd zijn, maar wat je nu aan het doen bent is gewoon alles vragen zonder zelf te zoeken en dat is op dit forum dus absoluut niet de bedoeling. :7

Ga eerst zelf eens een beetje rond kijken wat er te krijgen is, bekijk eens wat revieuws of voorbeeldsystemen zodat je weet wat je van de prestaties kan verwachten, en als je een aantal dingen overweegt stel dan nog eens je vraag. :)

Ga ook eens na wat voor jezelf de belangrijkste eisen zijn. Je zegt dat je een gamer bent, maar doe je ook nog andere dingen met de pc?
Wil je een DVD Brander? Wil je video bewerken? Is veel opslagcapaciteit belangrijk?
Wil je een stil systeem? Een grote kast of zo klein mogelijk?

Het moet allemaal binnen je budget passen. Zomaar een paar dingen bij elkaar gooien die er wel heftig uitzien wordt natuurlijk geen succes!

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Een AMD64 kopen zou aan de ene kant een goed idee zijn, maar neem dan wel de moeite een goed moederbord te nemen.

Voorbeeldje:

AMD64 2800+ (betaalbaar en je kan altijd nog upgraden)
MSI K8N NEO2 (<== Nforce3 250 is de chipset die je wilt, en dit is een héél betaalbaar moederbord. Koop gelijk een goed moederbord, dat update moeilijker namelijk)

RADEON 9800PRO (Prijs/performance beste wat d'r is)

Begin maar met 512MB PC3200 DDR-RAM. Geheugen is op dit moment vrij prijzig. En je red je d'r best mee.

Rest eigenlijk budget spul / recyclen wat je hebt. En beginnen met een 80GB schijfje.

Met 800 euro kom je niet ver als gamer. Daarom moet je d'r een beetje op mikken dat je later gaat upgraden, op essentiele dingen na. En dat is moederbord, kast, videokaart. Heb je dat goed, kun je én upgraden, en toch gelijk al goed spelletjes spelen.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De beste merken van voedingen zijn: Zalman, AOpen, Antec. Maar zolang je geen Qtec troep neemt is het goed :P

[ Voor 3% gewijzigd door Azer op 22-05-2004 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja thnx i get the picture..
Btw.. ik heb heust wel eerts zelf rond gekeken maarja met al die
duizende vage afkortingen begrijp je het soms niet meer
(heb dus ook al 4 jaar geen nieuwe pc gekocht )

Ook heb ik me niet echt veel bezig gehouden met de echte ontwikkelingen..
Wat natuurlijk niet zo slim is als je weer een nieuwe pc wil kopen :P

maar iig bedankt ik heb hier net op tweakers wat aardige revieuws gelezen en ik denk dat het nu wel moet lukken en idd budget gaat naar 800/1000 :)

Daar gaat 5 maanden op gespaard geld door niet naar de kroeg te gaan..
Ach dat is het dan ook wel weerd waard.. :*)

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 12:21

vinnie1908

Appel != peer

Ga gewoon eens een goede winkel is als je wel hebt rond gekeken en toch hierop uit bent gekomen kan je de hulp wel gebruiken (no flame intended)

Als je gewoon vraagt wat ze hebben, zullen ze je precies vertellen wat op dit moment goed is wat snel is en wat een goede prijs/kwaliteit verhouding is. Persoonlijk zou ik, als ik geld had voor het MSI 250gb board gaan met een XP (mobo = 190 euro ofzo en XP 300/350 euro) dan heb je wel goed spul wat nog verder te versnellen is. Daarnaast zou ik gaan voor 2x 512 mb 3200 DDR GEEN VALUE ram (Kingston voor 99 euro is geen GOED geheugen maar werkend ;) ). Zorg voor een goede, stabiele en sterke voeding zodat er weinig kans is op falen in die richting. Goede voeding kost je gewoon minimaal 40 euro.

Zoek eens verder uit, kijk voor videokaarten eens bij Ome Tom. Hier staan veel bekende en minder bekende soorten videokaarten

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Een winkel verteld alleen wat goed is, wat ze verkopen... 9 van de 10 winkels. En bij 9 van de 10 winkels staat er een "verkopertje" achter de balie zijn "verkooppraatje" te houden.
Ga liever af van THG e.d. en misschien wat postings hier en daar op GOT.
Ik zou ook geen MSI mobo kopen ivm slechte condensatoren. ASUS heeft een goede rep. opgebouwd m.b.t. mobo's. Over het algemeen de snelste en meest stabiele. Goed geheugen ligt ook maar net aan de chippies die erop zitten. Het merk geheugen zegt niet altijd veel. Corsair maakt in ieder geval betrouwbare en goed OC-baar, geheugen, Samsung vroeger ook, TwinMos met winbond chippies en dan zijn er nog een aantal maar die gelijk veel duurder zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?" :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.