Zelf gemaakte DVD's beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Al een jaar of 10 monteer ik iedere jaar voor een basisschool in mijn woonplaats een videoband/dvd over de basisschoolverlaters. De leraar van groep 8 neemt zelf gedurende het laatste jaar de leerlingen op met een camera...

Nu valt het me op dat er elk jaar meer ouders van leerlingen zijn die gewoon de videoband kopiëren voor andere ouders van leerlingen en zodoende is mijn werk min of meer voor niks geweest... nu doen we het dit jaar eerst ook op DVD, maar ik heb er geen zin in als die zomaar ff zonder er ff bij na te denken dat ik er enkele weken werk mee gehad heb gekopieerd worden...

Zijn er middelen om een DVD tegen kopieren te beveiligen? Ik krijg van veel mensen de vraag als ze een DVD brander gekocht hebben hoe ze nu een DVD moeten rippen, dan zeg ik helaas kan ik je daar niet mee helpen... dus veel mensen weten niet hoe ze die beveiling moeten omzeilen... (natuurlijk is rippen heel simpel etc), maar is er dus een programma die dus een dvd kan beveiligen? Zodat ik de eerste de beste al min of meer kan tegenhouden met kopiëren? De echte die-hards weten er wel raad mee, maar goed....

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

FdG

Denk dat je ook moet denken aan MacroVision; DVD's kopieren gaat altijd wel (zo te horen denk jij aan rippen en opnieuw branden) maar misschien dat mensen nog sneller van DVD naar Video gaan dubben.
Dat kan je omzeilen met MacroVision...
Hier: http://www.ulead.com/dws/runme.htm kun je zien dan het pakket van ULead CSS encryptie en Macrovision ondersteund...

• Binnetie
Bedankt FdG! Maar heb jij er ervaring mee? De DVD is namelijk al klaar (bup, vib bestanden enzo) kan ik die ergens openen en dan zo er een beveiliging opzetten?

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

FdG

Zover mij bekend moet (zeker het MacroVision systeem) mee gecodeerd worden met de videostream; en dat geldt ook voor CSS (met CSS is de schijf dus niet te kopieren met een stand-alone DVD recorder.)
Waarschijnlijk moet je dus de schijf opnieuw samenstellen... Oeps!
Hier staat trouwens eea: http://www.ulead.co.uk/tech/dws/dws20faq.htm
-klik-
Even gezocht voor je op Internet; CSS gaat niet; dan zet ie alleen een vinkje aan ergens en dan wordt tijdens het maken van de glas master de echte codering erop los gelaten; met allerlei hardware sleutels enzo. Dat gaat niet zomaar denk ik.

MacroVision kan op zich wel; maar dan moet het pakket van Ulead (wat ik er van begrijp) uitput gooien naar een DLT tape ipv een DVD brander. Dan kan je daarna waarschijnlijk wel weer de data (image) naar je HD kopieren en dan branden.
Misschien kun je nog het beste even nazoeken (en vragen!) bij http://www.macrovision.com
Ik las wel dat het voor thuisgebruik gratis is maar je wel een toestemming van hun nodig hebt; en misschien kunnen zij je ook verder helpen hoe je het als huis tuin en keuken gebruiker zelf kan toepassen. Suc6!

[ Voor 7% gewijzigd door FdG op 22-05-2004 21:13 ]

Verwijderd

ach tegengaan kun je t niet, mensen zijn zeer inventief. En geld vragen voor groep 8 leerlingen? Bij ons maakte men die ook altijd, maar die kreeg de leerling altijd cadeau.

Macrovision kun je proberen. Maar de gemiddelde mens kopieerd een DVd niet rechtstreeks, omdat huidige dvd branders maar single layer zijn (oke ze zijn dr nu wel). Dus worden ze geripped, en dan verdwijnd de macrovision alsof t niks is. En jouw dvd op een 4.7 gig schijf wordt ook zo gekopieerd omdat men niet beter weet. En dan uiteindelijk ben je er nog niks mee opgeschoten. Het heeft je alleen tijd gekost met die Macrovision erop te zetten.

• Binnetie
Veel mensen kopieren met nero en dan zien ze meteen al dat die schijf beveiligd is dan geven veel mensen het al op is mijn ervaring...

En ja ik vraag er geld voor per leerling, want school betaald mij niet ofzo. Ze leveren ongeveer 20 uur film per jaar in, dan bekijk ik die is al 20 uur. Dan grof monteren dan echte mooie stukken eruit halen zodat je anderhalf uur overhoudt ongeveer. Knippen etc. Soms paar effecten, dvd menu maken, er gaat dus een hoop tijd inzitten en aangezien ik verder weinig met die school te maken heb doe ik het nie voor niks (oke mijn zusje is er vorige jaar vanaf gegaan dan)... bedankt voor de antwoorden jongens...

Ik las ergens in een topic dat iemand een tip gaf dat je een bestand op het einde van de dvd moet zetten die zeker weten 5% van de totale dvd in neemt en dan helemaal tot op de rand toe vol branden en dan op ca 2 mm van de rand op de bedrukte kan met een gloeiend hete naald een gaatje in het oppervlak prikken, dvd ripper lopen dan tegen leesfouten aan en DVD speler speelt hem gewoon af omdat ze niets doen met dat onzinnige bestand... dan houd je al meer mensen van het kopieren af...
Pagina: 1