Toon posts:

SCSI kaart vraag (2 geluefjes ?)

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde een Adaptec AHA-2940UW kaart van de ene server in de andere overprikken, maar helaas past-ie niet. :|

Deze PCI kaart heeft maar 1 gleufje in het "pci-connector-gedeelte". En in die andere server waar die in moet kunnen alleen maar PCI kaarten met 2 gleufjes.
De doorsnee PCI kaart heeft er tegewoordig 2 (lankaarten, etc.)

Ik kan geen normale SCSI kaart vinden waar er 2 in zitten, zonder dat de prijs boven de 400 euro uit komt.

Weet iemand welke SCSI kaart wel de 2 (gewilde) "gleufjes" heeft ? :)

Liefst eentje onder de 100 euro (of een 2de-handsje)

(en met een 68-pins externe aansluiting, da's het belangrijkste)

Thnx

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 19:11 ]

Verwijderd

een adaptec 2940 is gewoon standaard pci 32 bits, ik snap niet helemaal wat je bedoelt met die gleufje's.
ben je niet in de war met eisa of 64 bit sloten?

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 19:10:
ik wilde een Adaptec AHA-2940UW kaart van de ene server in de andere overprikken, maar helaas past-ie niet. :|

Deze PCI kaart heeft maar 1 gleufje in het "pci-connector-gedeelte". En in die andere server waar die in moet kunnen alleen maar PCI kaarten met 2 gleufjes.
De doorsnee PCI kaart heeft er tegewoordig 2 (lankaarten, etc.)

Ik kan geen normale SCSI kaart vinden waar er 2 in zitten, zonder dat de prijs boven de 400 euro uit komt.

Weet iemand welke SCSI kaart wel de 2 (gewilde) "gleufjes" heeft ? :)

Liefst eentje onder de 100 euro (of een 2de-handsje)

(en met een 68-pins externe aansluiting, da's het belangrijkste)

Thnx
Kijk eens op Vraag & Aanbod www.tweakers.net/aanbod/cat/60 of op www.ebay.nl.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat jij nodig hebt waarschijnlijk zijn PCI kaarten die 3.3V compatible zijn, en de 2940UW is alleen 5V compatible. 64-bit of 32-bit heeft hier niks mee te maken.

Ik denk dat dit wel het eea duidelijk maakt:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/pmg/PCI32_config.gif

Door gewoon wat rond te kijken op sites van fabrikanten kom je er al snel achter wat voor jou het beste uitkomt, allereerst zou ik voor jezelf bepalen wat je precies wil; U2W, UW, U160 of U320 (dat laatste is wel onhaalbaar met dit budget). In V&A kan je vaak wel een redelijk kaartje scoren zoals de 29160 die wel 3.3V draait en ook nog eens 64-bit support heeft (als je een mobo hebt met 64-bit PCI sloten heb je dan 2x zoveel bandbreedte).

Sommige webshops geven ook nog aan of het kaartje 3.3V compatible is, en of het kaartje 64-bit PCI ondersteunt. Bijvoorbeeld Alternate doet dit. Je kan vervolgens weer met het typenummer zoeken in V&A, als je niet teveel geld uit wil geven. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Laurent op 23-05-2004 01:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tizo-online.nl/P1010012.JPG

Bij het pijltje zit bij huidige PCI kaarten een inkeping.
Dat bedoel ik.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Aikeleer, dat is het antwoord dat ik zocht _/-\o_

(Ik heb zo'n kaart nodig om een externe HP DAT24 aan te sluiten.)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, nu heb je genoeg informatie om de juiste kaart in de Pricewatch uit te zoeken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.