[XP] Wilt niet installeren op WD800

Pagina: 1
Acties:

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 19:05
Systeem

MSI 6380E moederbord
256MB Geheugen Hynix
80GB Western Digital HD
ATI Radeon 7000 32MB

In verband met een poging mijn 2e PC te gaan gebruiken als server wil ik 'm zo stil mogelijk hebben met de onderdelen die ik beschikbaar heb. Dus wil ik mijn harddisk vervangen door een WD800. Die is aanzienlijk stiller dan mijn huidige harddisk. Nu komt het probleem Windows XP wilt niet installeren. Tijdens het kopieren van de setup bestanden naar de harddisk springt het beeld op zwart en zie ik alleen nog een knipperende cursor. Wat is er aan de hand?

Bios heeft de harde schijf gedectecteerd en hij is volledig geformateerd en verbonden op IDE 0 als master.

Maar de schijf werkt wel goed als 2e schijf in mijn andere pc.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Waarom denk je dat je harde schijf het euvel is? Misschien is je geheugen wel kapot... Ook Hynix kan kapot gaan ;)

日本!🎌

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik weet zeker dat XP goed vanaf een WD800 draait; da's hier nu het geval :) Als je HD in een andere bak wel goed werkt zou ik zeggen dat daar het probleem niet in zit, maar je kan altijd 'even' scandisk draaien (en ik neem gemakshalve aan dat 'ie goed gejumpered is).

Zoals _Thanatos_ al zegt: daarna memtest86 oid eroverheen, en verder zou ik de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door gaan nemen.

Oh, en je mobo ondersteund geloof ik geen procs > 1.5GHz, welke zit erin?

edit:
Hadden die MSI's niet ook last van brakke condensators? Heb je al gecontroleerd of die er allemaal nog goed uitzien?

[ Voor 18% gewijzigd door Rataplan op 22-05-2004 21:32 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Deze lijkt momenteel beter thuis te passen bij de experts in OM :)

WOS > OM

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb ook een WD800 (8 mb versie overigens), zowel WinXP als Win2k installeren zich prima hierop.

Ik vrees dat een ander apparaat niet mee wil werken.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 19:05
het kan een ander appraat zijn maar ik heb windows xp gewoon geinstalleerd op die pc maar dan op een andere harde schijf. en die WD800bb schijf werkt ook goed als 2e schijf in die pc. Ik zal het geheugen eens verwisselen

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als je het geheugen nou eens niet verwisselt, maar het gewoon test met memtest86. Dat is toch veel logischer?

日本!🎌

Verwijderd

Voor alle zekerheid: zeker weten dat je jumpers goed staan ?
http://support.wdc.com/techinfo/general/jumpers.asp
Pagina: 1