Toon posts:

netwerk geen activiteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou even bij iemand een ethernetmodem installeren, daarvoor moest een netwerkkaart erin, normaal gesproken is het een kwestie van netwerkkaart erin drukken en windows xp zet automatisch alles goed.

Lampje op de modem is groen , lampje op de netwerkkaart is groen, bij netwerkverbindingen is een lan verbinding aangemaakt en nu zou de modem dus gedetecteerd kunnen worden. Echter hij vind helemaal niets, nu heb ik de computer mee naar huis genomen en bij ons in het netwerk geplugged (router) ook nu zijn alle lampjes weer groen en geeft hij een netwerkverbinding aan. maar het is niet mogelijk om iets via het netwerk te doen, en bij inkomende uitgaande pakketten blijft ook alles op 0 staan. Er is dus totaal geen activiteit wat ik ook probeer.

heb al een tcp/ip fix programmatje gedraaid maar dit had ook geen effect, ook het handmatig toekennen van de gateway en ip adres heeft geen effect.

Heb ook al met een andere netwerkkaart en andere kabel geprobeerd maar dit werkt ook niet, het moest dus echt aan winxp liggen
-wizard netwerkverbindingen ook al paar keer geprobeerd
-er is geen firewall geinstalleerd
-inbellen met gewone 56k modem lukt wel gewoon

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen ?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Je zou de verbindingssnelheid/duplexmodus eens kunnen veranderen in bijvoorbeeld 10 mbit half duplex. (staat bij de geavanceerde eigenschappen van je netwerkkaart)

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-04 09:10

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Heb je al geprobeerd xp te herstellen door recovery console of het terugzetten van een herstelpunt, dit waren bij mij de oplossingen voor dit soort problemen, eventueel het tcp ip protocol even verwijderen en daarna weer opnieuw installeren.

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op 22 mei 2004 @ 18:59:
Je zou de verbindingssnelheid/duplexmodus eens kunnen veranderen in bijvoorbeeld 10 mbit half duplex. (staat bij de geavanceerde eigenschappen van je netwerkkaart)
geprobeerd, router communiceert blijkbaar wel goed met de netwerkkaart want het lampje van 100 mbit gaat uit op de router als ik die aanpassing doe

heb ook herstelpunt geprobeerd maar dit heeft niet geholpen
kan de router ook niet pingen

in het logboek staan wel steeds vreemde meldingen over Dhcp, soms een error en soms staat er een waarschuwing dat er automatisch een ip-adres voor de computer is aangemaakt wel een vaag adres(169.254.236.225)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Mja, als Windows geen IP-adres krijgt toegewezen verzint ie zelf een adres wat met 169.254 begint, dat is normaal.

Heb je geen firewall die in de weg zit ofzo?

[ Voor 18% gewijzigd door Bergen op 22-05-2004 19:36 ]