Ik heb recent een Linksys WAG54G modem/router wirless AP aangeschaft i.c.m. met een WPC54G draadloze netwerk kaart voor mijn laptop.
Het probleem is dat de router een IP adres toekent maar deze niet wordt herkend door de netwerk kaart.
Mijn desktop is aangesloten met een kabel en dit werk prima.
Ik heb de navolgende configuaratie thuis staan:
1. Desktop Fujitsu Siemens Scaleo 600 met Windows XP home ed. SP 1 geinstaleerd
2. Laptop Fujitsu Siemens Amilo met Windows XP home e.d. SP 1 geinstalleerd
3. Internet via planet.
Ik heb encripty uitgeschakeld
SSID Broadcast aan staan
En MAC filtering aan staan, de MAC adressen van de kaart en router ook aan staan.
Wat opvald is dat het in het status tab bij wireless opgegeven MAC adress onbekend is. (niet van netwerk kaart en niet van router/modem. Deze heb ik voor de zekerheid toegekend maar maakt geen verschil.
Ik maak nu gebruik van een statisch ip op de laptop en kan in iedergeval internetten. Ik wil graag gaan netwerken.
ideas annyone?
Het probleem is dat de router een IP adres toekent maar deze niet wordt herkend door de netwerk kaart.
Mijn desktop is aangesloten met een kabel en dit werk prima.
Ik heb de navolgende configuaratie thuis staan:
1. Desktop Fujitsu Siemens Scaleo 600 met Windows XP home ed. SP 1 geinstaleerd
2. Laptop Fujitsu Siemens Amilo met Windows XP home e.d. SP 1 geinstalleerd
3. Internet via planet.
Ik heb encripty uitgeschakeld
SSID Broadcast aan staan
En MAC filtering aan staan, de MAC adressen van de kaart en router ook aan staan.
Wat opvald is dat het in het status tab bij wireless opgegeven MAC adress onbekend is. (niet van netwerk kaart en niet van router/modem. Deze heb ik voor de zekerheid toegekend maar maakt geen verschil.
Ik maak nu gebruik van een statisch ip op de laptop en kan in iedergeval internetten. Ik wil graag gaan netwerken.
ideas annyone?