Toon posts:

Wasterkoeling / peltier?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop een tijdje met het idee rond om wat met waterkoeling te gaan doen! of met een peltier!

Ik heb een amd duron 600@950 deze is nu gemiddeld 46 graden! kan ik doormiddel van een de bovenstaande opties dit ook omlaag krijgen?!

Ik heb het hele zooitje in een Antec SX 1030 zitten en heb 4 case coolers er in zitten die geschakeld kunnen worden op 5,7 en 12 volt! :9

iemand ervaringen?! tips?!?

Verwijderd

ummm, zulke threads blijven de hele tijd langes kome, in de lijst van opfokkuh staat nog een thread over waterkoeling.. niet zoooo oud

Verwijderd

een tip ik heb al een paar keer geprobeerd een nuttig forum erover te beginnen

ja kan op www.waterkoeling.nl kijken

tips neem een niet te kleine slang diameter en een reuze pomp 800 liter ofzo en neem geen sefu blok die zuigen als je niet van schuren houd

neem een danger-den die zijn goed,en te verkrijgen bij www.oc-shop.nl en wil je een peltier gaan gebruiken zorg dat je dan voldoende isolatie heb en het water genoeg warmte kan afgeven aan de lucht dmv een condensator (radiateur)en oppassen voor condens en dan ben je al een heel eind op weg

Verwijderd

moet je een 120 watt peltier op gooeien krijg je condens dan krtzzzzzzzzz system died :(

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Op woensdag 20 december 2000 21:15 schreef SKSEBASTIAN het volgende:
moet je een 120 watt peltier op gooeien krijg je condens dan krtzzzzzzzzz system died :(
Kijk hier heb je tenminste iets aan. |:(

Uhm ik ben er ook al een tijdje over aan het denken, maar ik begin waarschijnlijk eerst met een peltier met luchtkoeling...

Verwijderd

[b]Op woensdag 20 december 2000 21:05 schreef dirkster het volgende:
.....en neem geen sefu blok die zuigen als je niet van schuren houd

neem een danger-den die zijn goed,en te verkrijgen bij www.oc-shop.nl en wil je een peltier gaan gebruiken zorg dat je dan voldoende isolatie heb en het water genoeg warmte kan afgeven aan de lucht dmv een condensator (radiateur)en oppassen voor condens en dan ben je al een heel eind op weg
je kan ook je eigen blok maken, afgesteld op hoeveel warmtevermogen je kwijt wil.. hoe meer hoe beter!

als je trouqwens eerst met gewone waterkoeling begint kom je waarschijnlijk al een heel eind, daarna kan je dan nog es over peltiers gaan denken..

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:09

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb nog een waterblok hier liggen.. die van ned-cool.nl .. voor 100,- is ie van jou.. is nog ongebruikt :Y)
mail/icq me maar voor meer info
Pagina: 1