Toon posts:

PHP 1 minute question

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf geen verstand van php en bouw altijd in frontpage (very basic) maar ik had altijd een handig scriptje van iemand, maar die ben ik kwijt.

1 pagina is gewoon de layout met alles erop en eraan en dan is er steeds 1 plekje (meestal 1 cel in een tabel) die steeds veranderd. Hier had ik dan een php scriptje staan en in de head van de layout pagina ook weer 1.

Resultaat was dan dat main.php de layout pagina was en alle toevoegingen kreeg je door main.php?id=news (bijvoorbeeld. Het achtervoegsel html zat in het script)

Ik heb even geneust op php.net en hier, maar aangezien ik er geen verstand van heb kan ik dit scriptje er niet zomaar ff uitfilteren en voor iemand die er wel verstand van heeft kost het 1 minuut om het ff te typen in een reply.

Bij voorbaat dank.

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
De functie die je zoekt is include: http://nl2.php.net/manual/nl/function.include.php

Ik raad je aan eerst maar eens wat tutorials te gaan doen. Zomaar een script overnemen is nooit slim, zeker niet als je niks van php weet.

Ik heb je nu wel de link gegeven, maar de kans dat er wat nuttigs uit komt lijkt me niet zo groot (no offence), en kant en klare scripts geven doen we niet :).

Verwijderd

P&W Beleid
Geen scriptrequests of "quick fix" oplossingen.
Topics en posts in de trant van "ik kan dat en dat scriptje niet meer vinden" of "dit programma lukt niet, wie kan het voor me afmaken?" worden direct op slot gedaan. Houd je aan de quickstart.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Programming & Webscripting is geen quick-fix of helpdesk. Het gaat hier om het zelf programmeren en het helpen hierbij, niet om het voorkauwen of anderen het werk laten doen voor jou. :)

Zie:
P&W FAQ - gedrag
P&W FAQ - Scriptrequests

Deze gaat dicht. :)

[ Voor 25% gewijzigd door gorgi_19 op 22-05-2004 21:03 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.