Door dual channel mn BIOS niet meer in?

Pagina: 1
Acties:

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-12-2025

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
Laatst n nieuw mobo gekocht, de MSI K7N2-Delta. Na wat geklooi draaide alles weer lekker, had me verder nog niet verdiept in t dual-channel gebeuren. Nadat ik daar wat over had gelezen besloot ik dit ook maar eens te proberen omdat ik toch 2 reepjes van 256 MB DDR266 had. Werkte allemaal (gaf idd dual-channel aan tijdens t booten), alleen als ik nu mn BIOS inwil (DEL in t beginscherm) krijg ik n knipperende cursor en onderin mn scherm n blauwe balk te zien :/ Zoeken op GoT en google heeft niks opgeleverd...
Ik draai XP en mn bios versie volges MSI Live Update is 5.60. Flashen durf ik nog niet omdat ie tijdens Live BIOS Update zegt: "Please [Disable] the item [BIOS Protection] in BIOS Setup First". Weet dus niet of dat al uitstaat.
Help?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Al eens een BIOS reset uitgevoerd?
Dat wil nog wel eens helpen, wellicht stond er m.b.t. het Dual Channel een instelling verkeerd in het geheugen.
Houd er verder rekening mee dat je 2 dezelfde geheugenmodules moet hebben om Dual Channel te kunnen draaien. Als het 2 verschillende soorten zijn, heb je kans dat hij daarom al vastloopt.

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-12-2025

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
zal n CMOS reset uitvoeren nu, geheugen-reepjes zijn identiek :)

----

ok gedaan, nog steeds cursor + blauwe balk. ben ook wee naar single-channel truggegaan, maar nog steeds geen bios! |:( ook na n bios-reset.. :o

o en hierover zijn wel al n aantal topics op GoT zie ik...

----

opgelost, tnX :) (lag aan n fan)

[ Voor 76% gewijzigd door Loki op 22-05-2004 18:57 ]