Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[laptop] Weer problemen met verbinding laptop via gsm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, daar ben ik weer.

Ik heb weer een probleem met mijn internet verbinding via de Laptop met behulp van mijn GSM. Na het hele gedoe met infrarood (zie andere topic, kan het beter infradood noemen ;)) heb ik een datakabeltje gekocht bij de GSM store. Na veel geploeter en gezweet een internet verbinding gekregen. De eerste X online deed hij al helemaal niets, de tweede keer online ging prima, heb een half uur goed gechat en vanaf dat moment is het weer zwaar kl*te. ALS ik al verbinding krijg is die na laten we zeggen 3 seconden weer weg, terwijl ik niets aan de configuratie heb veranderd, zelfs de GSM ligt nog op dezelfde plaats waar hij lag toen hij het wel deed. Wat kan dit zijn, iemand een idee? Hoop dat iemand me kan helpen, zit met mijn handen in het haar...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het heeft nu niet zoveel specifieks meer met notebooks te maken. In Internet & Telefonie weten ze hier meer van. :)
Move Complete Systemen & Laptops » Internet & Telefonie

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ff een vraagje hoor. is het niet enorm duur om via je mobiel te surfen?

maargoed alssie et nie goed doet, heb je wel goed signaal op je mobiel? heb je de laatste drivers al?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou er nog even aan toevoegen dat ik de telefoon + datakabel aan mijn eigen XP machine heb gekoppelt, en alles werkt gewoon prima, kan msnen en internetten tegelijk, ik typ dit bericht nu terwijl ik verbinding maak via de GSM. Heeft iemand een idee?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

hoe is de datakabel aangesloten? via een seriele poort? if so, dan kan het goed dat het signaal op de seriele poort niet krachtig genoeg is.
bij laptops is et namelijk meestal wat minder dan op een gewone PC

Verwijderd

Topicstarter
Via een seriele poort ja, kan i kdaar iets aan doen?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 21:39:
Via een seriele poort ja, kan i kdaar iets aan doen?
er zijn wel boosters voor... moet je ff googlen i guess...

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen met een USB datakabel, als die bestaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het een en ander uitgeprobeerd. Volgens mij lijkt het allemaal prima te werken als ik bij de poortopties de Datatransportbesturing van Xon/Xoff naar Geen verander. Is het nou toeval of is dit echt de oorzaak van het slecht werken?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Schop!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Een ding, gebruik geen usb-datakabel, heb ik alleen maar problemen mee gehad. Ding wilde alleen met de eigen software werken en niet met de nokia software.

Wat voor telefoon, datakabel en laptop hebben we het eigenlijk over?

Is de software van de telefoon geinstalleerd?
Ik weet dat het bij mijn nokia nogal nauw komt als ik daar een internetverbinding mee wil maken. Moet eerst de nokia connectionmanager uitschakelen anders blijft m'n com-poort bezet.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Pentium 233 MMX laptop met 128MB intern geheugen. Als OS draai ik W2K. De datakabel is een standaard Siemens seriele datakabel en de telefoon is een Siemens ME45. Ik heb de telefoon + datakabel op mijn eigen PC gezet, en deze werkte als een trein, geen fouten en vrij rap voor een GSM verbinding. Maar zogauw ik dus het hele zwikkie aan de poort van de laptop hang en verbinding probeer te maken, is het afgelopen na een paar webpagina's te hebben geopend. Aangezien ik echt niet meer weet wat het kan zijn heb ik toch maar een USB kabel besteld. Ik heb het geprobeerd met GSM software en zonder, probleem blijft bestaan. Ook heb ik het al onder Windows 98 en Windows ME geprobeerd, het maakt allemaal niets uit.

Edit: ik moet eventjes erbij vermelden dat mijn W2K verdacht vaak meldingen geeft dat toepassingen fouten genereren. Het ligt niet aan het geheugen, dat heb ik al getest en ik heb geen wormvirus o.i.d. opgelopen, aangezien ik toch niet op internet kan komen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 00:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 00:33 ]

Pagina: 1