Goed, iedereen is het er wel over eens dat koper zowel voor lucht- als waterkoeling het meest ideale materiaal is om te gebruiken. Dit vanwege de goede warmteopname en -afgifte van dit materiaal. In feite zou zilver een nog beter materiaal zijn, maar dat is voor de gemiddelde tweaker waarschijnlijk toch wat aan de dure kant.
Nou kwam ik laatst in het keukenkastje een potje SilverLife tegen. Waarschijnlijk ooit door een huisgenoot besteld via TelSell.
Anyway, het etiket op het flesje claimt dat dit goedje allemaal zilverdeeltjes bevat, die zich afzetten op andere metalen, als je het daarop smeert. Het goedje is dan ook bedoeld om verzilverde objecten, die versleten plekken vertonen, weer te verzilveren.
Ik heb het eens uitgeprobeerd en het lijkt echt te werken ook nog. Zo ben ik nu de trotse bezitter van een zilveren stuiver.
Ik heb het ook eens op een oude koperen heatsink geprobeerd en ook die leek daarna een mooie zilveren bodem te hebben. Echter, goed poetsen met koperpoets deed de laag zilver weer verdwijnen.
Nou vraag ik mij af, zou het aanbrengen van dat hele dunne laagje zilver een positieve invloed kunnen hebben op de koeleigenschappen van een koelblok? In dat geval pruts ik namelijk al mijn waterblokjes weer uit mijn pc en verzilver ze! Ik denk niet dat er mensen zijn die dit ooit hebben geprobeerd, maar wellicht kunnen de kenners een educated guess doen.
Nou kwam ik laatst in het keukenkastje een potje SilverLife tegen. Waarschijnlijk ooit door een huisgenoot besteld via TelSell.
Ik heb het eens uitgeprobeerd en het lijkt echt te werken ook nog. Zo ben ik nu de trotse bezitter van een zilveren stuiver.
Nou vraag ik mij af, zou het aanbrengen van dat hele dunne laagje zilver een positieve invloed kunnen hebben op de koeleigenschappen van een koelblok? In dat geval pruts ik namelijk al mijn waterblokjes weer uit mijn pc en verzilver ze! Ik denk niet dat er mensen zijn die dit ooit hebben geprobeerd, maar wellicht kunnen de kenners een educated guess doen.