heb net een stillere voeding erin gezet die ik nog had liggen. Wat me alleen opviel bij deze voeding is dat zodra ik men pc aanzet, het lijkt of ie een kickstart krijgt. Hij draait de eerste halve/hele seconde erg hard, maar daarna begint en blijft ie normaal draaien. Is dit normaal ? Het is een A-open voeding.
ik heb hier een aantal Compaq- werkstations die dat ook doen...
dat komt omdat in het begin de controllers nog niet geladen zijn die je fans langzamer zetten.
voor de veiligheid draaien ze dan op volle kracht.
lijkt me niets om me zorgen over te maken.
[edit]
overigens is het de KOELING van je voeding die sneller gaat,
niet de voeding zelf... (hoop ik voor je)
want dan blaastie in 1x je peecee op
dat komt omdat in het begin de controllers nog niet geladen zijn die je fans langzamer zetten.
voor de veiligheid draaien ze dan op volle kracht.
lijkt me niets om me zorgen over te maken.
[edit]
overigens is het de KOELING van je voeding die sneller gaat,
niet de voeding zelf... (hoop ik voor je)
want dan blaastie in 1x je peecee op
[ Voor 24% gewijzigd door tim-w op 22-05-2004 17:43 ]
But Seriously...
Verwijderd
Dat betekent gewoon dat je een temperatuur gestuurde fan in je voeding hebt. Op het moment dat hij aan gaat, draait hij even vol gas. Daarna gaat hij minder hard, omdat de temperatuursensor dat aangeeft.
ok dus niets om me zorgen over te maken 
bedankt voor de snelle reacties
mag dus een slotje op van mij
bedankt voor de snelle reacties
mag dus een slotje op van mij
Volgens mij is het gewoon de temp sensor, die nog moet uitlezen, en vervolgens zijn fan speed erop aanpast.
Daar heeft het niks mee te maken. Die fans die krijgen maar voor een halve seconde een extra boost. Binnen die halve seconde wordt die voeding echt niet warm.Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 17:44:
Een PC trekt ook wat meer vermogen als hij net gestart is tov. idle op de desktop
Ik heb een Aopen 350Watt 120mm voeding. En die draait ook altijd even op max, en als hij ziet dat de temp niet zo hoog is (Mijn case is niet warm omdat ik waterkoel) dan gaat hij naar low fan speed modus
Pagina: 1