Toon posts:

Case fan waar te plaatsen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aan de voorkant van mij chieftech kast 1 koeler die lucht aan zuigt en bij mij cpu een koeler die er warme lucht uitblaast.
En nog een fan die standaard in de side panel zit.
foto :

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/roy.rosink/2.JPG

Waar kan ik nu beter die koeler plaatsen.
Gewoon zo laten bij de rode pijl ,of bij het vraag teken ?

Verwijderd

Ik zou hem eentje naar boven doen (bij het vraagteken), want theoretisch gezien stijgt warme lucht op. Daar zul je dus het meeste rendement behalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 17:21 ]

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-02 06:38

Appie

F1RST Racing

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 17:19:
Gewoon zo laten bij de rode pijl ,of bij het vraag teken ?
Zo laten, nu wordt de warme lucht van je videokaart eerder meegenomen naar buiten, zodat je processor minder warm wordt. Ik heb beide: ik moet wel zeggen dat uit de bovenste meer hitte komt, maar dat komt ook deels doordat mijn voeding geen aanzuigende fan heeft.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Eentje naar boven verplaatsen lijkt me een goed idee :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 11:02
Word je systeem echt warm dat je meer coolers erin wilt? Wil je er meer in omdat het nu vastloopt door dat het te warm word?

Ik heb 1 casefan, en dat vind ik wel genoeg. Maargoed, ik weet niet wat de bedoeling is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Appie_Pils schreef op 22 mei 2004 @ 17:22:
[...]

Zo laten, nu wordt de warme lucht van je videokaart eerder meegenomen naar buiten, zodat je processor minder warm wordt. Ik heb beide: ik moet wel zeggen dat uit de bovenste meer hitte komt, maar dat komt ook deels doordat mijn voeding geen aanzuigende fan heeft.
Ik heb ook geen aanzuigende fan in me voeding alleen gewoon een standaard fan in mijn voeding: chieftech 360 watt

( Het gaat erom dat me cpu zo koel mogelijk wordt.)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 17:26 ]

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

proef op de som nemen natuurlijk:

uitproberen dus in beide posities met kastdeur dicht en benchen maar met een oog op je case-temp.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb zo'n zelfde kast en mijn FANS (koelers is heek wat anders), heb er 2, zitten achter in elk van de brackets. (Papst op het minimale toerental).

Dankzij die handige manier van bevestigen geldt ook hier meten=weten. Kleine moeite en een paar minuten testen.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 22-05-2004 17:30 ]

ARME AOW’er

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 21:01
Er vanuit gaande dat je een voedingsfan hebt die uitblaast en dat je zijpaneel fan inblaast. (MEER INFO dus volgende keer in je startpost!) Het zal niet veel uitmaken, maar zet motherboard monitor oid aan en kijk welke het optie het beste koelt.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik de fan ook bij de bovenste plaatsen, daar blaast hij idd de meest warme lucht naar buiten.

Verwijderd

Test het eens, het is een kwestie van klik-klak en meten :)

search: fans plaatsen
DOC: Airflow / CME Airflow

Zie Moderatiepolicy DOC (24-10-2003) en forumFaq voor wat wij verwachten alvorens je een topic start.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.