[firewall]software firewall en ADSL Modem/Router annex-a

Pagina: 1
Acties:

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 22:19
Sinds kort een sweex ADSL Modem/Router annex-a aangeschaft met een ingebouwde firewall. Ik zit mijzelf nu af te vragen wat het van meerwaarde het kan hebben als ik als extra ook nog Sygate Personal Firewall Pro erop zet. Kijk extra beveiliging is nooit weg maar ik wil het ook niet overdrijven. Op www.grc.com zijn al mijn poorten "stealth" en de andere testen zijn ook allemaal prima in orde.
SPF kan natuurlijk het uitgaande verkeer in de gaten houden, maar ik heb constant op de achtergrond een virusscanner (NOD32) die het inkomende internet verkeer scant en de pc verder ook in de gaten houdt. BoClean heb ik ook op de achtergrond draaien deze grijpt direct in bij Trojans ed. En spysweeper is ook op de achtergrond aanwezig voor spyware ed. Verder maak ik ook nog gebruik van Spyblaster. Ik gebruik ook nog netlimiter dus kan ik ook zien wat er nog contact heeft met het internet dat niet te vertrouwen is. Maar ik heb het idee dat dit niet echt iets belangrijks kan zijn, gezien de bovengenoemde bescherming.
Tot nu toe heb ik nog geen vreemde dingen meegemaakt, dus is die software firewall nog wel nodig?
Gebruik XP homeeditie.

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je je Sygate firewall uit hebt staan en grc geeft nog alles stealth aan is je pc/netwerk secure genoeg. Sygate aanzetten is dan gewoon overbodig en kost alleen extra geheugen en cpu :)

Je gebruikt btw wel veel proggie's heh :)

[ Voor 7% gewijzigd door A1ex op 22-05-2004 22:37 ]

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 22:19
A1ex schreef op 22 mei 2004 @ 22:35:Je gebruikt btw wel veel proggie's heh :)
Ben heel voorzichting 8) , maar bedankt voor de reactie, zonder spf op de computer zijn ook alle poorten "stealth" dus ik laat hem maar achterwegen, zo voorzichtig ben ik nou ook weer niet ;)

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
De softwarematige firewall heeft een meerwaarde omdat ie ook uitgaand verkeer kan blokken. Je router-firewall doet dat (waarschijnlijk) niet.

Lees http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/916117 ook even..

[ Voor 24% gewijzigd door BoGhi op 25-05-2004 16:56 . Reden: linkje gemaakt ]

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN