Hibernate en A7V

Pagina: 1
Acties:

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 16:22
is dit mogelijk?
ik heb helemaal geen hibernate tab in mijn power options
maar bij msconfig>advanced staat
hibernate function is on

iemand een oplossing?
thx

en wtf is suspend to ram?
hoe gebruik ik dat dan ?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij is Suspend to Ram het zelfde als Hibernate, maar anders moet je is bij power options in configscherm APMS (ofzo iets) aanzetten en ook in de bios geloof ik dan moet het werken, bij mij op mijn msi 6199Va werkt het ook alleen na een paar keer kan ik niet meer opstarten :r

Eppie

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 20 december 2000 21:48 schreef eppie het volgende:
Volgens mij is Suspend to Ram het zelfde als Hibernate, maar anders moet je is bij power options in configscherm APMS (ofzo iets) aanzetten en ook in de bios geloof ik dan moet het werken, bij mij op mijn msi 6199Va werkt het ook alleen na een paar keer kan ik niet meer opstarten :r

Eppie
Euhm... nope.... niet precies.
Mensen met een redelijk aantal soorten laptops zal hier meer ervaring mee hebben. Laptops hebben namelijk vaak ook zoiets in het BIOS zitten. Vaak kun je dan kiezen uit:
Suspend to DISK
Suspend to RAM
De 1e wordt gebruikt als de laptop z'n accu bijna leeg heeft.... nog op het laatste moment even alles naar de harde schijf wegschrijven....
De 2e kan worden gebruikt als je de powerbutton inramt.... Dan schrijft hij alle instellingen naar het RAM-geheugen. Dit heeft als voordeel dat de pc dan weer sneller start, maar als nadeel dat als de spanning volledig van de pc af is (bv. accu op van de laptop of bij een normale pc de powerkabel eruit), dat dan de gegevens verloren gaan.....
Hibernate in windows gebruikt volgens mij dat 'suspend to disk' oftewel... schrijft de zooi weg naar de HDD... Ook ik kan het fout hebben... ik gebruik dit namelijk niet op m'n normale bak... die laat ik gewoon lekker 24-7 draaien... :)