Invoegen informatie in script bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• gijoe666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 09:59
Ik weet eigenlijk niet hoe ik het anders moet verwoorden, maar wat ik wil is;
Ik heb een website waarvan ik op elke pagina "bovenaan in de source" mijn naam, copyright, enz wil vermelden.
Nu wordt al vrijwel bij elke pagina een header pagina aangeroepen waar dit al in staat. Maar dat is fus niet de beoeling.
Iemand een idee of je dat met een tooltje kan doen, het zijn te veel bestanden om het met de hand te doen :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Jouw webserver of niet ???

Indien jouw webserver dan gewoon in apache/php naar de opties kijken. Er zit in een van de 2 een optie dat je een bestand altijd kan includen met alle pagina's.

Niet jouw webserver en je wil niet includen dan gewoon een simpel search/replace progje zoeken en <body> vervangen door : <body> <!-- copyright ... etc --!>

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als je een tooltje zoekt, dan zit je hier verkeerd, daarvoor moet je bij Software Algemeen zijn. Bijvoorbeeld Textpad kan dit; meerdere bestanden een Search & Replace op uitvoeren.

Ik ben wel heel benieuwd waarom je niet met includes wil gaan werken, dit is een van de meest gangbare oplossingen.

Verder geef je ook niet aan in welke taal het moet gebeuren. Mocht je bijvoorbeeld in ASP.Net werken, dan kan je HTTPModules gebruiken. Mocht je met apache/PHP aan de slag gaan, dan kan je als ik me goed herinner hier ook een header pagina voor instellen, zoals Lycos bijvoorbeeld doet.

Dit topic gaat in ieder geval hier dicht; ik zie hier geen programmeerprobleem in. Of je wil een instelling doen via Apache, of je zoekt een tooltje. Beiden zijn problemen die in Software Algemeen thuishoren. Succes. :)

[ Voor 97% gewijzigd door gorgi_19 op 22-05-2004 16:58 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.