Toon posts:

(retro) ideetje voor sega en namco ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na het spelen van enkele oudere games (niet overdreven oud) zat ik eens te denken: zou het niet een ideetje zijn voor bedrijven zoals sega en namco om hun top racer's als compilatie DVDrom uit te brengen ? bijvoorbeeld:

SEGA:

> DVDrom 1: "the daytona collection". met daarop alle versies van daytona. dus de saturn versie, de 2e saturn versie, de dreamcast versie, en natuurlijk als klap op de vuurpijl ook de echte arcade versie van daytona 1 en 2.

> DVDrom 2: "the ultimate OutRun collection". met daarop alle versies van outrun: de oude pc versie (inclusief dat grappige pc speaker geluid), de commodore 64 versie, de amiga versie, de megadrive versie, de saturn versie, en natuurlijk als klap op de vuurpijl ALLE arcade OutRun games zoals OutRun, Turbo OutRun, Outrunners, en als unlockable OutRun 2 _/-\o_

> DVDrom 3: "streets of rage collection". met uiteraard de 3 megadrive versies van streets of rage. omdat er niet zoveel andere versies zijn, zou het leuk zijn om ook de dreamcast home made game "beasts of rage" erbij te doen ook al is dat niet een echt officieel sega game. ook een nieuwe versie van de 3 orgineele streets of rage games met grootere en gedetaileerdere sprites en betere animatie zou wel gaaf zijn (aangezien beasts of rage best mooie en groote sprites gebruikt, nu nog iets beter animeeren).

NAMCO.

> DVDrom 1 (het zal vast ook op een CDrom passen): "the classics collection". met daarop echt alle oude games die ook op alle psx versies van "namco''s museum pieces" staan. met onder anderen dig dug, pac man, galaga.

> DVDrom 2: "the awesome Ridge Racer collection". met echt alle ridge racer games op de DVDrom. de psx versie van RR1, RRR, Rage Racer, RR type 4, en de RRV versie. en dan natuurlijk de arcade versies van RR, RR2, en (ben de naam vergeten) een soort van Rage Racer die ook als arcade kast uit is.

er staan wel echte retro games bij, bij die "the classics collection" van namco, en uiteraard sega's "the ultimate OutRun collection". bevat echte klassiekers, maar het lijkt mij echt toppie als zulk soort retro compilaties uit zouden komen. nou weet ik wel dat RRV nog niet echt onder de noemer retro behoort, en zekers outrun 2 niet, maar ze hooren bij hun respectievelijke serie thuis. maar deze "compilatie" DVD's zouden echt gaaf zijn voor iedere oudere gamer. en dat zijn er meer dan je denkt.

edit:
de compilaties zijn dan ook bedoeld voor iedere console/PC die uit is. dus geen enkele gamer moet tekort gedaan worden

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 17:06 ]

Verwijderd

Waarom alleen Sega en Namco? Waarom niet ook de andere bedrijven?

Nintendo doet het trouwens al; zie de bonusdisc met alle Zelda's (Met uitzondering van de SNES versie).

Verwijderd

streets of rage zou wel cool zijn.. maar laats ze daar lekker een remake/vervolg op maken ala Ninja Gaiden :)

Verwijderd

Heel veel fabrikanten doen het ook al - check de vele 'classic' remakes die op een nieuw platform uitkomen. Zo is voor de PSX een hele Arcade/Classic/FF/Atari serie geweest en zie je dergelijke spellen nu ook voor mobiele devices en ingebouwd in DVDspelers en TV's.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 16:57:
Waarom alleen Sega en Namco? Waarom niet ook de andere bedrijven?

Nintendo doet het trouwens al; zie de bonusdisc met alle Zelda's (Met uitzondering van de SNES versie).
dat van nintendo is top. ik heb bij mijn neef inderdaad bij zijn zelda the wind waker (of zoiets) ook de oudere zelda's gezien. dat is echt een top ideetje van nintendo.

en "waarom alleen sega en namco" ? nou, ik was toevallig die games aan het spelen. maar uiteraard zijn andere top compilaties welkom ! alleen wist ik ff geen andere voorbeelden, omdat die genoemde games in mijn eerste post mij geinspireerd hebben.

Verwijderd

Metroid Collection voor de cube :9~

Metroid -nes
Metroid 2 - GB
Metroid Fusion - GBA
Metroid Zero Mission - GBA
Super Metroid -Snes
Metroid Prime - GameCuber
Metroid Prime 2: Echo's - GameCube
Metroid Prime:Hunters - Nintendo DS
en dat dan als super deluxe metroid collectors edition pack van 199 euro _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 17:48 ]

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-12 21:43

Willybubba

Nut up or shut up.

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 17:10:
Metroid Collection voor de cube :9~

Metroid -nes
Metroid 2 - GB
Metroid Fusion - GBA
Metroid Zero Mission - GBA
Super Metroid -Snes
Metroid Prime - GameCuber
Metroid Prime: Shadows - GameCube
Metroid Prime:Hunters - Nintendo DS
en dat dan als super deluxe metroid collectors edition pack van 199 euro _/-\o_
Wat is dat dan??

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

zo heet die nieuwe toch ofzo :?

edit: het was dus Echo's, naja dat lijkt wel op shadows ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 17:49 ]

• Willybubba
  • Laatst online: 25-12 21:43

Willybubba

Nut up or shut up.

Oef, was al bang dat ik er eentje gemist had :P

Ook een idee: Mario Collection :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-12 21:55

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ben bang dat dat meer collectors items worden (wat op zich ook best zal verkopen) dan echte games om nog te gaan spelen.

Als je zo'n oude consolegame via de pc speelt (met joypad of niet) het is niet het zelfde, en ook de graphics zijn zo achterhaald, evenals de feeling van het besturen van zo'n game. Platformgames oké, maar oude Daytona racing dingen... je schrikt jezelf lam omdat het in je gedachten allemaal veel mooier was (in die tijd ja, toen je nog niet beter wist!).

Hoe gaat het trouwens met die resolutie op een pc-scherm? wordt dat niet blokkerig?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Willybubba schreef op 22 mei 2004 @ 18:15:
Oef, was al bang dat ik er eentje gemist had :P

Ook een idee: Mario Collection :)
Tja dat heeft nintedo zelf al meerdere malen gedaan he :P
Super Mario All Stars op de SNES (Mario bros 1,2,3, lost levels+World)
echt de beste collectie van pure game qualiteit ooit!
En alle oude marios zijn ondertussen ook op de GBASP

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-12 16:10
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 17:02:
streets of rage zou wel cool zijn.. maar laats ze daar lekker een remake/vervolg op maken ala Ninja Gaiden :)
Dacht ik precies. Zou wel leuk zijn als ze een remake maken van de (imo) beste beat 'm up die net zo goed is als de remake van ninja gaiden :9~

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-12 14:10

star-saber

Ryzen

oeh ninja gaiden.
ehhh ik ben naar me xbox :P

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk is een "remake" mooier dan een compilatie cd. en ook "remake's" zoals OutRun 2 zie ik graag. maar daar ging dit topic niet over.

ik zou ook nog steeds ONGEWIJZIGD een arcade perfecte versie van Turbo OutRun en OutRunners willen hebben. want de megadrive versie van zowel turbo outrun als outrunners zogen big time. en aangezien ik de xbox gamepad het fijnste vind om racegames mee te spelen (vanwege die analoge gas en rem knoppen onderop) zou ik die games dus daar op gereleased willen zien. uiteraard mogen ze op ieder platform uitkomen :)

en ik vind graphics niet het belangrijkste als het om retro games gaat. want je WEET dat toen de krachten van de consoles en computers niet om over naar huis te schrijven zijn.

Verwijderd

ik wacht nog steeds op een verzameldisc van alle oude mario's voor op de gamecube :9~

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12 10:11
Nou, binnenkort komt Hyper Street Fighter II: The Anniversary Edition ook naar PAL-land... een PS2 schijfje met een aantal (of alle?) van de 16 bit Streetfighter spellen _/-\o_

Nu nog eentje uitbrengen waar ook de Zero/Alpha spellen op staan :Y)

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12 22:06

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 18:25:
[...]

Tja dat heeft nintedo zelf al meerdere malen gedaan he :P
Super Mario All Stars op de SNES (Mario bros 1,2,3, lost levels+World)
echt de beste collectie van pure game qualiteit ooit!
En alle oude marios zijn ondertussen ook op de GBASP
Euh Allstars (die ik ook heb :) ) is alleen 1,2,3 en lost levels (lost levels is de echte super mario 2) Er zaten geen snes games bij (SMW) Ik snap trouwens niet waarom alles op DVD-rom moet als het makkelijk op cd past.

[ Voor 12% gewijzigd door Max|Burn op 24-05-2004 08:23 ]

ma ma ma ma ma macron one

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12 10:11
Er zijn twee versies van Allstars, met al dan niet SMW erop.

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• HuggyB
  • Laatst online: 13-12 11:41
Je hebt ook een arcade versie van Streets of Rage 1. Het arcade spel heet Bare Knuckle, net zoals Street of Rage gewoon in Japan heet.
Pagina: 1