Toon posts:

[NT] schijfruimte verdwijnt bij gebruik Overnet

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer iets te downloaden via overnet. De download start goed maar na enige tijd krijg ik de melding "onvoldoende schijfruimte".
Op dat moment is er ongeveer 30MB binnen en toen ik begon had ik 5GB vrije ruimte.
Als ik bij de eigenschappen van de schijf kijk is deze inderdaad vol, ik sluit Overnet en na enige tijd geeft diskeeper weer aan dat er 5GB vrij is.

Het OS is windows NT server met ntfs indeling.
ik heb een chkdsk gedaan, gedefragmenteerd en de files in config.nt naar 120 gebracht.

iemand nog een idee???

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 11:36
Overnet reserveerd zijn ruimte...

Stel je heb 5 gb vrij, en je download 2 films van bij elkaar 3 gb, dan heb jij nog maar 2 gb vrij, en dan maakt het niet uit of je 100mb, of 300mb van de film gedownload heb. Hij reserveerd het dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook aan gedacht maar ik probeer iets te downloaden van 163MB

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 16:23:
Controleer anders zelf even waar de ruimte blijft met 1 van de vele in de FAQ genoemde tooltjes; zodat je weet waar de ruimte verdwijnt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb hier ook last van bij overnet. bij een reboot is het zowieso over is mijn ervaring. als je overnet sluit meestal ook volgens mij. ik heb overnet 0.52. ga eens ff op internet spitten of er meer mensen zijn die dit probleem hebben.
Q: Why are x MB used, while only y MB are downloaded?

A: eDonkey downloads different parts of a file at once. Therefore it needs all that extra disk space as a "placeholder" so it can put the downloaded data in the correct spot within the file.
vrij vertaald begrijp ik hieruit dat overnet de ruimte inneemt van de totale te downloaden file terwijl het in windows lijkt alsof hij maar een klein deel gebruikt.

edit: het is wel handig als ik eerst lees voordat ik post want dat staat hier boven al beschreven.
is dat de enige download die open staat?

[ Voor 75% gewijzigd door smvs op 22-05-2004 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Incomming en temp op verschillende partities gezet loste het probleem op.

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 16:23:
Hier een vreemd probleem, maar ook in deze hoek vermoed ik, hoewel ontstaan bij het binnenhalen van een DV file via firewire van een digivideo. De schijf liep vol (niet zo heel vreemd, maar in eerste instantie toch 15 gieg beschikbaar. Het zij zo, dus ik 6 gieg bestand verwijderd, blijkt dat de schijfruimte niet meer wordt, hij blijft 10MB...
Wat ik ook verwijder, de schijfruimte blijft onder de 40MB. Ik draai XP Home en NTFS.
Iemand die weet hoe dit komt, nog nooit eerder overkomen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

steef321 schreef op 18 juli 2004 @ 12:37:
[...]

Hier een vreemd probleem, maar ook in deze hoek vermoed ik, hoewel ontstaan bij het binnenhalen van een DV file via firewire van een digivideo. De schijf liep vol (niet zo heel vreemd, maar in eerste instantie toch 15 gieg beschikbaar. Het zij zo, dus ik 6 gieg bestand verwijderd, blijkt dat de schijfruimte niet meer wordt, hij blijft 10MB...
Wat ik ook verwijder, de schijfruimte blijft onder de 40MB. Ik draai XP Home en NTFS.
Iemand die weet hoe dit komt, nog nooit eerder overkomen.
Een goed beginpunt is Waar is mijn diskspace toch heen? :) Mocht je er nog steeds niet uitkomen kun je een nieuw topic openen waarin je aangeeft wat je zelf allemaal geprobeerd hebt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.